Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

EET je potřeba rozšířit!

7. 12. 2016 12:10:00
Pro všechny zastánce a podporovatele EET (=Elektronická evidence tržeb) malé porovnání, kdyby se to mělo týkat i drtivé většiny z nich, tedy i neživnostníků. Jistě budete pro, jako pro EET. Už se těším.

Já bych EET zavedl pro všechna auta na silnicích. Do budoucna by mělo být každé vozidlo vybaveno záznamovým zařízením, které by registrovalo přesnou polohu a rychlost jízdy. Každý by si toto zařízení jistě dobrovolně za nějakých 5000,- Kč koupil. Co by neudělal v zájmu celku, že? Zařízení by přes internet odesílalo on-line data o své poloze a rychlosti. To by stálo tak několik stovek měsíčně.

Výhody jsou zjevné. Pokud byste překročili rychlost, vjeli někam do zákazu vjezdu, nebo, nedej bože, dokonce zastavili na místě, kde je to zakázané, tak by vám na konci měsíce přišla poštou příslušná pokuta. Stát by velmi ušetřil na policii i městských strážnících. Ani by se nemusela budovat síť radarů na měření rychlosti. Podle odhadů Ministerstva dopravy by státní rozpočet na pokutách získal ročně navíc až 18 miliard korun. Je přeci spravedlivé, aby pokuty platili všichni, co nedodržují dopravní předpisy. Mohlo by dojít ke zvýšení důchodů o 500 Kč, nebo stavbě dobrých 90 mateřských školek, nebo ... .

Majitelé aut, která jsou registrována jako živnostenská, by měsíčně vyplňovali Kontrolní hlášení jízd, kde by zdůvodňovali proč vjeli do "Pouze zásobování", případně stáli více jak 3 minuty na "Vyhrazeno pouze pro zásobování". Po porovnání dat s Kontrolním hlášením faktur by jim pak byla příslušná pokuta odpuštěna.

Všichni majitelé aut by museli dbát, aby docházelo k pravidelnému přenosu dat. Proto pokud by auto zaparkovali na místě bez internetového signálu, což jsou například skoro všechny podzemní garáže, nebo trávili dovolenou v nějakém horském údolí, pak by museli každých pět dní s autem vyjet někam, kde mobilní signál je, aby toto mohlo odeslat příslušná data. Pokud by tuto povinnost nesplnili, hrozila by jim pokuta v řádu několika desítek tisíc korun.

Kdo by zařízení neměl namontované, nebo ho měl nefunkční, tomu by byl na místě zabaven řidičský průkaz. Majiteli vozu by pak hrozila pokuta půl milionu korun, a pokud by tato pokuta byla vyšší, než činí hodnota vozidla, bylo by toto vozidlo zabaveno.

Na Ministerstvu dopravy by bylo zřízeno zvláštní oddělení, kam by mohl každý nahlásit vozidlo bez namontovaného EET. Stačilo by k tomu jediné - jakékoliv auto překračující povolenou rychlost by bylo podezřelé. Dá se předpokládat, že hned první den platnosti zákona by přišlo několik desítek hlášení, podobně jako v případě hospodských EET.

Podobně jako v případě EET, kdy byla z povinnosti mít registrační pokladny vyňata stravovací zařízení provozovaná například v parlamentu, nebo na vládě, byla by z Automobilového EET vyňata i vozidla vládních a parlamentních institucí. Bylo by to totiž zbytečné, neboť papaláši mohou odjakživa beztrestně nedodržovat dopravní předpisy.

Kdo jezdí poctivě podle předpisů, nemusí se přeci ničeho bát, není-liž pravda? Došlo by pouze k narovnání podmínek na silnicích.

A komu se to nelíbí, nemusí přeci jezdit autem!

Autor: Tomáš Flaška | středa 7.12.2016 12:10 | karma článku: 47.69 | přečteno: 14137x

Další články blogera

Tomáš Flaška

Odvolili jsme a bude líp

Hnutí ANO dle předpokladů získalo 30% hlasů, druzí komunisté 15%, ODS, ČSSD a TOP 09 shodně po 13% a do parlamentu se ještě dostala Okamurova SPD s 6% a KDU-ČSL s 5%.

18.9.2017 v 12:07 | Karma článku: 32.94 | Přečteno: 1413 | Diskuse

Tomáš Flaška

Babišovky nesbírám

To je kouzelná formulka, kterou s oblibou používám v každé hospodě. A srdce mi lahodí, když vidím ty reakce. Lidé si vždy pomohou, a je jedno jaký "génius" zrovna vládne.

11.9.2017 v 12:07 | Karma článku: 42.79 | Přečteno: 4003 | Diskuse

Tomáš Flaška

Už nám pana Babiše neničí jen Kalousek, ale úplně všichni

A co si vzpomínám, tak ještě nikdo se neodvolával na poslaneckou imunitu. Jsem opravdu zvědav jestli se ke zneužití poslanecké imunity sníží jako první právě A. Babiš.

4.9.2017 v 12:07 | Karma článku: 44.49 | Přečteno: 8245 | Diskuse

Tomáš Flaška

Tak se pan prezident omluvil, proč asi?

Omluvil se bývalému premiérovi Nečasovi, že naletěl policistovi Šlachtovi a státnímu zástupci Ištvanovi a uvěřil jim jejich nepravdy.

29.8.2017 v 12:34 | Karma článku: 44.60 | Přečteno: 9582 | Diskuse

Další články z rubriky Ekonomika

Jiří Rybár

Platový kolotoč zvyšuje obrátky

Z firem pronikají zprávy o růstu mezd. Když se ekonomice daří, mělo by se dařit i lidem. Pokud jste ale zaměstnavatel, trochu vás to možná i děsí. Nemůžete nepřidat, jinak vám lidi utečou ke konkurenci. Ale kde na to vzít?

20.9.2017 v 16:04 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 7 | Diskuse

Jana Mrázková

Našli moji rádci? Našli, našli moji ministři. Nejméně devět miliard korun!

Ptala jsem se tu v sobotu jak se hledají peníze (http://janamrazkova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=622901). Ha, a už jsem doma. Sice se mi nedostalo odpovědi na otázku JAK?, asi způsob není důležitý (?!), avšak peníze se našli!

19.9.2017 v 17:31 | Karma článku: 9.81 | Přečteno: 190 | Diskuse

Monika Lorenzová

Euro a měnový trh

ForexBlog: Euro a kam míří, to už je skoro politika. Mám před sebou otevřených 24 měnových párů. Přednost nedávám trvale ani jednomu. Ale EURO mne o víkendu zaujalo, když jsem trh procházela. Nemá předpoklady zastavit se v růstu

19.9.2017 v 13:51 | Karma článku: 6.64 | Přečteno: 453 | Diskuse

Martin Malý

UBER – Zločinec nebo konkurence? Má služba taxi budoucnost?

Ve světle protestů řidičů taxi se musím zamyslet nad tím, co se nyní v podstatě děje. Jaká to má východiska a jaké změny můžeme čekat v oblasti služby - přeprava osob.

18.9.2017 v 21:19 | Karma článku: 36.38 | Přečteno: 3184 | Diskuse

Jaroslav Chudáček

Cena bitcoinu opět stoupá

Problémy s čínskými bitcoinovými směnárnami, které do konce září budou (určitě/asi/možná/dočasně a já nevím co ještě, kdo se v Číně má vyznat) zavřeny byly velmi elegantně a vlastně celkem logickým způsobem vyřešeny.

18.9.2017 v 12:49 | Karma článku: 17.25 | Přečteno: 500 | Diskuse
Počet článků 559 Celková karma 39.56 Průměrná čtenost 3331

Co mě štve, o tom rád napíšu. Ale i rád něco pochválím. Mám rád hory, lyžování a horské kolo. Živím sám sebe a svou rodinu, nikde nepracuji, ani nikoho nezaměstnávám. Nebereme žádné dávky ani podpory. Nic jsem nezprivatizoval ani nezrestituoval. Pokud chcete, napište mi: tflaska@seznam.cz. 



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.