Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Okolo Slovinska na kolech

Bláznovství? Byla první myšlenka. Neblbni, víš jak je Slovinsko malé? Děl Luděk a bylo rozhodnuto. Tak úplně malí zase nejsou, ale hlavně jsou kopcovití. O to to bylo hezčí. 

 

Den nultý

Vlastně ten den byl už asi dva týdny dopředu, kdy jsme při prodlouženém cyklovýletu po Českém lese museli vyzkoušet, jestli se vejde pět poněkud rozměrnějších chlapů do auta a vydrží v něm i více hodin, k tomu bagáž na týden a to včetně předních kol a sedel do kufru, ale hlavně pět kol na střechu. Byla to trochu věda, ale zadařilo se.

A tak se v pátek 2. června odpoledne kompletně skládáme a smrskáváme a razíme přes Rakousko směr Slovinsko. Logistika byla jasná. V severozápadním cípu Slovinska jsme přespali, dohodli s majitelem, že tam necháme týden stát auto, a během toho týdne objedeme na kolech Slovinsko, pak zase naposled přespíme, naložíme zase vše do auta a vyrazíme domů. Žádný problém, tedy zdánlivě. Ale to až při odjezdu.

 

Den první

Objezd byl naplánován ve směru hodinových ručiček. Hned zpočátku házíme vrchnímu plánovači jeho itinerář na hlavu. Jezdili bychom po kopcích nahoru a dolů a moc daleko bychom se neposunuli. Místo toho dáváme přednost údolní jízdě podél řeky. Posun je výrazně rychlejší, a podle všeho nejsme ani ochuzeni o nádherné vyhlídky.

Začínáme z vesnice Visoko, kde zanecháváme naše plechové přibližovadlo a jedeme směr východní. Začátek je super. Vítr v zádech, tak to sviští.

Modrá obloha by byla kýč. Takhle je to jak z čítanky.
Občas je to i zvlněné a tak je co fotit. Užíváme si to.

 

 

Takhle se tu suší kukuřice.

 

Nakonec usuzujeme, že až do Mariboru nedojedeme a nocujeme v Slovenske Bistrici. Aby bylo jasno - netaháme stany ani karimatky. Zásadně spíme pod střechou. Tedy odpoledne někdy kolem čtvrté, páté, uděláme jednu z mnoha zastávek v nějaké hospůdce, stanovíme že ujedeme ještě nějaký ten kilometr a na internetu v cílové destinaci hledáme ubytování. Principielně je nám jedno, jestli spíme v ubytovně, nebo **** hotelu. Hlavní je postel a střecha nad hlavou. A samozřejmě hospoda v blízkosti. Denní výkon se musí dohnat přísunem tekutin. V daném případě nejlépe slovinským pivem Laško. V hospodách stojí kolem 2 € a s tím se dá žít. A přeci jen po 133 km za první den je potřeba dotankovat, to snad uzná každý.

 

Den druhý

Ráno to dotahujeme do Mariboru. Krásné městečko. Tak hned první tankovací pauza přímo na náměstí.

Maribor.

 

Maribor.

 

Maribor.

 

Tankování je obvykle s Radlerem. Nikdy jsem tomu moc neholdoval, ale na žízeň, vychlazený, nemá chybu. Dostanete ho všude přímo z lednice, kombinace piva a grapeové limonády za cenu kolem 2 Eur osvěží, i nakopne.

 

I takto lze zaparkovat auto.

 

Nelze nic jiného než konstatovat, že krajina je opravdu nádherná.

U města Ormož překračujeme na chvíli hranici do Chorvatska. A nestačíme se divit. Když na kolech profrčíme celnici (už jen ten fakt, že tam stojí a je obsazená nás udivuje) tak najednou vyběhne uniforma začne křičet STOP! STOP! A už to jede. Občanky, lustrování počítačem, žádné úsměvy, vše naprosto komisně. Tomu jsme už odvykli. Ale nejlepší je, že toto nám provádí na odjezdu ze Slovinska slovinský úředník. Bereme občanky do ruky a podáváme je úředníkovi chorvatskému, který sedí o metr(!) vedle a provádí úplně totéž.

O to větší je naše překvapení, když se asi po 15 km do Slovinska vracíme a jediné, čeho si všimneme, je celkem nenápadná cedulka u cesty.

Dnes nocujeme v horách, na samotě. Proto si pro jistotu kupujeme plechovková piva do batohu na večer. Jako vždy jsme vedle. Domácí nás vítají nejen vynikající palačinkou, ale i několika džbány vína. Kdo by pak pil ještě pivo? Když se večer loučíme, oni odjíždí domů se slovy ať jim ráno necháme klíče od baráku ve schránce. A je to.

 

Den třetí

Dnešní den se budeme dost pohybovat podél slovinsko-chorvatské hranice. A tak zíráme jak telata. Ostnáč! Ano, je to tak. Není to sice tak brutální, jako tomu bývalo u nás. Ale podél celé hranice jsou role žiletkového drátu. Nebo aspoň hodně neprostupné křoví s kopřivami. Ale velká část je naprosto luxusní cyklostezka. Asfaltový pás, rozdělený čarou, pravidelně odpočívadla. Jak silnice. Ale jen pro kola. Peníze EU zabraly.

Žiletkový drát na slovinsko-chorvatské hranici.

 

Žiletkový drát na slovinsko-chorvatské hranici.

 

Hlavně jsme opustili alpský kraj a pohybujeme se v oblasti vinařství. Tomu přizpůsobujeme i naše občerstvovací zastávky.

 

O tohle během našeho cestování nemáme nouzi. Všude kravičky, oslíčkové, čápi, poníčci a koně, ovečky a kočičky.

 

Je všední den a tak když si vystoupáme k jednomu z mnoha hradů cestou, tak neodoláme a že se podíváme na výhled. A teď to přišlo. Dveře na nádvoří otevřené, tak vjedeme. Náhle vyběhne kastelán. Velmi přátelsky, že má otevřeno jen o víkendech, ale když už jsme tady, tak začne. Soukromá prohlídka interiérů, které běžně nejsou přístupné, ale hlavně návštěva sklepů s mnoha certifikáty vína, prý nejlepšího ve Slovinsku a samozřejmě degustace mnoha vzorků. Vše jen pro nás čtyři. Nejmladší člen vypadá trochu unaveně, tak se natahuje nahoře na nádvoří.

 

 

Vinný hradní sklep.

 

Opilec Martin.

 

Notorik Bóža.

 

Pijani všichni.

 

Certifikáty vína.

 

Pohled z hradu.

 

I toto bylo součástí expozice, běžně nepřístupné.

S těmi historickými koly jsme se prostě zvěčnit museli. 

Ondra.

 

Martin.

 

Luděk.

 

Bóža.

 

Vylézáme ze sklípku, sedáme na kola a ... už je to tady. Klasika všech klasik. Vínko, teplotní šok a Martin ještě v hradní bráně pokládá kolo na zem, i se sebou samým. Nejdříve úlek, pak zjištění že se mu nic nestalo a už jen totální smích. Odneslo to jen kolo. Tedy relativně. Uráží si vnější zrcátko. Ono jeho kolo stejně připomíná vánoční stromek, jak ho má ověšené vším možným, tak o jedno cinkrlátko míň není nijak na škodu.

Den zakončujeme v Brežici. Dopředu si objednáme hotel se sprchou a WC na chodbě. Majitel nás uvítá se slovy, že nám dá pokoje s vlastním sociálním zařízením a s balkonem za stejnou cenu a my mu za to na oplátku dáme kladné hodnocení na bookingu. Hm. Ale pokoje jsou plesnivé, okna se rozpadají, hrůza. Nedivím se, že ve dvoupatrovém hotelu je kromě nás už jen jeden člověk. A teď babo raď, co mu napsat za hodnocení? Řeším to zbaběle, nepíšu hodnocení žádné.

Bóža po ubytování konstatuje první ztrátu. V předchozím ubytování zapomněl své civilní kalhoty. Je docela směšná představa, jak jde večer do hospody ve slipech. Na kolech přeci jen opravdu náhradní věci s sebou netaháme. Naštěstí ale Ondra ano a tak ho zachrańuje výpůjčkou ze svého batohu.

300 m vzdálená restaurace neměla chybu. Hlavně i proto že měli točeného Kozla. Přeci jen, domácí odpustí, ale Laško na naše piva opravdu nemá.

 

Den čtvrtý

Trochu napřimujeme původní plán. A to z toho důvodu, že se chceme dostat k moři. Byla by škoda nesmočit aspoň kotníky. Na to nakonec z důvodu teploty jak vzduchu, tak vody, nedošlo, ale k moři jsme se o den později dostali. A dnešní den byl takový zajímavý. Stále držíme denní minimum 100km. Podotýkám, že s plnou polní. Tedy sice netaháme stany, spacáky a karimatky. Ale náhradní oblečení, večerní civil, pláštěnky, hygienu, to vše hezkých pár kilogramů vydá. A celý den jedeme jenom tak lehce zvlněně, abychom na závěr vystoupali z 200 do 800 metrů na spaní.

Jak již uvedeno dříve, běžní obyvatelé místní krajiny.

 

Toto je důkaz, že nejsme žádná ořezávátka. Ale občas jsme tlačili. Ale i to se do výkonu započítává.

 

Ta telátka mohla být stará pár dnů. A ta kravička na ně koukala, jakoby nevěděla co se to děje a co má dělat.

 

A tento den nás to poprvé potkalo. Ale s tím bylo nutno počítat. Déšť. Takže balíme batohy do krytů a sebe do pláštěnek. Pohyb se zpomalí a tak do cíle skutečně dorážíme skoro na hranici tmy. Tedy až kolem deváté hodiny. Nejlepší je, že dívčina o nás neví. To se stává, když si na internetu zablokujete ubytování třeba i jen pár minut před příjezdem. Každý nesleduje internet nepřetržitě. Na to jsme zvyklí. Je zábavné pak vždycky sledovat ty překvapené reakce, když se náhle zjevíme. A tentokrát ještě mokří a tudíž nepříliš vzhlední. Horší je, že dívčina má skutečně velmi těžké problémy se zacházením s elektronickou pokladnou a zadáním ceny jiné, než má v ceníku, který se odlišuje od cen na internetu. Prostě EET ve slovinském podání. A tak se do sprchy dostáváme až kolem desáté. Naštěstí je ve vesnici pizzerie, která má otevřeno do půlnoci, a ani po této hodině se nás majitelka nesnaží nijak vystrnadit. Opět příjemný večer.

 

 

Náš dnešní mokrý podvečerní dojezd.

 

 

Den pátý

Tak dnes! Dnes dorazíme k moři. Zvolili jsme Terst. Abychom si také trochu osvěžili loňské putování. Ale ještě jsme netušili, že cesta bude dosti trnitá.

Paní domácí.

 

Nazdar!

 

To je důkaz, že jsme nejezdili jen po asfaltu.
A zase na chvíli opouštíme Slovinsko. Dostáváme se tak do třetí země našeho cykloputování.

 

Dojezd do Terstu po bývalé železnici.

 

 

 

Tak občas projíždíte i tunely.

 

Jsme v Terstu.

 

Jsme v Terstu.
Vrcholové foto na náměstí. Tedy vlastně přímořské foto.

 

A ještě jednou celý tým, tentokráte s tím terstkým náměstím v pozadí. Zleva: Ondra, Bóža, Luděk, Martin a autor této reportáže Tomáš.

 

Terst je sice nádherné město, ale nic pro cyklisty. Je hodně kopcovité, ale především ten provoz. Po těch několika dnech strávených v horách, mezi vinicemi, zvířátky, v klidu, toho máme za chvíli plný kecky. Bylo rozhodnuto, že pojedeme podél pobřeží na sever a určitě někde u vody pár kilometrů za Terstem najdeme nějaké ubytování na blind. Chyba lávky. Ani náhodou. Za prvé moc hotelů tam kupodivu není, a když už jsou, tak jsou beznadějně obsazené. Tak asi 10km za Terstem saháme k osvědčené metodě a pomáhá internet. Jak to dopadlo? Vracíme se do Terstu. Ale aspoň to splnilo účel a i dnes, pátý den po sobě, překonáváme hranici 100 km. Ale překvapení není konec.

Přijíždíme k zablokovanému ubytování a nikde nic. Na udané adrese stojí barák, který nejeví známky života, dveře pevně zabedněné a navíc vypadající spíše na středověk. V oknech žádné záclonky, žádné světlo. Kontrolujeme na mobilech nezávisle na sobě objednávku a adresu. Vše sedí. Tak telefonujeme na v rezervaci udaná čísla. Nikdo to nebere. Obcházíme i sousední baráky. Nikde nic. A tady už přestává sranda. Večer je na krku, ale především bouřka na dohled a vítr se už zvedá.

Naštěstí si benjamínek výpravy - Ondra - všímá napůl schovaného zvonku u dveří. Zvoníme a - nestačíme se divit.  Středověké dveře se otevřou, přivítá nás velmi příjemná italka a za dveřmi je úplně jiný svět. Vše nádherné, luxusní, čisté. Dostáváme k dispozici vlastně dva byty, každý v jiném patře. Ráno nám paní před odchodem do práce nakoupí čerstvé pečivo a její manžel osobně připraví snídani. Jedno z našich nejlepších ubytování. Někdo nám někdy říkal, že to je vše kvůli mafii. Zvenku to musí vypadat chudě a uboze a co je vevnitř už nikdo nevidí. Nevím.

V každém případě je už dost pozdě, tak vyrážíme do okolí a najdeme jen jednu otevřenou Pizzerii. Ale nikoliv restauraci, nýbrž bistro s odvozem do ruky. Bouře udeří naplno. Tak se dohodneme s majitelem že to sníme u něj. Vykupujeme všechna plechovková piva, která má, a trávíme večeři na stojáka přímo u pece. Když se s majitelem trochu bavím mou lámanou italštinou o tom co jsme zač a co tu pohledáváme, tak mě pochválí, že mluvím pěkně italsky. Tak mu odpovím svým oblíbeným vtípkem, že on taky a ledy jsou prolomeny a jsme nejlepší kámoši.

 

Den šestý

Po vynikající snídani s úlevou opouštíme městskou aglomeraci Terstu. Předpověď už je opět hvězdná, déšť by už v následujících dnech přijít neměl. Stoupáme od moře a užíváme si nádherné výhledy na terstskou zátoku. A pak už vzhůru na sever zpátky do Slovinska, do Nové Gorice.

Terstská zátoka.

 

Před námi se zase pomalu objevují Julské Alpy.

 

Opět zpět ve Slovinsku.
Nová Gorica.

 

Nová Gorica.

 

 

Nová Gorica.

Volíme cestu přes hory. Dole údolím podél řeky jsme jeli loni a víme, že je to opět nádherná cyklostezka. Ale chceme něco nového. A samozřejmě rozhledy. Ostatně dnes to bude doslova a do písmene vrcholová etapa.

Nad údolím řeky Soča.

 

Nadmořská výška stále přibývá.

 

Dnes jedeme tak, že celý den potkáváme opravdu minimum lidí.

 

Dnes vystoupáme z nulové výšky od moře až do 1173 m.n.m. Skutečně královská etapa.

Pomalu stále stoupáme a večer se blíží.

 

Aby bylo jasno - opravdu nejezdíme výhradně a jen a pouze po asfaltu.

 

 

 

Západ slunce před posledním sjezdem.

 

A když lopotně dosáhneme vrcholu, tak je večer už na spadnutí. Užíváme si nádherný západ slunce. Před námi je už jen sladká odměna za několikahodinový výstup. Posledních 10 km a spadneme z 1173 metrů do asi 200. Jinými slovy asi 100 metrů na kilometr. Oblékáme se a jdeme na to. To je fičák! Upřímně řečeno ale co je moc, to je moc. Postupně mi už tuhnou prsty na brzdách. A už mě to až tak netěší. Když vezmu ještě zátěž našich kol, tak je až s podivem že to všem kolům brzdy bez úhony přečkaly.

A dole již standardní program. Ubytování, sprchování, papání, bumbání.

Večerní odměna pro benjamínka Ondru.

 

 

Den sedmý

Máme za sebou šest dnů a ujetých 670 km. Teď už to bude do cíle asi 150, takže zvolníme tempo. Jinými slovy už nastane jen tzv. spanilá jízda. Ale čeká nás zpestření v podobě jízdy vláčkem skrz horský masív u Podbrda.

Projíždíme malými vesničkami, kde jen občas někoho potkáme.

 

Čekání na vlak u Podbrda.

 

Tak tímhle pojedem.

 

Za vláčkem trochu zakufrujeme, když na mapě považuji vedení vysokého napětí za lávku přes řeku. Pohled na dráty nás ujišťuje že tudy se přes tok opravdu nedostaneme. Takže zpět a jinudy. Ale nakonec se dostáváme k jezeru Bled, kde nejdříve posedíme a pak se nedaleko ubytujeme. Fakt nádhera.

Jezero Bled.

 

Skoro celý tým, bez autora této fotky.

 

Navigační porada.

 

Jezero Bled.

 

 

Den osmý

Poslední bitva vzplála, kdybych měl parafrázovat. Ale dnes už to bude opravdu o ničem. Jen ta spanilá jízda. Žádná stovka. Ale zase nejsme nějaké slabé baby, tak místo posunu podél řeky si do cesty přeci jen dva hřebeny vložíme. Sice to už není oněch skoro 1200 m, ale do 700 se stejně z dvou set dostaneme.

Začíná poslední etapa.

 

Krátce po startu.

 

Začíná jedno z dalších stoupání.

 

Kropa.

 

 

Chvilka duchovního rozjímání.

 

Jeden z mnoha válečných památníků. Mají jich tu podstatně víc než my.

 

Ta nesmí chybět skoro nikde.

 

Během dne překonáváme 800. km na kole. Takže bude splněno. Osm dnů putování s minimem 100 km denně. Bude dokonce překročeno.

Okamžik, kdy jsme překonali hranici 800 km.

 

Tak jako první den, i tentokrát Martin při obědě zabral. Asi už cítí blížící se konec.

 

Pod námi je už údolí s městem Kranj a vedle pak start/cíl Visoko.

 

Poslední cukrárna asi 6 km před cílem.

 

A jsme tu. Jsme v cíli. Jsme zase u auta a u našeho prvního ubytování. Výjimečně brzo, již kolem páté odpolední. Dnes bude brzká a dlouhá hospoda, říkáme si. To ještě netušíme, co nás čeká, jak jsem naznačil již na začátku.

Vzhledem k dostatku času rozhodujeme, že kola dáme na střechu auta hned, ať se ráno nezdržujeme. Tady se zlodějny v noci bát nemusíme. Martin mačká dálkový otvírač auta... a nic. Prostě žádná reakce. Vůbec nic. Martin bohužel s sebou netahá takovou zbytečnost, jako je mechanický klíč a auto má vybitou baterku. Úplně. Později zjišťujeme, že jsme nechali svítit stropní světlo kufru. Auto je ale elektronicky dokonale zabezpečeno. Všechny zámky jsou perfektně zaklaplé a bez proudu nepovolí. Auto je dokonalý trezor. Nejde nic dělat. Konečná.

Řešení? Krumpáč. Ano, je to tak. Ale nikoliv rozbití okénka, protože ani zevnitř nelze auto klikou otevřít, nýbrž vypáčení růžku dveří, kudy se dovnitř prostrčí drát, jímž se otevře víko motoru, tím se dostaneme k baterii, kterou nám místní ochotně z druhého auta nabijí na takovou hodnotu, že lze po pár minutách auto otevřít a po dalších asi deseti minutách dokonce nastartovat. Je vyhráno. Celé to ale trvalo asi dvě hodiny a kupodivu to nakonec odneslo jen těsnění u dveří.

Nezbytná výbava pro zprovoznění auta.

 

Chirurgická práce s krumpáčem a dřevěnými klínky.

 

Nakonec po dohodě s místními necháme auto s nastartovaným motorem a odcházíme do hospody. A ráno už domů.

Co říci na shrnutí? Slovinsko má nádhernou krajinu. Vybere si každý. Hory, vinice, voda, města. Skoro každý mluví anglicky. A dobře. Proti nám jsou vůči cyklistům velmi ohleduplní řidiči. Za celý týden na nás jen jeden člověk zanadával a to musím dodat že oprávněně. Jeli jsme po silnici a nevšimli si že vedle je cyklostezka. Lidé jsou strašně milí a ochotní. A to taky vlastně bez výjimky.

Za osm dnů jsme najeli asi 830 km. Byli jsme až u moře a naopak ve výšce skoro 1200 metrů nad mořem. Nastoupali jsme celkem přes deset kilometrů. Tak to taky dává průměrně kilometr na den. A přesto přese všechno jsem kilo přibral. Prostě jsme se pravidelně na zastávkách a večer náležitě, dostatečně a bez omezení odměňovali.

Všechny fotky jsou dělány výhradně mobily. Mějte prosím shovívavost k jejich kvalitě. 

PS: zájemci o .gpx soubory jednotlivých dní pište na: tflaska@seznam.cz

Autor: Tomáš Flaška | středa 21.6.2017 13:03 | karma článku: 33,24 | přečteno: 1168x
  • Další články autora

Tomáš Flaška

Petiční humbuk ANO, aneb srovnání Čechů a Slováků

ANO před měsícem začalo sbírat podpisy pod čtyři petice. A prý to dopadlo perfektně. V tom případě to ale na Slovensku dopadlo hvězdně.

19.4.2024 v 9:49 | Karma: 23,63 | Přečteno: 665x | Diskuse| Společnost

Tomáš Flaška

Takhle se to dělá, když nemám kde parkovat

Postavit parkovací dům s označením P+R v centru města (konkrétně Liberce), to je už odvaha. A prošlo to.

15.4.2024 v 17:19 | Karma: 25,36 | Přečteno: 1012x | Diskuse| Ekonomika

Tomáš Flaška

Vzpomínka na letošní lyžařskou zimu

V Čechách už jen běžkuji. Sjezdové náčiní vyvážím zásadně do Alp. Letos nám to s počasím vyšlo, tak se trochu pokochejme společně.

15.4.2024 v 4:44 | Karma: 13,72 | Přečteno: 343x | Diskuse| Cestování

Tomáš Flaška

Tak tohle je už opravdu síla, pane Babiši

Nikdy jsem si o hnutí ANO a jeho lídrovi iluze nedělal, to ví každý. Ale říkám si, kde je to pověstné dno?

10.4.2024 v 12:58 | Karma: 43,21 | Přečteno: 6471x | Diskuse| Ekonomika

Tomáš Flaška

Dezinformátor ten lehký život má

Nikdo se ho totiž na nic neptá. Otázka je, jestli to dělá z hlouposti, nebo se zlým úmyslem. V každém případě lhát je špatně. A on se jenom ukájí tím, jak mu klaka tleská.

9.4.2024 v 15:17 | Karma: 31,66 | Přečteno: 1114x | Diskuse| Média

Tomáš Flaška

Je magistra Veronika Valíková Šubová alkoholička, nebo není?

Na tuto otázku reaguje velmi citlivě a hrozbami soudních žalob nešetří ani trošku. A při té příležitosti si to rozdává i se svými oponenty, hlava nehlava, jak se na ráznou magistru sluší.

8.4.2024 v 11:49 | Karma: 30,10 | Přečteno: 884x | Hyde park

Tomáš Flaška

Trocha zpráv na apríla

Zpravodajské agentury bohužel nepřináší ty nejdůležitější zprávy dne v plném znění. Tak si zkusme doplnit, co dnes nevyšlo.

1.4.2024 v 18:03 | Karma: 29,03 | Přečteno: 1073x | Diskuse| Společnost

Tomáš Flaška

Někdo tady lže

Prezident Pavel svolal schůzku opozice a koalice ohledně důchodové reformy. Záslužný čin. Nepamatuji, že by některý z jeho dvou předchůdců zkusil něco podobného. A o tom má prezidentská funkce být.

29.3.2024 v 9:13 | Karma: 34,44 | Přečteno: 1318x | Diskuse| Ekonomika

Tomáš Flaška

Tak si ty ruské volby shrňme

A řekněme si, co to vypovídá o nás. Stačí se podívat na různé reakce. A řeknu to takto – nestačíte se divit.

19.3.2024 v 7:04 | Karma: 40,45 | Přečteno: 3162x | Diskuse| Společnost

Tomáš Flaška

My, nebozí manipulovaní Češi, jsme se nějak vymkli kontrole

Je nám těmi správnými vlasteneckými silami vštěpováno, že se pořád před někým hrbíme a že to není nutné. Sklapli jsme podpatky v roce 1939 před Němci a pak v roce 1968 před Rusy.

14.3.2024 v 16:57 | Karma: 40,09 | Přečteno: 3351x | Diskuse| Politika

Tomáš Flaška

Výbuch demokratické sopky a výron té správné východní demokracie

Reakce na článek Jiřího Jurčáka. Opraveny i pravopisné chyby. Ale to se u flastenců stává, to musíme omluvit.

13.3.2024 v 14:47 | Karma: 32,00 | Přečteno: 917x | Diskuse| Společnost

Tomáš Flaška

Jednou StBák, pořád StBák, viďte pane předsedo?

Andreje Babiše zřejmě velmi naštval ministr zahraničí Jan Lipavský, který ho označil za bezpečnostní riziko pro Českou republiku. A už to jelo.

11.3.2024 v 16:19 | Karma: 42,08 | Přečteno: 2493x | Diskuse| Politika

Tomáš Flaška

Maďarsko je jako žena prodejná

Připojilo se jako první země EU k tzv. hedvábné cestě, což má přinést do Evropy čínské investice a vliv (o vlivu se v Maďarsku taktně mlčí). Jenže už přichází první náklady a zatím bez zisku.

10.3.2024 v 15:20 | Karma: 38,12 | Přečteno: 3084x | Diskuse| Cestování

Tomáš Flaška

Nikoliv Fico, ale Slováci Čechy pohrdají

Nezapomínejme totiž na jedno – Fico byl demokraticky zvolen a většinově vyhrál. To co koná a jak jedná tedy představuje vůli většiny slovenského národa.

7.3.2024 v 16:26 | Karma: 44,99 | Přečteno: 8922x | Diskuse| Politika

Tomáš Flaška

Zmije

Zmijí se každý bojí. A to i u nás. Přitom potkat jí chce opravdu trochu štěstí. A otázkou pak je, kdo má větší strach. Blíží se jaro, udělejme si malou exkurzi.

3.3.2024 v 6:49 | Karma: 28,68 | Přečteno: 755x | Diskuse| Cestování

Tomáš Flaška

Skoro protiteroristické policejní manévry na šneky

Myšleno na šneky silnic – kamiony. Když jsem ve zprávách viděl, že na 22 km úseku D1 bylo nasazeno devět policejních hlídek a helikoptéra, aby jim zatly tipec, tak jsem si říkal: pro koho to divadlo je?

29.2.2024 v 4:54 | Karma: 35,58 | Přečteno: 2728x | Diskuse| Cestování

Tomáš Flaška

A proč Rusům a jejich příznivcům nenaservírovat jejich vlastní polívčičku?

Rusy dosazený gubernátor zabrané ukrajinské Záporožské oblasti Jevgenij Balický: „Vysídlili jsme velké množství rodin. Nebyl to snadný úkol. Deportovali jsme ty, kteří nějakým způsobem nepodporovali speciální vojenskou ...

27.2.2024 v 15:17 | Karma: 34,41 | Přečteno: 1046x | Diskuse| Společnost

Tomáš Flaška

Dlouhá story dopravy na pražské letiště

Kdy to tak začalo? Řekl bych v 70. létech 20. století, když se projektovala trasa metra A. Uběhlo padesát let a stále nic. A přitom těch řešení už mohlo být.

21.2.2024 v 5:45 | Karma: 35,78 | Přečteno: 3093x | Diskuse| Cestování

Tomáš Flaška

Mají to ty soudy u nás nějaké pomotané

V poslední době dva rozsudky a dva naprosto odlišné světy. Člověk tomu přestává rozumět. Takže do budoucna: soudům nevěřte! Ale někdy ano, vlastně ANO. Stačí si přečíst výroky funkcionářů ANO.

15.2.2024 v 5:38 | Karma: 36,91 | Přečteno: 3061x | Diskuse| Společnost

Tomáš Flaška

Budoucnost vládnutí ANO a SPD

Staronový úspěšný, upřímný a pravdomluvný předseda ANO Andrej Babiš se nechal slyšet, že by se případné vládní koalici s SPD nebránil. Podívejme se s úsměvem na co se můžeme možná i těšit.

13.2.2024 v 10:33 | Karma: 40,94 | Přečteno: 5953x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 1310
  • Celková karma 33,68
  • Průměrná čtenost 3002x
Co mě štve, o tom rád napíšu. Ale i rád něco pochválím. Mám rád hory, lyžování a horské kolo. Živím sám sebe a svou rodinu, nejsem u nikoho zaměstnán, ani nikoho nezaměstnávám. Pracuji si sám za sebe, pro sebe, své klienty a samozřejmě i státní kasu. Nebereme žádné dávky ani podpory. Nic jsem nezprivatizoval ani nezrestituoval. Pokud chcete, napište mi: tflaska@seznam.cz.