Potěšitelná zpráva z Ruska
Metro se v Praze začalo stavět v roce 1969. Zprvu byla plánována podpovrchová tramvaj. Koncept na metro byl změněn pár měsíců po začátku stavby, ale to již byla rozestavěna stanice hlavní nádraží. Proto nemá ostrovní nástupiště, ale koleje uprostřed.
V metru měly původně jezdit české vagony. Při jedné brzdné zkoušce na Kačerově ale jeden z nich nedobrzdil a havaroval. To byl důvod, dle mě spíše záminka, proč bylo od dalšího vývoje upuštěno a bylo rozhodnuto, že v pražském metru budou jezdit vagony sovětské. Již tenkrát to byla v podstatě nerozvíjená kopie vagónů newyorského metra z 30. let 20. století. Byly tak těžké, že již hotový nuselský most (délka cca 480 m, výška nad údolím 42 metrů), jehož tubusem linka metra vede, se musel zpevňovat. Strojvedoucí tak mžourali do tunelů, že původní světlomety se záhy musely vyměňovat za normální automobilové.
Pak došlo v roce 1974 k slavnostnímu otevření metra a samozřejmě davovému návalu. Linky povrchové dopravy byly totiž upraveny tak, aby co nejvíce lidí bylo nuceno používat metro. A metro nestíhalo a bylo nacvakané k prasknutí. Proč? Protože stanice byly dost dlouhé na to, aby souprava měla pět vagónů, ale předepsané vagóny ze sojúzu jaksi soudruzi nestíhali vyrábět a dodávat a tak dlouho jezdily vlaky metra pouze s třemi vagony.
Ale Češi vyvíjet, vyrábět a dodávat nesměli.
A tak dnes, 50 let poté, potěší zpráva, že Škodovka pro změnu dodává vagony do Ruska. Nevím, co je s ruským výrobcem vagónů metra. Jestli ještě vyrábí, nebo zda vůbec existuje. Ale určitě si dnes petrohradský dopravní podnik mohl vybírat z více dodavatelů a evidentně vyhrála plzeňská Škoda. Ať už cenou, nebo kvalitou, či servisem nebo vším, nevím. Ale Škodovka to přečkala a rozhýbala se, byť sovětští přátelé tenkrát dělali vše pro zadušení české konkurence. Nebo snad ani ne to, jako pro podporu vlastního zaostalého výrobce. Co dělá dnes ten? Kdo se směje naposled, ten se směje nejlíp.
Tomáš Flaška
Takhle se to dělá, když nemám kde parkovat
Postavit parkovací dům s označením P+R v centru města (konkrétně Liberce), to je už odvaha. A prošlo to.
Tomáš Flaška
Vzpomínka na letošní lyžařskou zimu
V Čechách už jen běžkuji. Sjezdové náčiní vyvážím zásadně do Alp. Letos nám to s počasím vyšlo, tak se trochu pokochejme společně.
Tomáš Flaška
Tak tohle je už opravdu síla, pane Babiši
Nikdy jsem si o hnutí ANO a jeho lídrovi iluze nedělal, to ví každý. Ale říkám si, kde je to pověstné dno?
Tomáš Flaška
Dezinformátor ten lehký život má
Nikdo se ho totiž na nic neptá. Otázka je, jestli to dělá z hlouposti, nebo se zlým úmyslem. V každém případě lhát je špatně. A on se jenom ukájí tím, jak mu klaka tleská.
Tomáš Flaška
Je magistra Veronika Valíková Šubová alkoholička, nebo není?
Na tuto otázku reaguje velmi citlivě a hrozbami soudních žalob nešetří ani trošku. A při té příležitosti si to rozdává i se svými oponenty, hlava nehlava, jak se na ráznou magistru sluší.
Tomáš Flaška
Trocha zpráv na apríla
Zpravodajské agentury bohužel nepřináší ty nejdůležitější zprávy dne v plném znění. Tak si zkusme doplnit, co dnes nevyšlo.
Tomáš Flaška
Někdo tady lže
Prezident Pavel svolal schůzku opozice a koalice ohledně důchodové reformy. Záslužný čin. Nepamatuji, že by některý z jeho dvou předchůdců zkusil něco podobného. A o tom má prezidentská funkce být.
Tomáš Flaška
Tak si ty ruské volby shrňme
A řekněme si, co to vypovídá o nás. Stačí se podívat na různé reakce. A řeknu to takto – nestačíte se divit.
Tomáš Flaška
My, nebozí manipulovaní Češi, jsme se nějak vymkli kontrole
Je nám těmi správnými vlasteneckými silami vštěpováno, že se pořád před někým hrbíme a že to není nutné. Sklapli jsme podpatky v roce 1939 před Němci a pak v roce 1968 před Rusy.
Tomáš Flaška
Výbuch demokratické sopky a výron té správné východní demokracie
Reakce na článek Jiřího Jurčáka. Opraveny i pravopisné chyby. Ale to se u flastenců stává, to musíme omluvit.
Tomáš Flaška
Jednou StBák, pořád StBák, viďte pane předsedo?
Andreje Babiše zřejmě velmi naštval ministr zahraničí Jan Lipavský, který ho označil za bezpečnostní riziko pro Českou republiku. A už to jelo.
Tomáš Flaška
Maďarsko je jako žena prodejná
Připojilo se jako první země EU k tzv. hedvábné cestě, což má přinést do Evropy čínské investice a vliv (o vlivu se v Maďarsku taktně mlčí). Jenže už přichází první náklady a zatím bez zisku.
Tomáš Flaška
Nikoliv Fico, ale Slováci Čechy pohrdají
Nezapomínejme totiž na jedno – Fico byl demokraticky zvolen a většinově vyhrál. To co koná a jak jedná tedy představuje vůli většiny slovenského národa.
Tomáš Flaška
Zmije
Zmijí se každý bojí. A to i u nás. Přitom potkat jí chce opravdu trochu štěstí. A otázkou pak je, kdo má větší strach. Blíží se jaro, udělejme si malou exkurzi.
Tomáš Flaška
Skoro protiteroristické policejní manévry na šneky
Myšleno na šneky silnic – kamiony. Když jsem ve zprávách viděl, že na 22 km úseku D1 bylo nasazeno devět policejních hlídek a helikoptéra, aby jim zatly tipec, tak jsem si říkal: pro koho to divadlo je?
Tomáš Flaška
A proč Rusům a jejich příznivcům nenaservírovat jejich vlastní polívčičku?
Rusy dosazený gubernátor zabrané ukrajinské Záporožské oblasti Jevgenij Balický: „Vysídlili jsme velké množství rodin. Nebyl to snadný úkol. Deportovali jsme ty, kteří nějakým způsobem nepodporovali speciální vojenskou ...
Tomáš Flaška
Dlouhá story dopravy na pražské letiště
Kdy to tak začalo? Řekl bych v 70. létech 20. století, když se projektovala trasa metra A. Uběhlo padesát let a stále nic. A přitom těch řešení už mohlo být.
Tomáš Flaška
Mají to ty soudy u nás nějaké pomotané
V poslední době dva rozsudky a dva naprosto odlišné světy. Člověk tomu přestává rozumět. Takže do budoucna: soudům nevěřte! Ale někdy ano, vlastně ANO. Stačí si přečíst výroky funkcionářů ANO.
Tomáš Flaška
Budoucnost vládnutí ANO a SPD
Staronový úspěšný, upřímný a pravdomluvný předseda ANO Andrej Babiš se nechal slyšet, že by se případné vládní koalici s SPD nebránil. Podívejme se s úsměvem na co se můžeme možná i těšit.
Tomáš Flaška
Něco pro odlehčení z oblasti stravování zaměstnanců
A je jedno jestli soukromých, nebo státních. Kdo z nich má víc? A proč? Nová vyhláška o cestovních náhradách stojí za to.
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 ... | další |
- Počet článků 1309
- Celková karma 34,32
- Průměrná čtenost 3004x