Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JJ

Zdravím. do Chorvatska nejezdím. Jednak jsem zhlédl dokumenty, kdy se o nás vyjadřovali vesměs pohrdlivě, jako o paštikářích a buranech s igelitkou v ruce a ponožkami v sandálech, (proč bych tedy měl vozit peníze někomu, kdo o ně vlastně nestojí), druhak nejsem plážový povaleč a možnosti v Itálii jsou úplně někde jinde, než v Chorvatsku.

O Itálii jsem snil už za dob mého dospívání. Rád jsem četl historické romány z období starého Říma a hodně mi o té zemi vyprávěl jeden strýc, který sloužil za Veliké války v severní Itálii a teta z Rakouska, která tam jezdila na dovolenou. No a po převratě jsem se tam, vícméně náhodně, dostal na práci, takže jsem tam strávil více jak půl roku.

Od té doby jsem tam byl mnohokrát a prakticky nikdy mne nic nezklamalo, naopak, vždy jsem byl nadšený více, než jsem očekával. Samozřejmě, že nic není ideální, ale to je všude, protože počet blbců je víceméně rovnoměrně rozvrstven po celém světě.

Takže se tam chystáme i letos a podle okolností jen tak na skok, k Benátkám, nebo na delší dobu, až někde na pobřeží Amalfi a na Capri.

Nemáte pravdu, pane kolego, že pláže v Itáli jso převážně písčité. Tomu je hlavně na východním pobřeží, na Jadranu. Západní pobřeží a Ligurie je naopak většinou skalnatá, nebo štěrková s oblázky. Ale i tady lze najít nádherný píseček, třeba kolem Vady, nebo v Maremmě. Ale jinak - více než slova o krásách italského pobřeží vypoví, když si do vyhledávače obrázků zadáte heslo Amalfi, Capri, Portofino, Monte Argentario, Cinque Terre atd atp.

To nemluvím o o nepřeberném množství možností k výletům. Mimo ty nejprovařenější třeba Pitigliano, Sovana, San Gimignano nebo třeba Saturnia se svou termální řekou s mnoha masážními vodopádky a bazénky, kde je, představte si, parkování i koupání úplně zdarma. :-).... Ale nejraději jsem měl, když jsme se vydali do vnitrozemí jenom tak "na blind" a zastavili někde na náměstíčku...

Takže kdo chce do Chorvatska, ať jede do Chorvatska. Ale nikdy nepozná, o co přišel.

1 0
možnosti
Foto

Tome, protože máte v hodně věcech pravdu - jezdím tam každoročně po mnoho let - existuje řešení.

Do Chorvatska vyjíždím posledního května - na cca 10 dní. Nikdy nesháním dopředu bydlení, protože v tomto termínu seženete všechno a všude. Kamkoli přijedu - projdu danou lokalitu. Pokud se mi tam líbí, projdu nabízené apartmány. Poté vyberu jeden a jdu na cenu. Usmlouvám vždy. Třeba letos jsem platil za velmi krásný apartmán na noc 35 euro /cena pro dva/. Pláže i hospody jsou prázdné. Teplo je pro mne akorát, voda chladnější, ale aspoň více osvěží. Žádné ručníkové klajmy, žádná rvačka o místo v hospodě na večeři.

Tož tak R^

1 0
možnosti
Foto

Já mám Chorvatsko spojeno s každoročním škemránim o výjezdní doložku u CKM a tak jak to jen šlo, začala jsem jezdit na různé jiné evropské pláže. Viděla jsem dost, platila tu více, tu méně, nakonec jsem zůstala věrná dvěma oblastem, které se snažím stihnout obě v jednom roce. Vřele doporučuji k vyzkoušení! Ulcinj v Černé Hoře (13km dlouhá písečná pláž) a Kalábrie v Itálii.

2 0
možnosti
Foto

H74a30n49a 14V26l73k46o16v81á

13. 8. 2017 11:22

Vy jste byl v Chorvatsku po třiceti letech v jedné oblasti a víte jak to chodí "všude v Chorvatsku"? Oblázkové či kamenité pláže jsou daleko typičtější než mola, stejně tak nutnost botek do vody...

Nicméně se dají najít i písečné pláže. Když chci k moři na otočku na 2 - 3 dny, stačí zajet pouze na Istrii, za 7 hodin jsem tam až dole v Medulinu, kde jsou i písečné pláže pro děti. Totéž na Hvaru - taky najdete i písek, oblázky....

Osobně mám nejraději Makarskou riviéru, ale tam už se vyplatí jet aspoň na týden.

Díky kamenitým plážím mi moře v Chorvatsku přijde čistší než v Itálii nebo i ve Španělsku, srovnatelné čistotou s Egyptem. Co se týká potápěčských lokalit už je to jiná, ale i tak si zde můžete příjemně zašnorchlovat.

0 0
možnosti
Foto

Projeli jsme tzv. Jadranskou magistrálu od Zadaru až do Tučep pod Makarskou. Dle mě jsme viděli dost.

1 0
možnosti
KB

K80a21r74e78l 17B95l27á24h72a

13. 8. 2017 10:53

V Chorvatsku jsme byli několikrát. Při klasické dovolené na pláži to opravdu nebylo nic moc, všude moc lidí, tak jak je docela hezky pospáno v článku. Fantastická je dovolená s vypůjčenou plachetnicí. Nevyjde to zase příliš draze zábavy se užije spousta. Ale člověk taky musí počítat s tím, že když chce do nějakého oficiálního přístavu, často tam není místo.

0 0
možnosti
Foto

I63v75a29n 50M21a84r96e46k

12. 8. 2017 15:10

Máte pravdu s tím mořem pod Neapolí p.Flaško. Viděl jste ale někdy moře okolo Neapole ? Děs a hrůza,stoka, takže se musí od něj sjet o hezkých pár desítek km. níže . Ostatně psal jsem o tom v blogu p.Zieglera. Jen s tím pískem na italských plážích mi to není jasné. Byly jsme tam dole na x plážích, ale písek jako takový jsem tam nikdy neviděl, buď drobný štěrk, a nebo černý sopečný písek ale i ten měl od pojmu písek hodně daleko.

Jinak region Kalábrie byl (bohužel) ráj na zemi.Scestovali jsme tam toho hodně, můj sen byl ještě si pěšky projít Marateu,kde je prý okolo třiceti kostelů.Ale nad ní u sochy Krista 750m.nad mořem jsem byl .S tím ,co se tam nyní děje ale už nemám šanci .;-(

1 0
možnosti
Foto

I33v28a39n 41M71a12r28e73k

12. 8. 2017 15:14

Ještě jsem zapomněl. V Chorvatsku jsem nikdy nebyl a ani mi to nechybí. Stačilo , když mi brácha vyprávěl , jak tam ráno před šestou chodil "chytat" místo na pláži, pěkně děkuju;-(

0 0
možnosti
Foto

Tak nevím, já jezdím do Chorvatska pravidelně, a asi je to o přípravě , netrpím ani na přeplněných plážích ani čímkoli jiným. Naturel místních mi maximálně vyhovuje a "koupací dovolenou " si tu naprosto užívám.

7 0
možnosti
JS

J17a98n 59S73t51e16h84l71í85k

12. 8. 2017 13:51

Není to o přípravě, já se moc nepřipravuji a řeším to na místě, ale jinak plný souhlas.

1 0
možnosti
Foto

Před 14 dny jsem se vrátil z Istrie z Novigradu a kupodivu jsem tam nepotkal žádné čechy. Měli jsme asi štěstí na pláže, protože jich bylo dostatek a vcelku docela prázdné a to na pobřeží byly mraky kempů. Měli jsme sebou kola a tak nebyl problém si kamkoliv zajet, ale tady se bez problémů i bez placení dalo zaparkovat autem přímo u vody.

4 0
možnosti
JS

J68a22n 81S41t59e52h77l90í14k

12. 8. 2017 13:49

Přesně. Pláží je přehršel, první den večer se podívám na mapu, skočím do auta, pár jich objedu a mám celkem jasno. Každý si tam najde co potřebuje, už ani nevyžaduji penzion na pobřeží. Jednak si ho musíš zabukovat dost dopředu a to mi nevyhovuje a druhak je lepší novější ubytování. Češi my nevadí, kdyby jo asi bych přemýšlel o emigraci.

6 0
možnosti

...hmm, sjezdil jsem toho dost, ale do Chorvatska se fakt nechystám a asi si ho nechám jednou provždy utéci:-)

5 0
možnosti
JM
Foto

Co se to stalo, že nepíšete o politice?

Trmácení se na silnicích, čekání ve frontách a podobně rád přenechám mladším. Ať se vydovádí.

1 7
možnosti
Foto

Myslíte, že bych po Vás chtěl hodně, kdybych Vás požádal abyste svými duchapřítomnými poznámkami mé blogy vynechal? Nebo aspoň ty, které Vás nemusí zajímat. Tady přeci Vaše zbožňované Rusko nijak nehaním, ba ani se o něm vůbec nezmiňuji. Tak mi prosím dejte pokoj. Děkuji.

16 3
možnosti
  • Počet článků 1309
  • Celková karma 34,41
  • Průměrná čtenost 3004x
Co mě štve, o tom rád napíšu. Ale i rád něco pochválím. Mám rád hory, lyžování a horské kolo. Živím sám sebe a svou rodinu, nejsem u nikoho zaměstnán, ani nikoho nezaměstnávám. Pracuji si sám za sebe, pro sebe, své klienty a samozřejmě i státní kasu. Nebereme žádné dávky ani podpory. Nic jsem nezprivatizoval ani nezrestituoval. Pokud chcete, napište mi: tflaska@seznam.cz.