Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JH

J26a75n 13H74u79r38k41a

11. 5. 2023 5:20

...a to už spekulují že bude za měsíční správní poplatek lidových 150 Kč... mám 4 datovky za syna a otce na mě reklamoval jsem již podruhé ale internet zlověstně mlčí...

0 0
možnosti
JN

Pane sice soukroma osoba a zivsnostnik s ICO je ten stejny clovek, tak to jedno neni. Zivnostnikem se totiz kdykoliv muze rozhodnout prestat byt, a pak uz jej nebudou trapit nejake podnikayteslke zpravy .... aspon dotycny subjeky, co to chce poslalt zjisti, ze uz zadnou zivnost nemate. A teda ze zprava, kterou chtel poslat uz nema smysl.

Soukroma a podnikatelska datovka je celkem dulezita vec. Podobne je to treba se SVJ, tak se vybor muze menit a ja bych kutecne nerad,m pokud by mi nekdo neco duleziteho posilil, i kdyz bych ve vyboru SVJ uz roky nebyl.

Ale uvital bych spise, aby se mi zpravy osobni a prodnikatelske datovky zobrazovalu najednou po jednom prihlaseni a nemusel se na kazdou hlasit zvlast.

Jako at jsou pak zpravy pro kazdou schranku oddelene,ale at odpadne potreba dvojiho nebo trojiho prihlaseni (nebo i vicero, pokud clovek zastupuje vice pravnich subjektu)

0 0
možnosti
GK

A je tím, jak to v ČR zase dopadlo, někdo překvapen? Tady je to přece standard, vyplodit kočkopsa. Patláma, paprťála a ... žbrluch.

4 0
možnosti
JR

J87a82n 80R69á72ž

5. 5. 2023 15:10

Asi v tom má stát poněkud binec, když neumí oddělit datovku na jméno od datovky na IČO.

Já odhlásil živnost a za pár dní mi přišlo vyrozumění o zrušení "datovky" vázající se na IČO. Soukromou datovou schránku si velmi pochvaluji, protože se mi na minimum snížila potřeba chodit na poštu pro obvyklé dopisy s doručenkou.

0 0
možnosti
ZZ

Posílat ale datovky na pozastavenou živnot byla naprostá blbost !

1 0
možnosti
JH

Ten chaos vzniká hlavně proto, že je tady skupina lidí, kteří chtějí být "in" a volí Piráty.

DS mi byla, stejně jako dalším OSVČ, přidělena a taky mi do ní přišla daň z nemovitosti. Kamarádovi tam dokonce přistála pokuta za rychlost při řízení soukromého vozidla. Prostě ouřada má nařízeno vysledovat, zda někdo má nebo nebo DS a pak tam bez ohledu na to, čeho se to týká, posílá všechno.

Pokud má digitalizace přinést nějaké SKUTEČNÉ přínosy, tak je třeba propojit údaje, které člověk již úřadu jednou poskytne a nepožadovat je ještě jednou. Papírový dokument, který je nahrazen dokumentem elektronickým, nepřináší žádnou úsporu.

Jak již tady někdo podotkl, elektronicky bylo již před vnucením DS možno komunikovat pomocí e-mailu.

Praktické příklady:

při přerušení podnikání se vás na Živnostenském úřadu zeptají, kam chcete oznámení o přerušení poslat. Takže typicky finančák, sociálka, zdravotní pojišťovna. Už asi třikrát mi bylo sděleno, že "je to lepší si to sám ohlídat" a jednou jsem se o tom prakticky přesvědčil. Jednou dokonce i po předchozí osobní návštěvě na zdravotní pojišťovně mi bylo sděleno, že nic neví.

Dále: každý živnostník musí ročně odevzdat 3 dokumenty: daňové přiznání pro finančák, přehled pro sociálku a přehled (jiný) pro zdravotní pojišťovnu. Přitom v obou přehledech jsou požadovány údaje obsažené v daňovém přiznání. Já bych to viděl tak, že bych jak sociálce, tak i zdravotní pojišťovně udělil souhlas k čerpání údajů z mého daňového přiznání a ať jim to ten finančák poskytne a neotravují lidi s další byrokracií. Zda papírovou nebo elektronickou, je mi zcela jedno.

4 0
možnosti
JN

Jenze v prahledu nejsou jen udaje z danoveho przinani, v podstate je tam jen jedno cislo z toho a identicikacni udajae zivnostnika. Jinak je tam hroamda dalsich udaju.

0 0
možnosti

Ten chaos vznikl kvůli tomu, že se hodně podnikatelů a živnostníků bránilo (stejně jako vy) zřízení datové schránky. Stát to nakonec vyřešil nešťastně tak, že všem zřídil datovou schránku, i když jednu už měli. Podle mne se to mělo udělat tak, že se podnikání fyzických osob mělo podmínit zřízením datové schránky, která by sloužila jak soukromé, tak i podnikatelské účely a fungovalo by to tak, jak to teď funguje u vás.

1 3
možnosti
ZH

Chybná úvaha. Dejme tomu, že jste OSVČ a máte účetního, na kterého delegujete práva k datovce. K tomu vám může přijít nějaká osobní zpráva, po které účetnímu nic není. Klidně daňové přiznání na chatu - účetního vůbec nemusí zajímat, že máte chatu, ať už k tomu máte důvody jakékoliv. Tedy bych na úředníka podal stížnost, že mi poslal do OSVČ schránky něco, co se k živnosti nevztahuje. A že to tak běžně dělají? No tak ať to dělat přestanou.

3 0
možnosti
JS

Taky jsem chápal rozdíl mezi podnikatelskou schránkou a soukromou, jako podnikající osoba mohu mít někoho, kdo mi dělá účetnictví atp. a té pak dát přístup do schránky, ale ta osoba nemusí dostávat mé soukromé věci, ty dostanu pěkně do své schránky, do které přístup nemá. Také se tam asi jinak účtují i služby, ale to spekuluji, protože mám jen soukromou schránku, tady bych zpochybnil výsměch pro ty, kteří ji mají i když nemusí, opravdu to šetří čas i peníze a hlavně i ekologicky je to přívětivější, protože mi chodí věci, které dříve přišly poštou v papírové formě elektronicky a tím pádem odpadá je fotit nebo skenovat pro další účely, takže to přínosné je.

Váš uvedený příklad bohužel poněkud mění pohled na ten rozdíl mezi podnikatelskou a soukromou a je to rozhodně špatně, nevím zda to tak úřady dělají cíleně nebo to mají jen špatně nastavené, těžko říci, ale na každý pád být vámi, tak bych na to podal stížnost.

2 0
možnosti
Foto

Podobnost s příběhem autora může být čistě náhodná. Dejme tomu, že jistý a neznámý klempíř pozastaví svou podnikatelskou činnost. A nechá si zatím doma žebřík, který používal na vylezení na nižší střechy. Svým způsobem byl ten žebřík "podnikatelský" subjekt. A to milý klempíř neměl dělat, že si ten žebřík nechal doma a používal jej úplně běžně na trhání třešní z vlastní zahrádky. To se nelíbilo jeho závistivému sousedovi, co se mu ten klempířům skládací žebřík velmi líbil (a jal se) klempíře na příslušném úřadu oznámit. Panu klempíři přišlo z FÚ Doporučení, aby žebřík používaný pro podnikání urychleně prodal a po prodeji zaplatil daň z příjmu. A pokud tak neučiní, dostane pokutu!! Kdo si myslí, že je tohle v ČR vůbec možné??

0 1
možnosti

Pokud živnostník nevedl účetnictví, může si soused akorát tak chuchnout. A pokud ho vedl, platí následující:

a) Vyřazením hmotného majetku z obchodního majetku pro osobní potřebu n e v z n i k á zdanitelný příjem, tudíž není nutná žádná úprava základu daně.

b) Pokud poplatník eviduje tzv. drobný hmotný majetek, tj. majetek, jehož vstupní cena je nižší než 40 000Kč, a pokud není tento majetek součástí skladovaných zásob, tzn. že byl vydán do používání, pak se o hodnotu tohoto majetku základ daně n e z v y š u j e.

1 0
možnosti
LS

Řekněme, že mám přes 15 let pozastavenou živnost. Datovou schránku jsem tedy ignoroval, protože tam prostě už nemůže dorazit nic co souviselo s mým podnikáním. Pokud tam FÚ zvesela rozesílá složenky mohu ji nadále zvesela ignorovat?

2 0
možnosti
RP

To je otázka! Stát má přirozeně pravdu vždy, pokud mu aktivně neprokážete opak. Proto čekám, že se ty složenky pokusí interpretovat jako doručené a z Vás udělat neplatiče.

Schránku si buďto aktivujte a sledujte nebo živnost zrušte.

2 0
možnosti
AG

Datovou používám několik let a není v tom žádný problém.

Pokud chceme digitalizaci státní správy, potom se k tomu musíme postavit tak nějak čelem.

8 2
možnosti
  • Počet článků 1311
  • Celková karma 34,21
  • Průměrná čtenost 3000x
Co mě štve, o tom rád napíšu. Ale i rád něco pochválím. Mám rád hory, lyžování a horské kolo. Živím sám sebe a svou rodinu, nejsem u nikoho zaměstnán, ani nikoho nezaměstnávám. Pracuji si sám za sebe, pro sebe, své klienty a samozřejmě i státní kasu. Nebereme žádné dávky ani podpory. Nic jsem nezprivatizoval ani nezrestituoval. Pokud chcete, napište mi: tflaska@seznam.cz.