Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

České dráhy - nekonečný zmar

24. 06. 2017 11:38:18
Párkrát se svezete a obdivujete komfort. Průvodčí se velice vylepšili. Ochota, úsměvy. Ale pak zase jednou narazíte a zjistíte, že se toho zase až tak moc nezměnilo.

Večer kolem 22. hodiny se člověk většinou už těší do postele. Obzvláště po náročném dnu stráveném ve městě v teplotách kolem 35°. A ještě s vidinou asi tři čtvrtě hodiny cesty domů.

Tak nastoupíte do vlaku na Masarykově nádraží, uvelebíte se a s vědomím, že za 10 minut odjíždíte, se do něčeho začtete. Jenže za deset minut neodjedete. Na odjezdové tabuli přitom stále visí čas odjezdu bez zpoždění. Kontrolujete internet - zpoždění se nepředpokládá. Jenže se jim asi zastavil čas. Je už deset minut po.

A vlak stojí a stojí. Po patnácti minutách se na nádraží i na tabuli objeví aktuální zpoždění 10 minut. Je vidět že České dráhy jsou zpožděny nejen morálně ale i časově. Bez jediného slova vysvětlení se prostě pořád jen čeká. Nikoho nezajímá až tak moc důvod zpoždění, ale kdyby bylo aspoň světlo na konci tunelu v podobě oznámení, že se odjezd odkládá pravděpodobně na ... . Člověk by pak třeba mohl zvážit jinou přepravu.

Ne tak u Českých drah. A tak sedíte a čekáte. A netušíte na co a jak dlouho.

Po dvaceti minutách se údaje na nádraží i na internetu změní na 20 minut zpoždění. Vy ale stále netušíte, jestli se to bude dále protahovat, nebo ne. Nikdo nic neohlásí. Přeci ten platící plebs za to nestojí.

Když se po 22 minutách dá vlak do pohybu, ozve se spontánní potlesk, jako v letadle při přistání. To o atmosféře vypovídá dost.

Ale to nikdo netuší, že hned v Libni se bude zase stát 10 minut. Opět bez vysvětlení.

Přichází průvodčí. Hlasitě se všem omlouvá za zpoždění, důvod prý nezná. Dobu jeho trvání také ne. On je totiž jediný, kdo přichází s cestujícími do styku a tak má příslušné školení. Nikdo si na něm žáhu nechladí, jak to dříve dělali jednodušší jedinci. Ale naši situaci to neřeší.

Ti bafuňáři nahoře námi cestujícími přímo pohrdají. To je takový problém informovat strojvedoucího o faktickém stavu a vyhlídkách, který to může říci palubním rozhlasem všem? Jak je vidět, je to problém.

Milé České dráhy ono nestačí mít jenom asertivní průvodčí, protože ti jediní přichází do styku s cestujícími. Ono to chce také brát cestující jako platící klienty a nikoliv jako obtížný hmyz podle hesla: Plať, seď, čekej a drž hubu.

Tak se sice cestování vlakem poslední léta hodně zlepšilo, ale i nadále zůstává loterií. Nevíte kdy vyrazíte, kdy dorazíte a netušíte co vás čeká.

Ukazuje to ale jeden fakt. Když sedíte v autě a něco se stane na dálnici, tak většinou máte alternativu v podobě objížďky. Můžete i odhadnout zdržení a podle toho telefonicky zařídit vše potřebné. Sedě ve stojícím vlaku, třeba i uprostřed polí, a nevěda nic, nemůžete dělat také nic. Tohle železnice proti silnici děsně prohrává. Nejsem ekologický nadšenec, abych tohle byl ochoten skousnout. Mě zajímá čas a finance. Pak i případně pohoda. Ani v jednom železnice nevede.

Ale spolehlivost je ten rozhodující faktor. A tímto postojem k cestujícím to České dráhy rozhodně nezlepší.

Autor: Tomáš Flaška | sobota 24.6.2017 11:38 | karma článku: 37.04 | přečteno: 1684x

Další články blogera

Tomáš Flaška

Za co se asi ti Rusové stydí?

Ruská kinematografie natočila velkofilm o připojení Krymu k Rusku. Úmyslně nepíši o anexi. Prý je to velkofilm s fůrou akcí, tanků, stíhaček, ba dokonce i milostný příběh se line jako nit skrz vítězný děj.

14.8.2017 v 16:55 | Karma článku: 33.09 | Přečteno: 932 | Diskuse

Tomáš Flaška

Do Chorvatska nikdy více?

Chorvatsko, a vůbec celou bývalou Jugoslávii, jsme od revoluce programově odmítali. Ty zkazky o "oblíbených" českých pastičkářích, neochotě místních, oškubávání na každém rohu a další lahůdky udělaly své.

12.8.2017 v 12:09 | Karma článku: 37.83 | Přečteno: 3449 | Diskuse

Tomáš Flaška

Chudák politicky perzekuovaný p. Babiš

Policie konečně vznesla obvinění kvůli dotačnímu podvodu v kauze Čapí hnízdo. Trvalo to hodně dlouho. Tak se věc taky snad už dostane k soudu a ten nějak rozhodne a bude po spekulacích.

10.8.2017 v 18:52 | Karma článku: 38.12 | Přečteno: 1480 | Diskuse

Tomáš Flaška

Proruská rétorika Hradu se opět potvrdila

Seznam.cz se rozhodl, že nebude platit za reklamu webům, které zveřejňují nepravdivé a zkreslené informace.

5.8.2017 v 19:17 | Karma článku: 41.86 | Přečteno: 4636 | Diskuse

Další články z rubriky Cestování

Jiří Jurčák

Ligurie – Cinque Terre

Cinque Terre je v Itálii něco podobného, jako u nás Telč či Český Krumlov. Historie kam se podíváš, navíc posazená v subtropických zahradách na útesech nad samým mořem.

19.8.2017 v 12:46 | Karma článku: 5.54 | Přečteno: 122 | Diskuse

Ervín Dostálek

Místo báječné k narození - 204: Že nevíte kdo vymyslel matematické znaménko rovná se (=) ?

Na území britského Walesu najdeme množství turisticky atraktivních lokalit. Za návštěvu stojí kromě hradů i zdejší tři národní parky. Prvním navštíveným byl Pembrokeshire Coast National Park a v něm krásné pobřežní městečko Tenby

19.8.2017 v 11:35 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 70 | Diskuse

Ervín Dostálek

Báječné místo k narození - 203:Prvním navštíveným hradem ve vzpurném Walesu byl Caerphilly

Wales má nejvíc hradů na světě - kolem čtyř stovek. Na konci 13. st. obsadil s konečnou platností Wales anglický král Edward I. a spoutal jej "železným kruhem" královských hradů. Prvním z nich byl hrad Caerphilly 10km od Cardiffu

18.8.2017 v 21:20 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 65 | Diskuse

Lubomír Stejskal

Korálový miniatlas (III) – Mix 1

Narodili jsme se příliš pozdě na to, abychom mohli v Rudém moři cokoli nového objevit a pojmenovat. Tamní tvorové byli definováni dávno před námi, někteří už v druhé polovině 18. století.

18.8.2017 v 18:05 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 72 | Diskuse

Ervín Dostálek

Místo báječné k narození - 202: Cardiff

Millennium Stadium pro 75 tisíc sedících diváků pro mistrovství světa v ragby i zápasy OH ve fotbalu i vystoupení Madonny a dalších zpěváků a hudebních těles, i hrad, centrum, přístav - to je Cardiff (Caerdydd), metropole Walesu.

18.8.2017 v 8:50 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 70 | Diskuse
Počet článků 554 Celková karma 38.40 Průměrná čtenost 3309

Co mě štve, o tom rád napíšu. Ale i rád něco pochválím. Mám rád hory, lyžování a horské kolo. Živím sám sebe a svou rodinu, nikde nepracuji, ani nikoho nezaměstnávám. Nebereme žádné dávky ani podpory. Nic jsem nezprivatizoval ani nezrestituoval. Pokud chcete, napište mi: tflaska@seznam.cz. 

Seznam rubrik

Oblíbené články

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.