Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M72i59c23h11a38e56l27a 42S20p28á73l62e69n79k87o47v26á 8304573204786

Kdyby zaměstnanec viděl každý měsíc kolik skutečně odvádí státu ze své výplaty ( = celkové mzdové náklady zaměstnavatele na zaměstnance, tzv. superhrubá mzda), tak by ho ranila mrtvice. A myslím, že by hnal celou socialistickou vládu od koryt svinským krokem.

Nepodceňujte zaměstnance, že by to nezvládli. V Austrálii, kde žiju, to funguje normálně. Zaměstnavatel odvede pouze 9.5% sociální pojistění ( tzv. superannuation, která se neposílá státu, ale na penzijní fond, který si vybere zaměstnanec) a zbytek si musí zaměstnanec obstarat sám - tj. odvést daně a zaplatit zdravotní. Dělá se to jednou ročně, a pokud s tím má někdo problém, požádá účetního.

Zaměstnanec si může z daní odepsat všechno, co souvisí s jeho prací (např. část nákladů na internet a mobil, náklady na praní pracovních oděvů, vzdělávací kurzy, pokud mu je nezaplatí zaměstnavatel, dopravu do druhého zaměstnání... už mě zrovna nic nenapadá, ale je toho skutečně dost). Povinnost držet účty je pět let.

+3/0
3.5.2017 7:40

A88n42t35o72n77í35n 27T90i29c60h15e23r96a 6486408963456

Zaměstnanec to na pásce vidí - je tam přece pořád ještě superhrubá mzda. Ale drtivou většinu lidí to nezajímá, pro ně je důležitá jediná kolonka: "k výplatě"

0/0
3.5.2017 12:49

J39i21ř57í 30V59a65v28ř64í31k 7494479745480

Karma. Tvrdá realita dobře psaná. V tomto státě se nevyplatí být slušným občanem, zatím.

0/0
3.5.2017 6:38

R31u29d76o54l92f 70J79e74l65í77n91e25k 8293979229576

Stát by na tom prodělal. Zaměstnanec by musel mít totiž také nárok na vykázáni nákladů. Např. za PC, účetní program, tiskárnu a kancelářské potřeby atd.

+1/0
2.5.2017 21:52

M56i81c48h16a29e84l27a 98S30p67á82l68e53n22k14o77v53á 8534223824936

To je přesně o co jde. Zaměstnanci by to jistě rádi přijali, ale výběr daní by se snížil.

0/0
3.5.2017 7:42

J30i93ř46í 35Ř64e63z55n79í38k 4432462293525

Zaměstnanec to má vždy horší, podnikateli stačí podnikat od deseti k pěti, tedy i se ztrátou, naopak zaměstnanec se musí vyplatit podnikateli, aby ho zaměstnal.

0/0
2.5.2017 19:38

J73a92n 64R36á41ž 1129433584550

Jsou i témata na kterých se názorově shodneme - Karma

+2/0
2.5.2017 19:05

A72n13t95o15n21í64n 87K46o74u54n10o73v62s61k54ý 9698920308628

Kdo je zloděj a kdo není by měl rozhodnout soud a ne my tady v nějaké diskuzi.

Co by bylo třeba zrušit v prvé řadě je kalouskův nesmysl, zvaný superhrubá mzda.

Počítat odvody a daně z něčeho, co vůbec nikdy neuvidím, nebudu mít vyplaceno a na co ani nemám mzdový výměr je zvrhlost.

+1/0
2.5.2017 15:40

A52n50t39o48n32í33n 69T39i84c87h27e79r80a 6596718473736

Fakt, že ať se počítají odvody po staru z hrubé, nebo "po novu " ze superhrubé, vyjde téměř stejný výsledek, je zřejmě nepodstatný...

0/0
2.5.2017 17:08

J31a67n 58R43á24ž 1509953704740

Mám názor, že by zaměstnanec měl dostat do ruky přesně tu částku, kterou má sjednanou ve smlouvě nebo ve "mzdovém výměru", který podepsal. A všechny povinné odvody by si platil sám.

Bylo by to jednodušší pro zaměstnavatele a zaměstnanec by měl jasno, co jsou to mzdové náklady zaměstnavatele a jakou část z jeho mzdy si bere stát.

+1/0
2.5.2017 19:16

O51t10a 39K13i80n71c 6189238942126

R^ Karma.

+1/0
2.5.2017 15:00

V31o73k57o82u87n 94V57l61a86d36i30m91i12r 8892168959718

A zamestnanci?

Uz je to dyl, co jsem cetl clanek o kradezich v obchodech. Podle vysetrovani policie tretinu rozkradou zamestnanci sami.

A az budou vsichni podnikatele i zamestnanci svati, nebude treba zadne EET.

+1/0
2.5.2017 13:49

M61i14c19h36a87l 51S60v57o28b39o54d84a 5458188726461

Radši to nepište,nebo jim Babiš nechá zlámat ruce,jako soukromým inzerentům.

0/0
2.5.2017 15:14
Foto

M75i45r51o57s20l75a54v 29M91a44c83e47k 5311175370232

Kdyby měli zaměstnanci stejné výsady jako podnikatelé, začali by si dávat to, co platí do nákladů, a stát by finančně zkrachoval. Proto zaměstnanci nemohou mít kontrolu nad svými odvody a tohle poměrně jednoduché papírování musí dělat zaměstnavatel. Jinak by nebyl žádný důvod tolerovat jeho neoprávněné výhody.

0/−5
2.5.2017 13:48
Foto

T74o74m46á60š 89V92o93d84v15á31ř39k75a 3283171127894

vysvětlovat vám, že odvody na sociální a zdravotní pojištění dělá jak zaměstnanec /to vidí na pásce/ a pak ještě zaměstnavatel za svého zaměstnance /takže vlastně 2x/ je nejspíše zbytečné. Do nákladů pro vaši informaci můžete dát jen položky, které potřebujete k práci. A třeba dovolenou si platí oba stejně s tím rozdílem, že OSVČ v době svého volna spíše prodělává /platí nájem, i když tam není/, tak zaměstnanec obdrží plat, jakoby pracoval. Je toho více, ale vám to stačí - zkuste aspoň pro jednou přemýšlet, než budete psát.

+5/0
2.5.2017 14:35
Foto

M21i29r64o23s70l53a23v 51M37a63c17e95k 5171765200962

jenže zaměstnanci si položky, které potřebují k práci, dát do nákladů nemohou. To je podstatný rozdíl.

0/−2
2.5.2017 15:23

V31o26k70o70u42n 35V85l85a52d57i72m15i53r 8252528739368

Na to jste prisel jak?

+1/0
2.5.2017 16:13
Foto

T81o56m19á87š 71V10o14d31v33á19ř61k38a 3863881967544

Zaměstnanci, kteří potřebují cokoli k práci, to dostanou od zaměstnavatele a to zdarma. Nebo jste někde zažil, že by si musel kopáč kupovat krumpáč? Jste při smyslech?

+4/0
2.5.2017 16:25
Foto

M29i78r95o89s40l29a77v 92M78a37c27e95k 5491455820482

například doprava do práce firemním vozem, očacení na reprezentaci, počítač, programové vybavení, atd., atd., atd.

0/−1
2.5.2017 17:43
Foto

T63o31m79á94š 62V86o43d54v70á66ř21k12a 3753331237694

Nevím, kolik firem si dovolí dopravu svých zaměstnanců firemním vozem do práce, ale mohu vás ubezpečit, že toto finanční úřad sleduje a nedovoluje proplácet.

Ošacení na reprezentaci - jste směšný, to neproplácí nikdo nikomu.

Počítač? Firma kupuje jen to, co potřebuje k práci, zaměstnanci si jej nekupují nikdy, totéž programy.

Melete nesmysly....

+2/0
2.5.2017 18:15

J83a17n 98R94á73ž 1769463504370

Pane Macku, jen dokazujete, že jste zcela mimo. Diskutované problematice vůbec, zdůrazňuji to VŮBEC, nerozumíte.

0/0
2.5.2017 19:20

J41a93r91a 72R85a35n82k 1721786899331

To vse muzete mit s. Macku - az slezete dolu, tocit se uz leta na kolotoci za penize danovych poplatniku, to jste asi take na "davkach";-)

0/0
4.5.2017 3:28

M66i27c58h65a90l 62S45v68o61b66o89d12a 5138148356651

Ale pane Macek.Nikdo v práci vám přece nebrání si místo podpisu na mzdovce vyzvednout potvrzení o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti a daň z příjmu včetně všech slev a paušálů si vypočítat sám.Když máte všechny podklady,tak je to práce na cca 30minut s kalkulačkou.

0/0
2.5.2017 15:13

Z38b82y52n88ě53k 42H53l35á55s48n61ý 3974807845299

No, že je paušální odsuzování nespravedlivé a hlavně populistické je snad každému, kromě některých ministrů a politiků jasné. Teda každému, kdo neni vůl(í lidu zvolen).

Ale zbytečně strašíte tím, že by si mohl zaměstnanec všechno počítat a odvádět sám.

Kdyby to tak mělo být, prostě banky se přetrhnou, aby nabídly účet, který superhrubou výplatu ihned zpracuje, rozdělí a odešle všechny poplatky a zbytek převede na běžný účet. Samozřejmě za poplatek. Tuhle práci umí i můj mobil. :-)

Ovšem pravda je, že tak jako jsou kreativní někteří podnikatelé, jsou kreativní i někteří zaměstnanci. Proto na moje odvody "dohlíží" zaměstnavatel a na podnikatelské FÚ prostřednictvím EET a třeba kontrolního hlášení.

+1/−1
2.5.2017 13:41

J13i54ř33í 46V26o89l50e39k 2826240115813

karma R^

+4/0
2.5.2017 13:29
Foto

T74o73m14á89š 68V80o10d27v44á94ř47k43a 3233831157404

Naprostý souhlas a karma. Zatím si jen málo lidí uvědomuje, že onen tah proti těm "kradnúcim" podnikatelům se časem zvrhne i proti zaměstnancům. Radost, že sousedovi chcípla jedna ze dvou koz je typickým českým koloritem, pro který jsme pověstní i mimo naši kotlinu.

+12/0
2.5.2017 13:22

T45o23m82á69š 80B81r70y98k58n80a88r 1485477423232

Mě teda automatické srážky daní a plateb z platu neuráží.....mluvte příště za sebe ;-)

0/0
2.5.2017 12:57

L16u38m41í71r 59V80i44t71h39a 2987847126682

Asi jste se sebekriticky smířil s tím, že patříte do jedné z těch tří kategorií :-)

0/0
2.5.2017 13:27

T58o84m12á13š 16B44r97y46k11n27a21r 1935917423892

asi kategorie 3 :-)....na mzdovce mě to spočítají a pak si jen ten růžový papír hodím na finančák, pohoda;-) Pro zaměstnavatele je to ostatně taky přínosnější, když svoji vysokou kvalifikaci věnuju práci pro podnik, než kdybych měl všechno možné oběhávat...

0/0
2.5.2017 13:35

M19i10c20h77a95l 61S34v36o83b51o43d80a 5638788216401

Výborný postřehR^.Ona je to taková krása u zaměstnanců.Jednou za rok na mzdovce podepsat jeden daňový formulář a jednou za rok si vyzvednou evidenční list k důchodovému pojištění.Takže souhlas.Já bych to zavedl.

+6/0
2.5.2017 12:55

J80a95r68o40s98l94a85v 45N41á96p24r69s37t23e59k 6655886

mně by to nevadilo. Ale myslím, že by to zaměstnavatelé psychicky nezvládli.

0/−1
2.5.2017 12:59

L11u80m30í98r 73V33i71t96h60a 2757297636112

Zaměstnavatelé? Proč? Jako že by se pak kopali do zadku nudou, kdyby nemuseli počítat zaměstnancům výplatu??? :-O

+4/0
2.5.2017 13:29

J26a82r32o16s80l22a94v 73N59á19p14r34s42t64e63k 6195666

To ne, ale mám vyzkoušeno, že každý zaměstnavatel má trauma z toho, když zaměstnanci dá (jakoukoliv) mzdu. A kdyby mu vyplatil jednorázově dvakrát více, bylo by to trauma dvakrát větší.

Čistě z psychologických důvodu je k zaměstnavateli ohleduplnější, když je ta částka rozdělena do více položek.

0/−2
2.5.2017 13:48

M56i38c82h25a74l 76S40v19o80b31o44d68a 5128448196251

Teď si představte - čistě z psychologických důvodů - to trauma na finančním úřadě po zavedení EET.

0/0
2.5.2017 15:09

P76e94t97r 85D14r16a77p52a92l 3375308203945

ono stačí, abyste měl jakýkoliv jiný příjem (třeba z prodeje, pronájmu...) a už si musíte udělat daňové přiznání sám, zaměstnavatel dělá jen zúčtování daně, ne DP

0/0
2.5.2017 13:06

M49i90c17h43a51l 18S72v34o28b11o17d55a 5758708416731

Vím z vlastní zkušenosti.

0/0
2.5.2017 15:09

O38l90g17a 69P24a26v86l67í21k79o51v31á 6144718817492

Nemyslím si, že stát něco zaměstnancům říká. Za komančů byli všichni zaměstnanci a všechny podniky měly zavedenou profesionální agendu zajišťující odvody státu. Tyto agendy se pouze překlopily do současnosti a dále fungují. Podnikatel je v této věci rovnocenný se státními zaměstnavateli a podnikatel s více zaměstnanci, který nesází na scvhwarzsystém, odvádí za své zaměstnance podobně, jako státní zaměstnavatel

+1/−1
2.5.2017 12:54

A19n98t85o81n53í60n 67T91i11c52h52e76r95a 6776588403176

;-DR^

+1/0
2.5.2017 12:48

P21e29t97r 39D13r34a34p73a29l 3745408383305

co má proboha EET společného s daní z příjmu a odvodem sociálního a zdravotního, když jediným příjmem je mzda jednou za měsíc?

+2/−2
2.5.2017 12:42

I13r23e39n35a 15K65r71o54u90p84o39v48á 4760233727442

Skvěle shrnuto.

A pořád by na tom byli zaměstnanci ještě lépe proti živnostníkům, protože by jim zůstala placená dovolená a prvních 14 dnů nemocenské jim také platí zaměstnavatel. Ale to se samozřejmě netýká přímo tématu tohoto blogu.

+13/0
2.5.2017 12:23

V89ě24r11a 91K89a96b60í62č50k78o94v61á 7574786410917

Ale týká.A máte samozřejmě pravdu.

+3/0
2.5.2017 12:25

P61e72t32r 48D63r66a52p52a74l 3445658373235

nemocenskou jim platí jen 11 dní, ale to je detail. Je celkem logické, že když platí nemocenskou zaměstnavatel, tak asi těžko si bude platit živnostník sám sobě? Totéž s dovolenou

0/0
2.5.2017 12:44

V10ě64r56a 21K11a84b84í25č36k38o22v26á 7774726640867

Vy to opravdu nechápete.Zaměstnanec by dostal celou superhrubou mzdu a bylo by na něm,všechno si poplatit.A ano,správně,v době nemoci nebo dovolené by nedostal nic navíc,tak jako podnikatel.A stejně by na tom byl pořád líp,protože by mu neběžel třeba nájem za kancelář.

0/0
2.5.2017 18:03



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.