Děkujeme za pochopení.
P11e81t31r 81B54ü36r12g31e16r
Souhlasím a dodám:
dobíjecí příkon 240 kW by znamenal v jedné fázi 1000A! Samozřejmě, bylo by z třífázové soustavy 400V, ale NĚKUDY bych ten ohromný proud do baterie auta dostat musel. Je to stejné, jako problém rychlonabíjení mobilu. Technicky lze přidat superkondenzátor a umožnit tak rychlé "nalití" potřebného náboje. Jenže přes pozlacený 0,2 mm plíšek USB konektoru těch - řekněme 50-100A proudu nedostanem. A tak - přestože by si rychlonabíjení přáli jak zákazníci , tak výrobci, a řešení je známé - stále není k dispozici.
Tím reaguji na hýkání zelených fanatiků "Ono se to vyřeší!" Ne, nevyřeší, fyzikální zákony stále platí.
Kdyby se zavedení elektromobilu povedlo, mělo by to, pravda výhody: pohonná soustava elektromobilu je velice jednoduchá (a tedy primárně spolehlivá) s "drastickým" minimem pohyblivých dílů. Je zde jen akumulátor - měnič - motor. Se současnými motory lze dosáhnout vysoké účinnosti - okolo 90%.
Desetitisíce aut připojených na nabíječkách by přispěly ke stabilizaci výroby a rozvodu elektřiny: přes HDO by bylo možno nabíjení řídit, zastavit a nebo si i energii z akumulátorů krátkodobě půjčit.
Nemluvě o zlepšení kvality ovzduší v centrech městských aglomerací
Ale to jsou všechno jen zbožná přání! Domnívám se, že rozumným a reálným řešením je hybrid.
J50a29r77a 32R91a16n17k
Podle vcerejsich zprav ma Indie mit v roce 2030 polovinu aut uz elektrickych.
Jinak tady jezdi veskere taxiky hybridy a v kazdem parkovacim dome pribyva dobijecich mist.
Indian Government Advisor: Build Electric Cars In India Or Import ...
https://cleantechnica.com/.../indian-government-advisor-build-electric-cars-india-imp...
1 day ago - The electric vehicle revolution presents a once-in-a-century opportunity. Countries around the world import an insane amount of oil. They send ...
http://www.forbesindia.com › UpFront › Special
Jul 16, 2017 - Tesla has proved that all-electric cars are a reality, and the California-based company has become a force to reckon with in a short period of ...
https://www.bloomberg.com/.../india-s-2030-all-electric-car-target-seen-ambitious-by-...
May 11, 2017 - India's potential plan to sell only electric cars by the end of next decade woul
J45a45r72o38m22í70r 26K85r12á27l
Podle ABC z roku 1960 jsem měl trávit loňskou dovolenou na Měsíci. A v té Indii si nedovedu představit, že během 13 let nejen odstraní ty výpadky (např. cca polovina Indie půl dne bez proudu), ale navíc zajistí zvýšený výkon pro nabíjení.
J41a37r52o62m17í62r 17K22r75á15l
Máte pravdu. Tudy cesta nevede. Ti elektronadšenci by se měli spíše zaměřit jinam. MHD, zásobování měst, pošta, atd. Tam to význam má a ty nevýhody nejsou takový problém. Autobus lze dobít na konečné a řidič odjede s jiným, pošťák může přesednout, atd.
J25a37r68a 12R12a57n73k
To si tady lide mysleli pred nejakymi 6 lety take a zjistili, ze se mylili.
B78e39d33ř59i39c75h 47D90v66o58ř76á52k
Samozřejmě má autor naprostou pravdu. V takové Číně mají veškeré technické předpoklady vyrábět elektroauta a také je vyrábějí. Jenže jde o malá vozítka s malou rychlostí i výkonem,kde navíc není problém nějakých časových ztrát při nabíjení.
Vodíkový pohon se již řeší pomocí nanotechnologií, kdy jde " mechanicky" oddělit z vody kyslík a vodík. Česky řečeno,čerpala by se do nádrže jen voda. Kyslík by se bral z ovzduší i z vody. Budoucnost mají pohybovadla pouze na jiných fyzikálních principech. Co to bude, zatím nevíme. Elektrická energie se musí vyrobit nějak"jinak" a nesmí být nutné velké záložní baterie. Ke gravitačnímu pohonu máme asi ještě dlouhou cestu.
J55a20r42o79m59i44r 62H39o62b43l66i69k
Velmi jednoduchý výpočet - dnes se denně u pump vytočí x set tisíc litrů benzínu/nafty. V litru benzínu/nafty je ukryta jistá využitelná energie (hrubě spalné teplo krát účinnost spalovacího motoru). Tato energie vynásobená denní výtočí dá NUTNOU energii denně pro nahrazení spalovacích motorů elektroauty. Odhaduji, že až několik desítek atomových elektráren by tuto potřebu pokrylo jen pro malinkou Českou republiku. Tak co zelení, podpoříte masový rozvoj atomové energetiky?
T25o11m91á17š 75D70v36o63ř95á47k
A opět - nemáte pravdu, tento výpočet byl mnohokrát proveden a výsledek je pořád stejný, a sice potřeba je ne několik desítek atomových elektráren, ale cca 1,5 násobek JE Temelín (tj. asi 3 GW). Už dnes by to šlo pokrýt z rezerv, z nichž část jde na vývoz (čímž samozřejmě netvrdím, že je rozumné využít rezervy až na dřeň).
Schválně si to spočítejte sám. Ale nezapomeňte, že spalovací motor využije z té energie v palivu max. 1/3 (při plynulé jízdě na okresce nebo dálnici), v praxi při popojíždění ve městě spíš 1/4 nebo 1/5. Elektromotor pro pohyb zužitkuje kolem 90 % a k tomu je třeba ještě přičíst energii získanou zpět rekuperací při brzdění.
J55i77ř67í 12H61e14r70m49á14n40e69k
A ještě jedna historka ze života. Mám relativně silné auto, 4,5 litru, 210kW, automatika. A často si na křižovatkách dělám dětinskou a současně už i stařeckou radost tím, že vystřelím nejrychleji.
A někdy před dvěma týdny jsem jel Modřanskou a asi dvě auta přede mnou jela TESLA. A to, co na světlech předvedla, bylo k neuvěření. ani jsem se nepokusil jí konkurovat.
Nejrychlejší TESLA má lepší zrychlení než Porsche, Bugatti nebo Ferrari (nejrychlejší modely).
T29o93m81á57š 19D66v49o27ř21á44k
Jj, Tesla Insane Mode
M72i62c49h23a73l 55T83r89i86s50k87a
V ulici mame aktivni soudruzku, ktera zasadne jezdi elektromobilem. Vycita mi, ze znecistuji ovzdusi protoze jezdim vozem z r. 1966. Mohl bych s ni dlouze diskutovat o tem, z ceho se vyrabi elektricka energie, jak nakladna je vyroba baterii, jak dobyvani surovin nutnych k vyrobe baterii plundruje Afriku, ze muj stary kram jezdi spolehlive 50 let a dalsich 50 klidne muze, jeji elektricky kram vydrzi mozna desetinu. Usmeji se mavnu rukou a myslim si sve. S komunisty se take nebavim.
J58o72s85e11f 91Š42o11l35t90e92s
Až na to, že vy smrdíte lidem přímo do nosu a ona ne.
J39i49ř95í 17Z19á58ř66e13c85k45ý
Zapomněl jste na 2 věci :
1. účinnost nabíjení akumulátoru určitě není 100%
2. koeficient současnosti při nabíjení je určitě nižší než 1
A poznámka :
- už dlouho existují ventily a regulační prvky na vodík, jenomže jsou citelně dražší než ty běžné, např. na kyslík
- kromě vodíku je třaskavý i kyslík - celkově si myslím, že je to poměrně rizikový pohon z hlediska bezpečnosti
J84a12n 81H25r27u88š86k57a
a s čím ten kyslík třaská prosimvás???
J86a59r26o89s80l69a31v 94A56n26d34r48ý91s29e50k
Dobrý den pane Flaško, vašim výpočtům se nedá nic vytknout. Ale myslím, že malinko zanedbáváte ten faktor pokroku. Shodou okolností jsem dnes měl možnost se svézt po D1 s elektromobilem Tesla. Ona rychlonabíječka, která nabije za 10 minut vůz na cca 100km je v provozu v Humpolci, je jich tam celkově asi deset. Nabíjení nebude ten hlavní problém, než si dáte kafe máte nabito. Zajistit dostatek energie je pravda horší oříšek, ale i to pokrok ve výrobě a akumulaci energie jistě vyřeší. Neviděl bych v elektromobilech slepou uličku, spíš se podělí s nějakým dalším alternativním pohonem o místo na trhu, ale určitě nezajde na úbytě.To je můj názor (a zážitkem z jízdy v takovém voze, což bylo jak sci-fi, je ovlivněn pouze nepatrně :-)). Přeji hezký večer.
P20a33v98e26l 66V46é34b33r
Ale jo, když tu máme elektromobil s čerstvě nabitými baterkami, tak je to doopravdy fajn (snad jenom kdyby ta baterie nebyla tak hmotná). Ona ta elektřina se nejlíp reguluje a vůbec, když už tu je, tak je to ta nejlepší forma energie, kterou můžete nejsnadněji přeměnit na jinou formu energie.
Problém je ale v získávání té el. energie, v zajištění v dostatečném množství, v pokrytí výkyvů v odběru a v uskladnění. Proti tomu jsou všechny ty námitky, protože za současného stavu vědy a techniky to prostě při masovém nasazení nelze zajistit. Kdyby existoval dostupný lehký a dostatečně výkonný zdroj el, energie (např. u autorů scifi oblíbený fůzní mikroreaktor), tak budu první stát ve frontě na elektromobily (tedy, o potřebných penězích raději neuvažuji). Ale takhle: Elektromobil masově - raději ne.
- Počet článků 1310
- Celková karma 33,88
- Průměrná čtenost 3002x