Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Drzost komunistů nezná mezí

Já vím, že jsou neomalení, že se všem vysmívají, že pořád vystrkují růžky, ale jsou výroky, za které se by se ani Goebbels nemusel stydět. Hloupost? Lež? Dle mě jen vypočítavost. 

    Předsedkyně KSČ(M) v Liberci Dana Lysáková se dostala do sporu s bratrem jednoho zesnulého chartisty. Soudružka Lysáková, nejen, že by se měla studem schovat za troje kamna a měla by mlčet, ona to ještě rozvíří a řekne takovou nehoráznost, že … řeknu to jemně, kdyby tu vládla strana jí podobná, tak už by zmizela třeba v lágru v Minkovicích, kde by jí zase nějaká jiná soudružka kapitánka strkala hlavu do plné mísy na WC, jak to oni dělávali.

            Tak už ten ten výrok: „17. listopad nebyl NIC JINÉHO NEŽ majetkový převrat“. Že to byl majetkový puč, jsme od představitelů této strany slyšeli už mnohokrát. Ale že to nebylo NIC JINÉHO NEŽ majetkový převrat, slyším (aspoň já) poprvé. Že by změna politiky a přitvrzení rétoriky této bolševické strany? Oficiální linie komunistů už neříká, že to byl mimo jiné majetkový převrat, ale že to byl jen, pouze a výhradně, majetkový převrat?

            Jestli mají soudruzi dojem, že jim bylo zcizeno něco, co před tím sami ukradli, dobře, ať si to hlásají. Připustím, že na svůj názor mají nárok. Oni nic takového dříve nepřipouštěli. Tak přinejmenším už tady je to i něco jiného než jen ten majetkový převrat. Já mohu svobodně hlásat své názory, oni taky. I když jim nikdo ty jejich bludy dříve nezakazoval. To oni zakazovali jiné.

            Přinejmenším onen chartista, a s ním mnoho dalších, po listopadu 1989 mohl přestat mít strach o to, v kterou minutu si pro něj zase přijdou tajní a na kolik měsíců nebo let ho zavřou. Pro ty to rozhodně nebyl jen majetkový převrat ale i něco jiného.

            Do roku 1989 jsem jen smutně pokukoval na dráty na naší západní hranici. Když jsem je chtěl překročit, znamenalo to dostat povolení od SSM, ROH, Vojenské správy, závodní organizace KSČ, SNB a uličního výboru. Ty zkratky snad ani nebudu vysvětlovat, stejně jsou to jen nadávky. To vše úderem roku 1989 přestalo a já si mohl svobodně jet na dovolenou, kam jsem chtěl. Tak pro mě to rozhodně nebyl jen majetkový převrat. Mluvím o sobě, pokud tu někdo chce argumentovat tím, že na to ježdění stejně nemá, tak mu řeknu, že je mi to úplně fuk a trhni si nohou, smrď doma a nadávej. Každý může tak, jako dřív, vzít třeba kolo a stan a vyrazit. Skoro zadarmo. Tak se ale dřív cestovalo většinou. Stejně kvalitně, akorát to nebylo skoro zadarmo. Já vidím ročně ty statisíce až miliony Čechů trávících dovolenou v Alpách a u moře. Minimálně pro ty nebyl rok 1989 jenom majetkovým převratem. A pokud ano, tak k dobrému.

            Již před rokem 1989 jsem měl něco jako svobodné povolání. Ale musel jsem mít razítko v občance. Tak jsem byl pořád tak na půl času v „práci“ a práci. Nebylo to nic pěkného. Pořád obava, že se to provalí. A s úlevou jsem přivítal, když jsem tu „práci“ mohl zrušit a na plno se věnovat své skutečné práci. Ano, přišel jsem tím sice o symbolický plat, který mi garantoval to razítko v občance, ale já se o něj neprosil. Mohl jsem se svobodně nadechnout a začít podnikat. Rozhodně to pro mě nebyl jen majetkový převrat. A pokud, tak k horšímu.

            Komunisti měli monopol na informace. Ten přestal. Jiné informace byly zakázány. Dnes jim jejich bláboly nikdo nezakazuje. Každý si může vybrat zdroj informací, který mu vyhovuje. V tomto smyslu listopad 1989 opravdu nebyl jen majetkový převrat.

            Určitě se tu v diskusi dozvíme o těch chudáčcích nezaměstnaných, o těch zkrachovalých fabrikách, o bezdomovcích. Jak jsem už řekl, každý má nárok na názor. Já ho nesdílím, ale ať si ho vyřkne každý, jak chce. Já vidím ta nákupní centra rostoucí jako houby po dešti, která stále praskají ve švech, bezdomovce s mobily u ucha a tučné odboráře řvoucí, že není za co jíst. Vidíte, ani díky diskusi pod blogy to nebyl jen majetkový převrat.

            Na náš trh se dostaly technologie, o kterých se nám dříve ani nezdálo. A není to jen časem a pokrokem. Soudruzi v Severní Korei a na Kubě, nebo Venezuele, by mohli vyprávět. Listopad 1989 opravdu nebyl jen majetkovým převratem.

            Studium v zahraničí bylo vyhrazeno jen dítkám vyvolených funkcionářů. Můžete hádat které strany. A stejně jen v drtivé většině na východ od našich končin. Kolik mladých lidí dnes studuje po celém světě? Nebo tam jedou aspoň pár měsíců na zkušenou? Pro následující generaci tedy listopad 1989 opravdu nebyl jen majetkovým převratem.

            Ale hlavně tu přestal monopol jedné strany. Dnes si můžete při volbách vybrat mezi kýmkoliv, ať už je jakkoliv naivní, levý, pravý, exotický, nebo dokonce prolhaný, jako právě ti komunisti. To opravdu nebyl jen majetkový převrat. A tohle asi ty soudružky a soudruhy bolí nejvíc – ta ztráta monopolu na moc a pravdu (jejich).

            Kdo tedy tvrdí, že to byl JEN majetkový převrat, tak k tomu zajisté musí mít důvod. Ten je prostý. Sebrali mu jeho bábovičky. Ale spíše je to o tom, že závidí úspěšným. Myslí si o nich, že vše jen nakradli, protože dále jejich představivost nedosahuje. A užírají se zlobou, že jim se nic ukrást nepodařilo. Jenom o tom to je.

            Kdo pustí přes ústa takovou větu, že listopad 1989 byl JEN majetkovým převratem, tak by si měl okamžitě přinejmenším ta ústa vypláchnout. 

Autor: Tomáš Flaška | úterý 15.12.2015 14:10 | karma článku: 35,94 | přečteno: 1868x
  • Další články autora

Tomáš Flaška

Petiční humbuk ANO, aneb srovnání Čechů a Slováků

ANO před měsícem začalo sbírat podpisy pod čtyři petice. A prý to dopadlo perfektně. V tom případě to ale na Slovensku dopadlo hvězdně.

19.4.2024 v 9:49 | Karma: 25,59 | Přečteno: 737x | Diskuse| Společnost

Tomáš Flaška

Takhle se to dělá, když nemám kde parkovat

Postavit parkovací dům s označením P+R v centru města (konkrétně Liberce), to je už odvaha. A prošlo to.

15.4.2024 v 17:19 | Karma: 26,01 | Přečteno: 1050x | Diskuse| Ekonomika

Tomáš Flaška

Vzpomínka na letošní lyžařskou zimu

V Čechách už jen běžkuji. Sjezdové náčiní vyvážím zásadně do Alp. Letos nám to s počasím vyšlo, tak se trochu pokochejme společně.

15.4.2024 v 4:44 | Karma: 13,72 | Přečteno: 345x | Diskuse| Cestování

Tomáš Flaška

Tak tohle je už opravdu síla, pane Babiši

Nikdy jsem si o hnutí ANO a jeho lídrovi iluze nedělal, to ví každý. Ale říkám si, kde je to pověstné dno?

10.4.2024 v 12:58 | Karma: 43,22 | Přečteno: 6487x | Diskuse| Ekonomika

Tomáš Flaška

Dezinformátor ten lehký život má

Nikdo se ho totiž na nic neptá. Otázka je, jestli to dělá z hlouposti, nebo se zlým úmyslem. V každém případě lhát je špatně. A on se jenom ukájí tím, jak mu klaka tleská.

9.4.2024 v 15:17 | Karma: 31,66 | Přečteno: 1116x | Diskuse| Média
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno  11:20

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32,  aktualizováno  11:19

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Automotodrom chtěl 27 milionů za neodjetý ročník MotoGP, soud žalobu zamítl

25. dubna 2024  10:07,  aktualizováno  11:19

Brněnský Automotodrom si chtěl pomocí žaloby vymoci 27 milionů korun, které požadoval od města a...

Družku bil, přeřezal jí šlachy. Soud muži za dlouhodobé týrání potvrdil devět let

25. dubna 2024  8:49,  aktualizováno  11:18

Olomoucký vrchní soud zamítl odvolání Tomáše Heráka ze Šumperska, kterému krajský soud za...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 1310
  • Celková karma 33,89
  • Průměrná čtenost 3002x
Co mě štve, o tom rád napíšu. Ale i rád něco pochválím. Mám rád hory, lyžování a horské kolo. Živím sám sebe a svou rodinu, nejsem u nikoho zaměstnán, ani nikoho nezaměstnávám. Pracuji si sám za sebe, pro sebe, své klienty a samozřejmě i státní kasu. Nebereme žádné dávky ani podpory. Nic jsem nezprivatizoval ani nezrestituoval. Pokud chcete, napište mi: tflaska@seznam.cz.