Děkujeme za pochopení.
P93e15t55r 93B75ü59r58g98e78r
Souhlasím a dodám:
dobíjecí příkon 240 kW by znamenal v jedné fázi 1000A! Samozřejmě, bylo by z třífázové soustavy 400V, ale NĚKUDY bych ten ohromný proud do baterie auta dostat musel. Je to stejné, jako problém rychlonabíjení mobilu. Technicky lze přidat superkondenzátor a umožnit tak rychlé "nalití" potřebného náboje. Jenže přes pozlacený 0,2 mm plíšek USB konektoru těch - řekněme 50-100A proudu nedostanem. A tak - přestože by si rychlonabíjení přáli jak zákazníci , tak výrobci, a řešení je známé - stále není k dispozici.
Tím reaguji na hýkání zelených fanatiků "Ono se to vyřeší!" Ne, nevyřeší, fyzikální zákony stále platí.
Kdyby se zavedení elektromobilu povedlo, mělo by to, pravda výhody: pohonná soustava elektromobilu je velice jednoduchá (a tedy primárně spolehlivá) s "drastickým" minimem pohyblivých dílů. Je zde jen akumulátor - měnič - motor. Se současnými motory lze dosáhnout vysoké účinnosti - okolo 90%.
Desetitisíce aut připojených na nabíječkách by přispěly ke stabilizaci výroby a rozvodu elektřiny: přes HDO by bylo možno nabíjení řídit, zastavit a nebo si i energii z akumulátorů krátkodobě půjčit.
Nemluvě o zlepšení kvality ovzduší v centrech městských aglomerací
Ale to jsou všechno jen zbožná přání! Domnívám se, že rozumným a reálným řešením je hybrid.
J54a47r12a 92R72a89n16k
Podle vcerejsich zprav ma Indie mit v roce 2030 polovinu aut uz elektrickych.
Jinak tady jezdi veskere taxiky hybridy a v kazdem parkovacim dome pribyva dobijecich mist.
Indian Government Advisor: Build Electric Cars In India Or Import ...
https://cleantechnica.com/.../indian-government-advisor-build-electric-cars-india-imp...
1 day ago - The electric vehicle revolution presents a once-in-a-century opportunity. Countries around the world import an insane amount of oil. They send ...
http://www.forbesindia.com › UpFront › Special
Jul 16, 2017 - Tesla has proved that all-electric cars are a reality, and the California-based company has become a force to reckon with in a short period of ...
https://www.bloomberg.com/.../india-s-2030-all-electric-car-target-seen-ambitious-by-...
May 11, 2017 - India's potential plan to sell only electric cars by the end of next decade woul
J22a10r18o78m13í71r 48K21r63á45l
Podle ABC z roku 1960 jsem měl trávit loňskou dovolenou na Měsíci. A v té Indii si nedovedu představit, že během 13 let nejen odstraní ty výpadky (např. cca polovina Indie půl dne bez proudu), ale navíc zajistí zvýšený výkon pro nabíjení.
J35a24r91o80m39í90r 92K18r30á72l
Máte pravdu. Tudy cesta nevede. Ti elektronadšenci by se měli spíše zaměřit jinam. MHD, zásobování měst, pošta, atd. Tam to význam má a ty nevýhody nejsou takový problém. Autobus lze dobít na konečné a řidič odjede s jiným, pošťák může přesednout, atd.
J17a23r91a 63R14a44n25k
To si tady lide mysleli pred nejakymi 6 lety take a zjistili, ze se mylili.
B13e18d91ř22i82c13h 69D46v58o90ř10á54k
Samozřejmě má autor naprostou pravdu. V takové Číně mají veškeré technické předpoklady vyrábět elektroauta a také je vyrábějí. Jenže jde o malá vozítka s malou rychlostí i výkonem,kde navíc není problém nějakých časových ztrát při nabíjení.
Vodíkový pohon se již řeší pomocí nanotechnologií, kdy jde " mechanicky" oddělit z vody kyslík a vodík. Česky řečeno,čerpala by se do nádrže jen voda. Kyslík by se bral z ovzduší i z vody. Budoucnost mají pohybovadla pouze na jiných fyzikálních principech. Co to bude, zatím nevíme. Elektrická energie se musí vyrobit nějak"jinak" a nesmí být nutné velké záložní baterie. Ke gravitačnímu pohonu máme asi ještě dlouhou cestu.
J82a12r26o10m78i79r 65H37o32b25l56i19k
Velmi jednoduchý výpočet - dnes se denně u pump vytočí x set tisíc litrů benzínu/nafty. V litru benzínu/nafty je ukryta jistá využitelná energie (hrubě spalné teplo krát účinnost spalovacího motoru). Tato energie vynásobená denní výtočí dá NUTNOU energii denně pro nahrazení spalovacích motorů elektroauty. Odhaduji, že až několik desítek atomových elektráren by tuto potřebu pokrylo jen pro malinkou Českou republiku. Tak co zelení, podpoříte masový rozvoj atomové energetiky?
T84o51m26á97š 97D18v54o74ř67á55k
A opět - nemáte pravdu, tento výpočet byl mnohokrát proveden a výsledek je pořád stejný, a sice potřeba je ne několik desítek atomových elektráren, ale cca 1,5 násobek JE Temelín (tj. asi 3 GW). Už dnes by to šlo pokrýt z rezerv, z nichž část jde na vývoz (čímž samozřejmě netvrdím, že je rozumné využít rezervy až na dřeň).
Schválně si to spočítejte sám. Ale nezapomeňte, že spalovací motor využije z té energie v palivu max. 1/3 (při plynulé jízdě na okresce nebo dálnici), v praxi při popojíždění ve městě spíš 1/4 nebo 1/5. Elektromotor pro pohyb zužitkuje kolem 90 % a k tomu je třeba ještě přičíst energii získanou zpět rekuperací při brzdění.
J13i71ř33í 52H21e31r43m80á10n92e62k
A ještě jedna historka ze života. Mám relativně silné auto, 4,5 litru, 210kW, automatika. A často si na křižovatkách dělám dětinskou a současně už i stařeckou radost tím, že vystřelím nejrychleji.
A někdy před dvěma týdny jsem jel Modřanskou a asi dvě auta přede mnou jela TESLA. A to, co na světlech předvedla, bylo k neuvěření. ani jsem se nepokusil jí konkurovat.
Nejrychlejší TESLA má lepší zrychlení než Porsche, Bugatti nebo Ferrari (nejrychlejší modely).
M60i82c36h40a85l 70T48r49i45s34k86a
V ulici mame aktivni soudruzku, ktera zasadne jezdi elektromobilem. Vycita mi, ze znecistuji ovzdusi protoze jezdim vozem z r. 1966. Mohl bych s ni dlouze diskutovat o tem, z ceho se vyrabi elektricka energie, jak nakladna je vyroba baterii, jak dobyvani surovin nutnych k vyrobe baterii plundruje Afriku, ze muj stary kram jezdi spolehlive 50 let a dalsich 50 klidne muze, jeji elektricky kram vydrzi mozna desetinu. Usmeji se mavnu rukou a myslim si sve. S komunisty se take nebavim.
J36o66s23e37f 55Š37o54l15t87e44s
Až na to, že vy smrdíte lidem přímo do nosu a ona ne.
J55i25ř31í 15Z55á18ř83e94c71k36ý
Zapomněl jste na 2 věci :
1. účinnost nabíjení akumulátoru určitě není 100%
2. koeficient současnosti při nabíjení je určitě nižší než 1
A poznámka :
- už dlouho existují ventily a regulační prvky na vodík, jenomže jsou citelně dražší než ty běžné, např. na kyslík
- kromě vodíku je třaskavý i kyslík - celkově si myslím, že je to poměrně rizikový pohon z hlediska bezpečnosti
J60a94r40o64s67l75a20v 13A76n85d66r54ý91s10e14k
Dobrý den pane Flaško, vašim výpočtům se nedá nic vytknout. Ale myslím, že malinko zanedbáváte ten faktor pokroku. Shodou okolností jsem dnes měl možnost se svézt po D1 s elektromobilem Tesla. Ona rychlonabíječka, která nabije za 10 minut vůz na cca 100km je v provozu v Humpolci, je jich tam celkově asi deset. Nabíjení nebude ten hlavní problém, než si dáte kafe máte nabito. Zajistit dostatek energie je pravda horší oříšek, ale i to pokrok ve výrobě a akumulaci energie jistě vyřeší. Neviděl bych v elektromobilech slepou uličku, spíš se podělí s nějakým dalším alternativním pohonem o místo na trhu, ale určitě nezajde na úbytě.To je můj názor (a zážitkem z jízdy v takovém voze, což bylo jak sci-fi, je ovlivněn pouze nepatrně :-)). Přeji hezký večer.
P15a35v39e61l 63V54é72b97r
Ale jo, když tu máme elektromobil s čerstvě nabitými baterkami, tak je to doopravdy fajn (snad jenom kdyby ta baterie nebyla tak hmotná). Ona ta elektřina se nejlíp reguluje a vůbec, když už tu je, tak je to ta nejlepší forma energie, kterou můžete nejsnadněji přeměnit na jinou formu energie.
Problém je ale v získávání té el. energie, v zajištění v dostatečném množství, v pokrytí výkyvů v odběru a v uskladnění. Proti tomu jsou všechny ty námitky, protože za současného stavu vědy a techniky to prostě při masovém nasazení nelze zajistit. Kdyby existoval dostupný lehký a dostatečně výkonný zdroj el, energie (např. u autorů scifi oblíbený fůzní mikroreaktor), tak budu první stát ve frontě na elektromobily (tedy, o potřebných penězích raději neuvažuji). Ale takhle: Elektromobil masově - raději ne.
Žebříčky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Ivana Dianová
Billa šok
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Blog Info
Blogy projdou zásadní změnou, podívejte se jakou
- Martin Mařák
PRO na Malém rynku
- Ondřej Šebesta
Základní pilíře populismu a generál na Hradě
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Markéta Šichtařová
Návod na opravu naší ekonomiky
- Kateřina Lhotská
Vypnutí webů bylo protiprávní
- Ivana Dianová
Billa šok
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Tomáš Vodvářka
Politika jako cirkusová aréna
- Vladimír T. Gottwald
Úsměvy a úšklebky CXXXII. (o jilmové aleji a vytížné Sněmovně)
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou