Děkujeme za pochopení.
P94e18t34r 30B53ü15r23g97e54r
Souhlasím a dodám:
dobíjecí příkon 240 kW by znamenal v jedné fázi 1000A! Samozřejmě, bylo by z třífázové soustavy 400V, ale NĚKUDY bych ten ohromný proud do baterie auta dostat musel. Je to stejné, jako problém rychlonabíjení mobilu. Technicky lze přidat superkondenzátor a umožnit tak rychlé "nalití" potřebného náboje. Jenže přes pozlacený 0,2 mm plíšek USB konektoru těch - řekněme 50-100A proudu nedostanem. A tak - přestože by si rychlonabíjení přáli jak zákazníci , tak výrobci, a řešení je známé - stále není k dispozici.
Tím reaguji na hýkání zelených fanatiků "Ono se to vyřeší!" Ne, nevyřeší, fyzikální zákony stále platí.
Kdyby se zavedení elektromobilu povedlo, mělo by to, pravda výhody: pohonná soustava elektromobilu je velice jednoduchá (a tedy primárně spolehlivá) s "drastickým" minimem pohyblivých dílů. Je zde jen akumulátor - měnič - motor. Se současnými motory lze dosáhnout vysoké účinnosti - okolo 90%.
Desetitisíce aut připojených na nabíječkách by přispěly ke stabilizaci výroby a rozvodu elektřiny: přes HDO by bylo možno nabíjení řídit, zastavit a nebo si i energii z akumulátorů krátkodobě půjčit.
Nemluvě o zlepšení kvality ovzduší v centrech městských aglomerací
Ale to jsou všechno jen zbožná přání! Domnívám se, že rozumným a reálným řešením je hybrid.
J71a44r50a 41R70a94n55k
Podle vcerejsich zprav ma Indie mit v roce 2030 polovinu aut uz elektrickych.
Jinak tady jezdi veskere taxiky hybridy a v kazdem parkovacim dome pribyva dobijecich mist.
Indian Government Advisor: Build Electric Cars In India Or Import ...
https://cleantechnica.com/.../indian-government-advisor-build-electric-cars-india-imp...
1 day ago - The electric vehicle revolution presents a once-in-a-century opportunity. Countries around the world import an insane amount of oil. They send ...
http://www.forbesindia.com › UpFront › Special
Jul 16, 2017 - Tesla has proved that all-electric cars are a reality, and the California-based company has become a force to reckon with in a short period of ...
https://www.bloomberg.com/.../india-s-2030-all-electric-car-target-seen-ambitious-by-...
May 11, 2017 - India's potential plan to sell only electric cars by the end of next decade woul
J20a42r57o87m87í72r 57K74r60á16l
Podle ABC z roku 1960 jsem měl trávit loňskou dovolenou na Měsíci. A v té Indii si nedovedu představit, že během 13 let nejen odstraní ty výpadky (např. cca polovina Indie půl dne bez proudu), ale navíc zajistí zvýšený výkon pro nabíjení.
J64a79r59o79m75í43r 89K28r48á86l
Máte pravdu. Tudy cesta nevede. Ti elektronadšenci by se měli spíše zaměřit jinam. MHD, zásobování měst, pošta, atd. Tam to význam má a ty nevýhody nejsou takový problém. Autobus lze dobít na konečné a řidič odjede s jiným, pošťák může přesednout, atd.
J12a35r95a 18R58a47n78k
To si tady lide mysleli pred nejakymi 6 lety take a zjistili, ze se mylili.
B53e75d63ř34i97c94h 79D49v65o53ř29á38k
Samozřejmě má autor naprostou pravdu. V takové Číně mají veškeré technické předpoklady vyrábět elektroauta a také je vyrábějí. Jenže jde o malá vozítka s malou rychlostí i výkonem,kde navíc není problém nějakých časových ztrát při nabíjení.
Vodíkový pohon se již řeší pomocí nanotechnologií, kdy jde " mechanicky" oddělit z vody kyslík a vodík. Česky řečeno,čerpala by se do nádrže jen voda. Kyslík by se bral z ovzduší i z vody. Budoucnost mají pohybovadla pouze na jiných fyzikálních principech. Co to bude, zatím nevíme. Elektrická energie se musí vyrobit nějak"jinak" a nesmí být nutné velké záložní baterie. Ke gravitačnímu pohonu máme asi ještě dlouhou cestu.
J21a54r64o39m27i54r 67H22o63b74l97i80k
Velmi jednoduchý výpočet - dnes se denně u pump vytočí x set tisíc litrů benzínu/nafty. V litru benzínu/nafty je ukryta jistá využitelná energie (hrubě spalné teplo krát účinnost spalovacího motoru). Tato energie vynásobená denní výtočí dá NUTNOU energii denně pro nahrazení spalovacích motorů elektroauty. Odhaduji, že až několik desítek atomových elektráren by tuto potřebu pokrylo jen pro malinkou Českou republiku. Tak co zelení, podpoříte masový rozvoj atomové energetiky?
T75o16m32á40š 31D91v79o23ř20á94k
A opět - nemáte pravdu, tento výpočet byl mnohokrát proveden a výsledek je pořád stejný, a sice potřeba je ne několik desítek atomových elektráren, ale cca 1,5 násobek JE Temelín (tj. asi 3 GW). Už dnes by to šlo pokrýt z rezerv, z nichž část jde na vývoz (čímž samozřejmě netvrdím, že je rozumné využít rezervy až na dřeň).
Schválně si to spočítejte sám. Ale nezapomeňte, že spalovací motor využije z té energie v palivu max. 1/3 (při plynulé jízdě na okresce nebo dálnici), v praxi při popojíždění ve městě spíš 1/4 nebo 1/5. Elektromotor pro pohyb zužitkuje kolem 90 % a k tomu je třeba ještě přičíst energii získanou zpět rekuperací při brzdění.
J40i45ř59í 65H84e78r40m20á89n69e89k
A ještě jedna historka ze života. Mám relativně silné auto, 4,5 litru, 210kW, automatika. A často si na křižovatkách dělám dětinskou a současně už i stařeckou radost tím, že vystřelím nejrychleji.
A někdy před dvěma týdny jsem jel Modřanskou a asi dvě auta přede mnou jela TESLA. A to, co na světlech předvedla, bylo k neuvěření. ani jsem se nepokusil jí konkurovat.
Nejrychlejší TESLA má lepší zrychlení než Porsche, Bugatti nebo Ferrari (nejrychlejší modely).
M26i32c84h79a37l 62T63r11i74s22k39a
V ulici mame aktivni soudruzku, ktera zasadne jezdi elektromobilem. Vycita mi, ze znecistuji ovzdusi protoze jezdim vozem z r. 1966. Mohl bych s ni dlouze diskutovat o tem, z ceho se vyrabi elektricka energie, jak nakladna je vyroba baterii, jak dobyvani surovin nutnych k vyrobe baterii plundruje Afriku, ze muj stary kram jezdi spolehlive 50 let a dalsich 50 klidne muze, jeji elektricky kram vydrzi mozna desetinu. Usmeji se mavnu rukou a myslim si sve. S komunisty se take nebavim.
J69o70s21e81f 55Š92o59l56t82e42s
Až na to, že vy smrdíte lidem přímo do nosu a ona ne.
J44i20ř71í 39Z65á23ř69e12c21k28ý
Zapomněl jste na 2 věci :
1. účinnost nabíjení akumulátoru určitě není 100%
2. koeficient současnosti při nabíjení je určitě nižší než 1
A poznámka :
- už dlouho existují ventily a regulační prvky na vodík, jenomže jsou citelně dražší než ty běžné, např. na kyslík
- kromě vodíku je třaskavý i kyslík - celkově si myslím, že je to poměrně rizikový pohon z hlediska bezpečnosti
J68a79r38o74s81l49a73v 53A60n47d88r78ý94s77e22k
Dobrý den pane Flaško, vašim výpočtům se nedá nic vytknout. Ale myslím, že malinko zanedbáváte ten faktor pokroku. Shodou okolností jsem dnes měl možnost se svézt po D1 s elektromobilem Tesla. Ona rychlonabíječka, která nabije za 10 minut vůz na cca 100km je v provozu v Humpolci, je jich tam celkově asi deset. Nabíjení nebude ten hlavní problém, než si dáte kafe máte nabito. Zajistit dostatek energie je pravda horší oříšek, ale i to pokrok ve výrobě a akumulaci energie jistě vyřeší. Neviděl bych v elektromobilech slepou uličku, spíš se podělí s nějakým dalším alternativním pohonem o místo na trhu, ale určitě nezajde na úbytě.To je můj názor (a zážitkem z jízdy v takovém voze, což bylo jak sci-fi, je ovlivněn pouze nepatrně :-)). Přeji hezký večer.
P35a58v38e29l 92V41é31b76r
Ale jo, když tu máme elektromobil s čerstvě nabitými baterkami, tak je to doopravdy fajn (snad jenom kdyby ta baterie nebyla tak hmotná). Ona ta elektřina se nejlíp reguluje a vůbec, když už tu je, tak je to ta nejlepší forma energie, kterou můžete nejsnadněji přeměnit na jinou formu energie.
Problém je ale v získávání té el. energie, v zajištění v dostatečném množství, v pokrytí výkyvů v odběru a v uskladnění. Proti tomu jsou všechny ty námitky, protože za současného stavu vědy a techniky to prostě při masovém nasazení nelze zajistit. Kdyby existoval dostupný lehký a dostatečně výkonný zdroj el, energie (např. u autorů scifi oblíbený fůzní mikroreaktor), tak budu první stát ve frontě na elektromobily (tedy, o potřebných penězích raději neuvažuji). Ale takhle: Elektromobil masově - raději ne.
- Počet článků 1310
- Celková karma 33,89
- Průměrná čtenost 3002x