Tomáš Flaška

EET je potřeba rozšířit!

7. 12. 2016 12:10:00
Pro všechny zastánce a podporovatele EET (=Elektronická evidence tržeb) malé porovnání, kdyby se to mělo týkat i drtivé většiny z nich, tedy i neživnostníků. Jistě budete pro, jako pro EET. Už se těším.

Já bych EET zavedl pro všechna auta na silnicích. Do budoucna by mělo být každé vozidlo vybaveno záznamovým zařízením, které by registrovalo přesnou polohu a rychlost jízdy. Každý by si toto zařízení jistě dobrovolně za nějakých 5000,- Kč koupil. Co by neudělal v zájmu celku, že? Zařízení by přes internet odesílalo on-line data o své poloze a rychlosti. To by stálo tak několik stovek měsíčně.

Výhody jsou zjevné. Pokud byste překročili rychlost, vjeli někam do zákazu vjezdu, nebo, nedej bože, dokonce zastavili na místě, kde je to zakázané, tak by vám na konci měsíce přišla poštou příslušná pokuta. Stát by velmi ušetřil na policii i městských strážnících. Ani by se nemusela budovat síť radarů na měření rychlosti. Podle odhadů Ministerstva dopravy by státní rozpočet na pokutách získal ročně navíc až 18 miliard korun. Je přeci spravedlivé, aby pokuty platili všichni, co nedodržují dopravní předpisy. Mohlo by dojít ke zvýšení důchodů o 500 Kč, nebo stavbě dobrých 90 mateřských školek, nebo ... .

Majitelé aut, která jsou registrována jako živnostenská, by měsíčně vyplňovali Kontrolní hlášení jízd, kde by zdůvodňovali proč vjeli do "Pouze zásobování", případně stáli více jak 3 minuty na "Vyhrazeno pouze pro zásobování". Po porovnání dat s Kontrolním hlášením faktur by jim pak byla příslušná pokuta odpuštěna.

Všichni majitelé aut by museli dbát, aby docházelo k pravidelnému přenosu dat. Proto pokud by auto zaparkovali na místě bez internetového signálu, což jsou například skoro všechny podzemní garáže, nebo trávili dovolenou v nějakém horském údolí, pak by museli každých pět dní s autem vyjet někam, kde mobilní signál je, aby toto mohlo odeslat příslušná data. Pokud by tuto povinnost nesplnili, hrozila by jim pokuta v řádu několika desítek tisíc korun.

Kdo by zařízení neměl namontované, nebo ho měl nefunkční, tomu by byl na místě zabaven řidičský průkaz. Majiteli vozu by pak hrozila pokuta půl milionu korun, a pokud by tato pokuta byla vyšší, než činí hodnota vozidla, bylo by toto vozidlo zabaveno.

Na Ministerstvu dopravy by bylo zřízeno zvláštní oddělení, kam by mohl každý nahlásit vozidlo bez namontovaného EET. Stačilo by k tomu jediné - jakékoliv auto překračující povolenou rychlost by bylo podezřelé. Dá se předpokládat, že hned první den platnosti zákona by přišlo několik desítek hlášení, podobně jako v případě hospodských EET.

Podobně jako v případě EET, kdy byla z povinnosti mít registrační pokladny vyňata stravovací zařízení provozovaná například v parlamentu, nebo na vládě, byla by z Automobilového EET vyňata i vozidla vládních a parlamentních institucí. Bylo by to totiž zbytečné, neboť papaláši mohou odjakživa beztrestně nedodržovat dopravní předpisy.

Kdo jezdí poctivě podle předpisů, nemusí se přeci ničeho bát, není-liž pravda? Došlo by pouze k narovnání podmínek na silnicích.

A komu se to nelíbí, nemusí přeci jezdit autem!

Autor: Tomáš Flaška | karma: 47.71 | přečteno: 14191 ×
Poslední články autora