EET je potřeba rozšířit!
Já bych EET zavedl pro všechna auta na silnicích. Do budoucna by mělo být každé vozidlo vybaveno záznamovým zařízením, které by registrovalo přesnou polohu a rychlost jízdy. Každý by si toto zařízení jistě dobrovolně za nějakých 5000,- Kč koupil. Co by neudělal v zájmu celku, že? Zařízení by přes internet odesílalo on-line data o své poloze a rychlosti. To by stálo tak několik stovek měsíčně.
Výhody jsou zjevné. Pokud byste překročili rychlost, vjeli někam do zákazu vjezdu, nebo, nedej bože, dokonce zastavili na místě, kde je to zakázané, tak by vám na konci měsíce přišla poštou příslušná pokuta. Stát by velmi ušetřil na policii i městských strážnících. Ani by se nemusela budovat síť radarů na měření rychlosti. Podle odhadů Ministerstva dopravy by státní rozpočet na pokutách získal ročně navíc až 18 miliard korun. Je přeci spravedlivé, aby pokuty platili všichni, co nedodržují dopravní předpisy. Mohlo by dojít ke zvýšení důchodů o 500 Kč, nebo stavbě dobrých 90 mateřských školek, nebo ... .
Majitelé aut, která jsou registrována jako živnostenská, by měsíčně vyplňovali Kontrolní hlášení jízd, kde by zdůvodňovali proč vjeli do "Pouze zásobování", případně stáli více jak 3 minuty na "Vyhrazeno pouze pro zásobování". Po porovnání dat s Kontrolním hlášením faktur by jim pak byla příslušná pokuta odpuštěna.
Všichni majitelé aut by museli dbát, aby docházelo k pravidelnému přenosu dat. Proto pokud by auto zaparkovali na místě bez internetového signálu, což jsou například skoro všechny podzemní garáže, nebo trávili dovolenou v nějakém horském údolí, pak by museli každých pět dní s autem vyjet někam, kde mobilní signál je, aby toto mohlo odeslat příslušná data. Pokud by tuto povinnost nesplnili, hrozila by jim pokuta v řádu několika desítek tisíc korun.
Kdo by zařízení neměl namontované, nebo ho měl nefunkční, tomu by byl na místě zabaven řidičský průkaz. Majiteli vozu by pak hrozila pokuta půl milionu korun, a pokud by tato pokuta byla vyšší, než činí hodnota vozidla, bylo by toto vozidlo zabaveno.
Na Ministerstvu dopravy by bylo zřízeno zvláštní oddělení, kam by mohl každý nahlásit vozidlo bez namontovaného EET. Stačilo by k tomu jediné - jakékoliv auto překračující povolenou rychlost by bylo podezřelé. Dá se předpokládat, že hned první den platnosti zákona by přišlo několik desítek hlášení, podobně jako v případě hospodských EET.
Podobně jako v případě EET, kdy byla z povinnosti mít registrační pokladny vyňata stravovací zařízení provozovaná například v parlamentu, nebo na vládě, byla by z Automobilového EET vyňata i vozidla vládních a parlamentních institucí. Bylo by to totiž zbytečné, neboť papaláši mohou odjakživa beztrestně nedodržovat dopravní předpisy.
Kdo jezdí poctivě podle předpisů, nemusí se přeci ničeho bát, není-liž pravda? Došlo by pouze k narovnání podmínek na silnicích.
A komu se to nelíbí, nemusí přeci jezdit autem!
Tomáš Flaška
Petiční humbuk ANO, aneb srovnání Čechů a Slováků
ANO před měsícem začalo sbírat podpisy pod čtyři petice. A prý to dopadlo perfektně. V tom případě to ale na Slovensku dopadlo hvězdně.
Tomáš Flaška
Takhle se to dělá, když nemám kde parkovat
Postavit parkovací dům s označením P+R v centru města (konkrétně Liberce), to je už odvaha. A prošlo to.
Tomáš Flaška
Vzpomínka na letošní lyžařskou zimu
V Čechách už jen běžkuji. Sjezdové náčiní vyvážím zásadně do Alp. Letos nám to s počasím vyšlo, tak se trochu pokochejme společně.
Tomáš Flaška
Tak tohle je už opravdu síla, pane Babiši
Nikdy jsem si o hnutí ANO a jeho lídrovi iluze nedělal, to ví každý. Ale říkám si, kde je to pověstné dno?
Tomáš Flaška
Dezinformátor ten lehký život má
Nikdo se ho totiž na nic neptá. Otázka je, jestli to dělá z hlouposti, nebo se zlým úmyslem. V každém případě lhát je špatně. A on se jenom ukájí tím, jak mu klaka tleská.
Tomáš Flaška
Je magistra Veronika Valíková Šubová alkoholička, nebo není?
Na tuto otázku reaguje velmi citlivě a hrozbami soudních žalob nešetří ani trošku. A při té příležitosti si to rozdává i se svými oponenty, hlava nehlava, jak se na ráznou magistru sluší.
Tomáš Flaška
Trocha zpráv na apríla
Zpravodajské agentury bohužel nepřináší ty nejdůležitější zprávy dne v plném znění. Tak si zkusme doplnit, co dnes nevyšlo.
Tomáš Flaška
Někdo tady lže
Prezident Pavel svolal schůzku opozice a koalice ohledně důchodové reformy. Záslužný čin. Nepamatuji, že by některý z jeho dvou předchůdců zkusil něco podobného. A o tom má prezidentská funkce být.
Tomáš Flaška
Tak si ty ruské volby shrňme
A řekněme si, co to vypovídá o nás. Stačí se podívat na různé reakce. A řeknu to takto – nestačíte se divit.
Tomáš Flaška
My, nebozí manipulovaní Češi, jsme se nějak vymkli kontrole
Je nám těmi správnými vlasteneckými silami vštěpováno, že se pořád před někým hrbíme a že to není nutné. Sklapli jsme podpatky v roce 1939 před Němci a pak v roce 1968 před Rusy.
Tomáš Flaška
Výbuch demokratické sopky a výron té správné východní demokracie
Reakce na článek Jiřího Jurčáka. Opraveny i pravopisné chyby. Ale to se u flastenců stává, to musíme omluvit.
Tomáš Flaška
Jednou StBák, pořád StBák, viďte pane předsedo?
Andreje Babiše zřejmě velmi naštval ministr zahraničí Jan Lipavský, který ho označil za bezpečnostní riziko pro Českou republiku. A už to jelo.
Tomáš Flaška
Maďarsko je jako žena prodejná
Připojilo se jako první země EU k tzv. hedvábné cestě, což má přinést do Evropy čínské investice a vliv (o vlivu se v Maďarsku taktně mlčí). Jenže už přichází první náklady a zatím bez zisku.
Tomáš Flaška
Nikoliv Fico, ale Slováci Čechy pohrdají
Nezapomínejme totiž na jedno – Fico byl demokraticky zvolen a většinově vyhrál. To co koná a jak jedná tedy představuje vůli většiny slovenského národa.
Tomáš Flaška
Zmije
Zmijí se každý bojí. A to i u nás. Přitom potkat jí chce opravdu trochu štěstí. A otázkou pak je, kdo má větší strach. Blíží se jaro, udělejme si malou exkurzi.
Tomáš Flaška
Skoro protiteroristické policejní manévry na šneky
Myšleno na šneky silnic – kamiony. Když jsem ve zprávách viděl, že na 22 km úseku D1 bylo nasazeno devět policejních hlídek a helikoptéra, aby jim zatly tipec, tak jsem si říkal: pro koho to divadlo je?
Tomáš Flaška
A proč Rusům a jejich příznivcům nenaservírovat jejich vlastní polívčičku?
Rusy dosazený gubernátor zabrané ukrajinské Záporožské oblasti Jevgenij Balický: „Vysídlili jsme velké množství rodin. Nebyl to snadný úkol. Deportovali jsme ty, kteří nějakým způsobem nepodporovali speciální vojenskou ...
Tomáš Flaška
Dlouhá story dopravy na pražské letiště
Kdy to tak začalo? Řekl bych v 70. létech 20. století, když se projektovala trasa metra A. Uběhlo padesát let a stále nic. A přitom těch řešení už mohlo být.
Tomáš Flaška
Mají to ty soudy u nás nějaké pomotané
V poslední době dva rozsudky a dva naprosto odlišné světy. Člověk tomu přestává rozumět. Takže do budoucna: soudům nevěřte! Ale někdy ano, vlastně ANO. Stačí si přečíst výroky funkcionářů ANO.
Tomáš Flaška
Budoucnost vládnutí ANO a SPD
Staronový úspěšný, upřímný a pravdomluvný předseda ANO Andrej Babiš se nechal slyšet, že by se případné vládní koalici s SPD nebránil. Podívejme se s úsměvem na co se můžeme možná i těšit.
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 ... | další |
- Počet článků 1310
- Celková karma 33,60
- Průměrná čtenost 3002x