Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VV

Jen bych jeste podotkl, ze uz treti sezonu se jezdi zavody formule E.

0 0
možnosti
PV

P60a46v16e84l 49V16é81b28r

28. 8. 2017 20:53

A s kolika takovými vozy jste jel vy, když je tu řeč o (ne)možnosti masového využívání elektromobilů?

0 0
možnosti
VJ

Dopadne to tak, že lidé, kteří si elektrokáru pořídí, dostanou po déle trvajícím jekotu povolení nabíjet elektrocentrálou se spalovacím motorem, která poběží celou noc. U každého domečku. Na bytovkách budou mít možná kegenerační centrálu. Na tu se lidé složí. V létě s ní budou navíc ohřívat vodu v koupališti a v zimě rozpouštět sníh před barákem. Ostatně, migranti jsou bezpochyby zvyklí na teplejší koupání než my, když už, tak se to bude hodit. Získáme plus u našich dobroditelů.

1 1
možnosti
JR

J59a58r10a 67R34a92n56k

30. 8. 2017 1:39

A jak to u Vas delaji seniori s elekrickymi skutry/ pojizdnymi zidlemi - take je musi dobijet, tady maji dobijeci mista v kazdem rekreacnim centru, kam si jezdi zaplavat nebo cvicit.

0 0
možnosti
VV

Dobrý den , hezky napsáno ---> jen veškeré dojezdy se berou v době kdy není potřeba topení a klimatizace , el auto je blbost . Dokonce ani Bursík ho nemá

4 0
možnosti
VJ

Není blbey. I když...

1 0
možnosti
LJ

Na internetu jsem se dočetl následující:

Hlavním výrobcem elektromobilů je americká firma Tesla, kterou založil podnikatel Elon Musk. Loni vyrobila ve svém závodě v Kalifornii 84 tisíc vozů, většina z nich měla cenu nad 70 000 dolarů a díky tomu firma dosáhla obratu 7 miliard dolarů. Letos uvádí tato firma na trh Model 3, který by měl mít cenu 35 000 dolarů a měl by být cenově dostupný pro střední třídu. Zájem předčil očekávání, brzy firma získala objednávky na 400 tisíc vozů. Ačkoliv firma počítala s dalším rozšířením výroby, musela své záměry přehodnotit. Začátkem roku 2017 zahájila jednání o výstavbě nového závodu v Číně v oblasti Šanghaje, kde by se měly vyrábět vozy pro asijský trh. Krom toho oznámila, že připravuje výrobu dodávkového vozu a městského autobusu s elektropohonem [1]. Díky velkému zájmu o Model 3 firma oznámils, že připravuje výrobu Model Y crossover a Tesla Semi a uvažuje o výstavbě nových závodů v 10 až 20 lokalitách. Prvý obří závod se již dostavuje v Nevadě a budou se v něm vyrábět baterie pro všechna vozidla. Další tři obří závody se již také začínají stavět.

Koncem roku 2016 bylo v Německu asi 63 000 elektromobilů, rychle jich však přibývá a v r. 2025 by již měly mít 25% podíl. Jde jednak o hybridní pohony v několika variantách a jednak o čistě elektrický pohon s akumulátory. Výroby elektromobilů připravují i automobilky v dalších zemích. V Itálii se touto výrobou zabývá závod GMK Driveline v Bunecku.

Toto to povede k vyšší spotřebě elektřiny a to si vyžádá budování nových elektráren. Dojde k silnému poklesu spotřeby ropy, to ovlivní její cenu a země, které těží a vyvážejí ropu, budou mít značné problémy.

1 0
možnosti
Foto

Ano. O tom to je. Byznys, nikoli jen ekologie. Nu, a ještě to lithium třeba i od nás;-)

0 0
možnosti
Foto

I57v26a70n 97V98e33s75e75l70ý

28. 8. 2017 16:01

Mám stejný názor jako jste zde prezentoval vy, jen jsem si nedal tu práci to, alespoň tak jako vy, spočítat a napsat.

Jedna věc je, že v zájmu snižování emisí oxydu uhličitého se politickými rozhodnutími "vylilo s vaničkou i dítě". Dokonce tím došlo i k produkcí emisí látek horších (oxydy dusíku, prachové nanočástice, .. ). Přitom nikdo neřekl, že za posledních cca 50 let se populace na Zemi zhruba zdvojnásobila a každý člověk vyprodukuje denně 1kg CO2 (střízlivé číslo z těch na netu dostupných) a to neberu to, že dost z nich třeba jezdí i tím dnes zpropadeným autem. Jenže populaci nelze zregulovat tak se všichni vrhli proti autům, ale třeba produkce krmiv pro psi a kočky v USA vyprodukuje ročně stejně CO2 jako 13,6 milionu automobilů (https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/i-psi-a-kocky-zatezuji-planetu-pri-krmeni-by-se-nemelo-plytvat-36160?dop-ab-variant=&seq-no=2&source=hp).

Ano, elektromobilita má budoucnost, ale dnešní "tlak na pilu" je svým zadáváním termínů pro zákaz výroby (prodeje) spalovacích motorů opět politická snaha urychlit přirozený vývoj v tomto segmentu na jednu stranu stůj co stůj kdy se řekne pouze a), b) je tušené a o c) a dalším se ještě ani neuvažuje.

1 0
možnosti
JH

Ano, kapacita zdrojů a rozvodných soustav, to jaksi současným vizionářům uniká, a to jste ještě nezapočetl ztráty. Půl miliónu elektromobilů by u nás způsobilo celostátní blackout. Je to jen odhad, asi by jich stačilo mnohem méně. Dávám karmu.

11 1
možnosti
MZ

Ono zase bude stačit, až se v Severním moři roztočí vrtulníky, Německá poddimenzovaná síť to jako vždy nezvládne, tedy distribuci na jih. A půjde jako vždy přes nás. Pak bude stačit nějaký výpadek (ideálně po bouřce atp) na pár hlavních vedeních (či nějaká odstávka jaderky atp) a blackout tu máme také. Elektromobily to už jen dorazí. Ale není to náhodou cíl? Svítit svíčkami, chodit pěšky? Nebo je cílem protkat celou Čr dráty VN a všude budovat soláry, uhelky? Nevím. Já to platit nechci.

3 0
možnosti
JB

J16i25r57i 84B56o15r

28. 8. 2017 15:28

Dle mého názoru by bylo určité řešení ve výměnných akumulátorech.Akumulátory by musely být kompatibilní a výměna za nabité rychlá.To je ale vzhledem různým nárokům na výkon utopie.Zas by muselo být několik typů.Ten vodík vychází nejlépe.

1 0
možnosti
TD

Nesouhlasím, i když jsem také kategoricky proti politickému protlačování elektromobilů "shora", dotacím nebo naopak extrémnímu danění aut se spalovacími motory.

Jistě, masový přechod na elektromobily není možný v průběhu několika příštích let, ale co bude za 20 let, to už neví nikdo. Hlášky o tom, že masová elektromobilita je "fyzikální nesmysl" jsou mimo realitu.

Průměrné auto najede asi 15.000 km ročně, tj. asi 41 km denně. To znamená v závislosti na typu elektroauta asi 5-7.5 kWh (rozpětí VW e-up vs. Tesla model S). Při 5 milionech aut registrovaných v ČR to je nějakých 25-38 GWh denně, přičemž denní produkce Temelína je 48 GWh. Takže při současných rezervách ve výrobě elektřiny to není žádný nepřekonatelný nápor pro výrobu, a to dokonce ani při koncentrování celé spotřeby do 12 hodin "večer a v noci".

Nabíjení před panelákem - jestliže se bavíme o parkovišti pro řekněme 100 aut, tak bude denně potřeba dobít 500-750 kWh. To je asi 21-31 kWh za hodinu, tedy se bavíme o potřebě cca 30 kW přípojky. To není nic, na co by panelák se 100 domácnostmi nebyl dimenzován (bavíme se o 300 W na domácnost). Zástrček může být klidně 50 rozvedených z 10-15 drobných stojanů. Ano, tohle nebude zadarmo, ale pořád to bude levnější sranda než třeba zateplení stejně velkého paneláku.

S dobíjením na dálnicích bude větší problém, dlouhé cesty jsou zatím asi největší slabinou elektromobilů. Ale zase - ta nabíjená auta mohou parkovat blízko vedle sebe, nemusí stát každé vedle masivního stojanu se třemi typy paliv. A opravdu jsem si nevšiml, že by se zrovna u předražených dálničních pump tvořily fronty. To spíš u těch levných, mimo dálnice.

A především, pokud se chceme opravdu bavit o masovém přesunu k čistým elektromobilům, tak se bavíme o časovém rozmezí 20 - 30 let...

2 2
možnosti
PM

P62e38t69r 38M70u33n15z15a25r

28. 8. 2017 15:40

Ten časový horizont 20-30 let ok, ale otázka je jestli nás do toho nebudou chtít natlačit rychleji, uvidíme.

Co se týká vašeho nabíjeni 100 aut, počítáte s 24 hodina, i když je jasné že ty auta budou část dne pryč a to v podstatě ve stejnou dobu. Ale pomiňme to.

Jde o to, že by všechny auta musely být vybaveny jednotným systémem, který by jim umožnil řídit (odložit) nabíjeni dle možností nabíjecí stanice, jinak by docházelo k jejímu přetížení. Neříkám, že to nejde, ale bude to boj.

Co se týká cenového srovnání se zateplením, zase o tolik levnější to nebude, když vidím kolik stojí uložení kabelu do země, vyřešit majetkoprávní problémy, sítě, věcná břemena apod, ono se taky nasčítá.

1 0
možnosti
Foto

Cestování vlakem není možné, neboť z vagónu při vyšší rychlosti unikne vzduch a cestující by se udusili, tvrdili ve své době renomovaní profesoři a dokazovali to fyzikálními poučkami.

2 0
možnosti
VV

Bravo, tentokrat jste cely problem uplne jasne vysvetlil.

2 0
možnosti

Masová elektromobilita naráží na fyzikální zákony a jejich limity, Vaše argumenty v článku i v diskusi jsou správné a bohužel zůstanou nepochopeny těmi, kdo považují přírodní zákony za politikum. Systémově by mohly fungovat leda trolejové elektromobily, ale to už jsme někde jinde.

9 1
možnosti
Foto

R^I tak. Jako na pouti tzv. autodrom;-) Jinak nevím, jak dnes, ale kdys již dávno např. ,,ve Švajcu, byly trolejbusy, vybavené velkým setrvačníkem. Též šlo i o akumulaci energie;-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 1311
  • Celková karma 34,15
  • Průměrná čtenost 3000x
Co mě štve, o tom rád napíšu. Ale i rád něco pochválím. Mám rád hory, lyžování a horské kolo. Živím sám sebe a svou rodinu, nejsem u nikoho zaměstnán, ani nikoho nezaměstnávám. Pracuji si sám za sebe, pro sebe, své klienty a samozřejmě i státní kasu. Nebereme žádné dávky ani podpory. Nic jsem nezprivatizoval ani nezrestituoval. Pokud chcete, napište mi: tflaska@seznam.cz.