Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DM

V září jsem jel v Bělorusku vlakem z Minsku do Homelu. Je to asi 360 km, vlak na té cestě stavěl tuším v pěti nebo šesti stanicích, a doba jízdy byla 2 h 58 min. Mimochodem odjelo to na minutu přesně a přijelo to taky na minutu přesně. Cestovní rychlost to mělo 130 km/h a lístek pro čtyři osoby do první třídy vyšel v přepočtu na 800 Kč. Měli jsme i Wi-Fi a bar s jídlem a pitím. O vlaku jako takovém a jeho čistotě ani nemluvím. Nemluvím ani o tom, že jsem si tam za stovku koupil místní SIM s 35 GB dat.

A to bylo "zaostalé" Bělorusko.

0 0
možnosti
PB

P66e69t26r 58B57r44o42ž

14. 11. 2019 0:36

Za 50 let, kdy by snad bylo reálné, aby něco z toho stálo, se bude cestovat spíš mezi dimenzemi, než po české rychlodráze.

1 0
možnosti
JZ

Zasloužená karma. R^:-) Akorát drobné upřesnění. je pravdou, že mezi Moskvou a Petrohradem se jezdí rychlostí až 250 kilometrů v hodině, ovšem jen v některých úsecích. Tato trať je téměř v celé délce přímá, takže na ni bylo možné zavést zmíněnou rychlost. Nicméně přes některé stanice je maximální povolená rychlost 100 km, a tudíž tato trať nemůže být považována za vysokorychlostní. V Rusku dosud nebyla postavena nová vysokorychlostní trať. :-)

2 0
možnosti
VZ

To ano, ale přesto se musí nechat, že polární expres Sapsan je pěkný kousek kolejové techniky. Uhánět si to 250 i ve sněhových bouřích a při mínus 50° nebo na kolik jej to zkoušeli, to už je slušné. Člověk si pak uvědomí, že naše slavné Elefanty vyřadilo trochu zvířeného sněhu.

1 0
možnosti
PS

Martin Borovka EUROVIA CS, rozhovor na Ihned, 29.10.2019:

Já se tím tématem hrozně bavím. Vezměte si dálnici D8, která má "blbých" 125 kilometrů. Byla vytrasována v 80. letech, začali jsme stavět v roce 1988 a skončili v roce 2016. A u železničních tratí to stále není ani vytrasované. Bojím se, abych se toho vůbec dožil. A nikdo lidem nahlas neřekl ještě jednu zásadní věc: aby to mohlo fungovat jako vysokorychlostní trať, nemůže vlak stavět na každém rohu. On se totiž do plné rychlosti rozjíždí 60 kilometrů a stejných 60 kilometrů před zastávkou zase brzdí. U nás si všichni myslí, že vlak zastaví v Mělníce, potom někde v Litoměřicích, v Ústí a odtud pojede do Drážďan. Potom by to ale nebyl rychlovlak. Smysl má tedy jen trasa Praha­−Mnichov, bez jediné zastávky, a Praha­−Vídeň, maximálně se zastávkou v Brně. A dále Praha­−Berlín. Až někdo těm krajům řekne, že přes ně povede takováto složitá infrastrukturální stavba a vlak tam nezastaví, jsem zvědav, jak se k tomu postaví. Bude to asi podobné jako u těch dálnic. Ale o těchto věcech politici mlčí.

5 0
možnosti
Foto

Tak tohle je zajímavé. Díval jsem se na to zrychlení - 60 km je přehnaných. ICE zrychlí na 300km/hod na 30km. Tedy při této rychlosti dávají smysl zastávky tak á 100 km. Což páteřní spojení Praha - Pardubice - Brno - Bratislava s odbočkou na Olomouc a Ostravu dává. Ale ten vlak určitě zrychlí na řekněme 200 km/hod podstatně dřív, třeba na 10 km a pak už potřebuje dalších 20 km aby to dotáhl na 300 km/hod (čísla odhaduji, ale tak to vyplývá z fyziky). Takže při zastávce po třeba 60km a při tom dosažení rychlosti třeba 220 km/hod to dle mě taky dává smysl.

3 0
možnosti
PS

Už delší dobu se myslím, že lidé z Ministerstva dopravy a ŘSD si z daňových poplatníků dělají velkou prcku....

Zatím se od nikoho nedozvěděl co s tím stavem budeme dělat.

3 0
možnosti

:-)Práce kvapná málo platná:-)

1 0
možnosti
JS

J34a85r83d73a 86S63o83k76o12l

13. 11. 2019 6:24

Jestli to bude jako dálnice z Brna do Vídně tak můžeme být klidní ;-D

0 0
možnosti
LP

No jo Tomáši, co naděláte.....komunismus stále vládne.

0 0
možnosti
DK

Vysokorychlostní šašci

0 0
možnosti
RK

R90a19d92e57k 59K57o59h59u73t

12. 11. 2019 16:48

A co hyperloop? Bude se co nevidět stavět z Brna do Bratislavy, proč to neprodloužit do Prahy a dál?

0 0
možnosti
  • Počet článků 1310
  • Celková karma 33,60
  • Průměrná čtenost 3002x
Co mě štve, o tom rád napíšu. Ale i rád něco pochválím. Mám rád hory, lyžování a horské kolo. Živím sám sebe a svou rodinu, nejsem u nikoho zaměstnán, ani nikoho nezaměstnávám. Pracuji si sám za sebe, pro sebe, své klienty a samozřejmě i státní kasu. Nebereme žádné dávky ani podpory. Nic jsem nezprivatizoval ani nezrestituoval. Pokud chcete, napište mi: tflaska@seznam.cz.