Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Skončily faxy , videopůjčovny , telefonní budky , koněspřežné dráhy...-.) .....Náplň původní činnosti pošty je snad z 80-ti procent pryč. Opravdu není důvod počtu v původní formě zachovat.

A prosím nepodceňujte ty často jmenované stařenky....Ony si poradí.

Mimochodem : zkoušeli jste poslat třeba z Říma či Paříže pohled ? Trafik málo , známky nevedou , pošty jakbysmet nejsou.....ty pohlednice se vozí domů -:) Doba je holt taková a ani Babiš či mastná pávice s tím nic neudělá...

0 0
možnosti

Z pohledu normálního uživatele se to tak opravdu jeví. Jsem normální uživatel a proto souhlasím. Občas mi jen vadí, když si někde objednám zboží a jediný nabídnutý způsob doručení je - pošta. Pak ovšem po prvním avízu zvolím změnu doručení z adresáta na adresu pošty a odpadne mi marné čekání na zásilku. Prostě si tam zajdu jako na Balíkovnu a zásilku vyzvednu. Jen ty otevírací hodiny jsou občas vhodné spíš pro nepracující.

0 0
možnosti

Ano, pošty se musí rušit. Jsou opravdu k smíchu a pláči zároveň Ti, kteří vládě vytýkají zadlužování a přitom žádné šetření nenabízí a naopak volají po ještě větším utrácení.

1 0
možnosti

No ruší se poštovní úřady tak kolik z nich je ve vlastních budovách a kolik z nich je v komerčních budovách. To se zřejmě budou ty budovy prodávat a bude se prodávat podivně jako vždy když je u kormidla pravice a stát nedostane nic protože všechny peníze padnou na platby právníkům a firmám zajištujících prodej a ty firmy budou krachovat protože se nepovedl podnikatelský záměr. Další tunel na obzoru.

0 2
možnosti

Ať je to jak chce, to co nyní předvedla pošta ohledně rušených poboček je typický příklad toho, jak se to dělat nemá. Trochu mi to ohledně toho způsobu připomenulo tehdejší důchodouvou reformu ala Nečas.

Pokud už vedení pošty něco takového chtělo udělat a počet svých poboček zredukovat, tak měli nejdřív sednout ke stolu spolu s hejtmany, primátory či starosty, tento záměr spolu vydiskutovat a teprve potom přijít z nějakým seznamem. Nyní od nich tudíž sklízí naprosto zaslouženou kritiku za takové arogantní chování.

3 0
možnosti

R^

Můj praprapraděda zakládal v obci poštu, musel složit jistinu 200 zlatých a nejspíš prosperoval. Za první republiky státní pošta prosperovala. Zřídila si i vlastní Poštovní spořitelnu. Za komunistů prosperovala asi též. Dopis podaný v Aši mohl být druhý den v Košicích.

Po Listopadu polistopadoví, překabátění oligarchové se ujali pošty. Dopis ze Štěpánské v Praze na druhý konec ulice šel pět dní! Náhlé zdražení listovních zásilek vedlo k jejich podstatnému omezení. Důvody uváděné autorem by nakonec možná přinesly konec Pošty také, ale s takovýmto špatným, postkomunistickým vedením už zůstanou jen věčně na dotacích!

:-)

2 0
možnosti

A zaslat mi obsílku k soudu nedokázali vůbec! Ani informaci mi nedali do schránky a odeslali to soudu zpět, jako že o to nemám zájem. Ptal jsem se, jak je to možné. "Nejsou lidi na doručování!" :-)

1 0
možnosti

Zasloužená karma :-)R^

2 0
možnosti

...je to pravda a došlo to tak daleko,že chodím už i jinou cestou abych nešel kolem pošty kdy parkuje vždy tak DVACET DODÁVEK ale inak ???

0 0
možnosti

Pane Flaško článek poněkud melodramatický, ne zcela na podstatu věci mířící. Já jsem účetní a personalista a proto mne melodrama neuspokojí. Já se dívám na to, jaké (ne)výhody má Česká pošta na trhu ve srovnání s konkurencí. Má monopol na doporučené zásilky (mizející trh) a na datovky (dle mého o.k., ale je to z valné části politické zadání, tzn. nejistá věc, nehledě na to, že k provozu datovek jaksi není potřeba pobočková síť). Žádné jiné výhody ČP nemá, oproti konkurenci. A teď nevýhody, resp. jedna hlavní a zcela fatální nevýhoda. Šílená spousta zaměstnanců pomalu v každé dědině a všechno to je na HPP. Tzn. sociální zdravotní. Když vezmu jenom tu zásilkovnu, tak Kijonková má zaměstnance jenom na centrále, hlavně lidi co servisují IT řešení. V terénu má lidi na švarcsystém - protože co je to jiného než obcházení zákona o zaměstnanosti, když si jejich obchodníci domluvili spoustu živnostníků s provozovnami a udělali si u nic výdejní/příjmové místo? /nechápu někdy, proč to ti lidi dělají.... moc peněz za to není. Na druhou stranu jim to pomůže se nějak udržet/. Každopádně Zásilkovna využívá mezeru na trhu tak jako UBER nebo jiná "moderní" podnikání - místo zaměstanců na HPP máte smluvní partnery a náklady jsou někde jinde - a pokud jsou náklady, tak proti nim jsou VŽDY tržby a marže se tak realizuje vždy, na každé sebemenší zakázce. PPL a DPD atd. mají zase jiný model, tady v Brně mají jenom jedno pevné místo - depo, jinak vše je v terénu, mají propracovaný systém sběru a doručování zásilek, produktivita na člověka je opravdu někde jinde oproti pracovníkovi na přepážce na poště. - - - - - Tak, jak pošta funguje, to bude navždy černá díra na peníze. Bohužel si nechali takříkajíc ujet vlak a žádné rušení poboček jim nepomůže. Po jednom kole přijde záhy další a další a pak to stejně skončí v konkurzu. Peníze jsou v balících z e-shopů atd. a tady má ČP proti sobě dva obchodní modely, každý se svojí výhodou, ČP jen s nevýhodou - moc velké daňové zatížení práce.

1 1
možnosti

Zmínkou o švarcsystému u konkurence jste trefil hřebíček na hlavičku. Pošta by se měla právně bránit. Doporučené zásilky jsou možná trh uvadající, ovšem nikoli "mizející", ten zcela nezmizí nikdy. Občan totiž nemá zákonnou povinnost mít počítač, chytrý mobil či internet. A co se týká "konkurzu", ten poště nehrozí. Jde o státní podnik, který pro stát zajišťuje potřebné služby, takže dotace budou vždy, není to jinak možné. Pošta není komerční podnik. Navíc ty dotace jsou z hlediska státního rozpočtu nepodstatné.

2 0
možnosti

Nostalgie za Českou poštou mi připomíná nostalgii za Českými dráhami. Oba jsou státní molochy, jejichž existence v podobě, v jaké jsou, už nemá žádné opodstatnění. Udržuje se pouze jako relikvie minulosti, po níž teskní významná část voličů, kteří se rozhněvají vždy, když se jim na poštu či dráhy sáhne.

Deutsche Bahn i Deutsche Post jsou už několik let privatizovány a z obou se staly významní hráči na evropském trhu v portfoliu jejich služeb. DB vlastní například jednoho z největších evropských osobním dopravců Arrivu, DP například DHL.

Jak ČP, tak ČD už měly být také dávno privatizovány, nemuselo to zajít takhle daleko.

5 2
možnosti
  • Počet článků 1310
  • Celková karma 34,18
  • Průměrná čtenost 3002x
Co mě štve, o tom rád napíšu. Ale i rád něco pochválím. Mám rád hory, lyžování a horské kolo. Živím sám sebe a svou rodinu, nejsem u nikoho zaměstnán, ani nikoho nezaměstnávám. Pracuji si sám za sebe, pro sebe, své klienty a samozřejmě i státní kasu. Nebereme žádné dávky ani podpory. Nic jsem nezprivatizoval ani nezrestituoval. Pokud chcete, napište mi: tflaska@seznam.cz.