Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Děkuji za Váš blog , Tomáši. Před třemi lety jsem se přestěhovala do zatepleného bytového domu, jsme na dálkovém vytápění (Opatovice zatím na uhlí...). Celý rok si vystačím s vypnutými rediátory, teplota v bytě v zimě 17 - (spíše) 21°C, vlastně vytápím stoupačkami, takže mi každý rok na zálohách na topení vždy vrací, i letos vraceli. Na chodbách v domě je dle mého názoru zbytečně teplo. Zažila jsem krátce bydlení v nezatepleném prvorepublikovém bytovém domě, kde v zimě na chodbách i mrzlo (mmj.netěsnící okna...). Byla to sice romantika, ale co tam dnes musí zaplatit za topení... Tak trochu stále nerozumím, proč máme v nynějším domě na chodbách přetopeno, ne že bych si stěžovala... Nemám plyn, za elektřinu jsem doplácela cca 100,-kč, neboť jsem ji měla do letošního dubna fixovanou a navíc mi stát přispěl, v čemž jsem se úplně dobře necítila, nějak mi to zarezonovalo s minulým režimem, ale bylo to příjemné...a jak tady již někteří píšete, vrátili jste státní peníze na rozumné účely jinam. Samozřejmě mám zálohu za elektřinu o 50% zvýšenou, cenu si mám ohlídat až klesne, a pak mi doporučili si přijít zafixovat. No..., jsem na sebe zvědavá, zda vystihnu ten okamžik na zafixování. Takže deku u TV v zimě jsem použila, ale já jsem celkově větrací typ (i v zimě).

0 0
možnosti

Bydlím v paneláku po přestěhovaní z venkova (zdravotní problémy)a na venkově kotel na pevné paliva a rozvod tepla po celém bytě a krbová kamna. A už před dvaceti lety jsme vlastně topili kamny a doma jsem nechodil v "trenkách a tílku "ale ve svetru a když přijela návštěva tak u nás doslova mrzli tak to jsem zatopil i v kotli aby nenastydli. Když jsme přijeli téměř kamkoli na návštěvu tak při otevření dveří se na nás vyvalilo horko jako z pece a osazenstvo obydlí řvalo, zavři!!!!!! STRAŠNĚ to táhne. Po přestěhovaní do paneláku otužovaní pokračuje a každý rok v době odečtů za vodu a topení přichází kontrola jestli měřiče na teplo jsou funkční nebo nejsou odmontovaná a skladovaná v lednici.Takže jsem měl obavu že už nemám moc rezervy k šetření tak jsem jen koupil chytré hlavice na radiátory a chytré elektrické zásuvky a přísně reguloval přes aplikace a přes původní zálohy všude přeplatky. Ale už nevidím stejnou snahu u nejenom státních institucí kde je většinou přetopeno až hrůza a to i na chodbách. Stát má asi úspory energii za pitomosti nebo mají ceny jako v parlamentní kantýně a ty jsou jaksi zcela mimo realitu. To ale určitě skončí protože dotace na jídlo všech zaměstnanců budou zdaněna tak snad ty ceny už nebudou mít jako na "UVKSČ". a jistě přijdou i o náhrady za stravovaní protože firmy to zaměstnancům taky nebudou platit v plné výší pokud vůbec.

1 0
možnosti
Foto

Tak já si taky svetr upletla....naštěstí to umím Zase KDO v dnešní době umí plést a háčkovat .....Co se týká záloh na energii...tak to už je nějak horší...platily jsme za SVŮJ vlastní dům 7600 kč....po zdražení energií platíme zálohy 14700 kč,je v tom plyn,elektrika,voda....ubyl nám člen rodiny....jsme tu jen 2 baby,z toho 1 ležák.....jsem hodně zvědavá na vyúčtování

1 0
možnosti
Foto

Karma. Přesně tak, žádná tragédie se v případech těch kteří neměli problém šetřit nekonala. Hrdinové co "statečně" topili proti vládě na trenýrkovou teplotu zase hledají viníka kdo může za jejich vysoký nedoplatek a hulákají na demonstracích...

7 8
možnosti
Foto

I76v86o 23C46i31l88i34c96h

16. 5. 2023 20:04

Osobně neznám nikoho, kdo by měl nějaký drastický nedoplatek, většině spíše vraceli, ale je fakt, že dezolátů moc neznám.

5 5
možnosti

Inu, máme se dobře. Akorát neschopní dezoláti se mají špatně.

5 5
možnosti
Foto

Tomáši, já to mám přesně jak přes kopírák!

Podlahovku, kterou vytápím z IZT primárně nahřívanou elektrikou, jsem tuto topnou sezónu nepustili. Teplo bylo z krbu. Pravda, dům nebyl vytopen na trenýrkovou teplotu, ale mikina a deka u televize nám nevadí.

Vrátili nám kolem 9.000 Kč.

Na Ukrajinu jsme také nezapomněli.

Jen nám zvýšili zálohu o dva tisíce. Tak zas budou o to víc vracet! Ti co si furt stěžují, si budou stěžovat pořád.

7 1
možnosti

P49e24t54r 90N17e21d88v51ě66d

16. 5. 2023 17:50

Četl jsem blog, četl diskusi. Normálně se stydím. Klobouk dolů před všemi otužilci.

5 4
možnosti

To, že jste ušetřil, je jistě chvályhodné, na druhou stranu jste ovšem neuvedl náklady na vytápění. A dále, propálit 47000,- s tím, že elektřina slouží pouze jako záložní zdroj vytápění při největších mrazech? Zvláštní. No a ještě mám pocit, že vám i některým diskutujícím chybí empatie, neboť jistě existuje mnoho rodin, které nemají možnost přitopit si v krbu, protože třeba bydlí v nezatepleném paneláku se zcela nevhodnou dispozicí bytu.

9 3
možnosti

Kolik zaplatil za dřevo, či brikety, Flaška raději ani nesdělil.

6 6
možnosti

"Kdyby místo úsměšků, kritiky a čekání s nataženou rukou radši sami něco udělali, mohli dopadnout lépe."

Souhlasím, člověk má být aktivní že. A proto ohledně vytápění, protože mám kotel na dřevo, si vždy během roku dokáži navozit z lesa tolik různých zbytků z lesních těžeb, že mám bez problémů jednak dost na celou zimu a jednak mě tudíž to vytápění, (až na nákup čas od času nějaké palety dřevěných briket na občasné přiložení na noc) nestojí ani korunu.

Nemusím tudíž řešit ani přihlouplou Pekarovou a její geniální rady a ani mrznout v obýváku při nějakých19 stupních.

3 4
možnosti
Foto

Pro panelák je to rada na.... na úrovni komika Daníka.

3 4
možnosti

Krátce popíši můj případ. Vytápění baráku a ohřev teplé vody dělám plynem. Loni jsem měl přeplatek asi 8 tis. Pro letošní rok mi zvedli zálohu o 130 procent, z 2880 na 6440. Upravil jsem termostat v baráku o 2 stupně níže, omezil vytápění v ložnici, a zatím to vypadá, že budu mít mírný přeplatek okolo 5 tis. Takže žádné drastické nedoplatky nečekám, pouze letos budu platit za plyn asi o 45 tis více nežli loni.

A otázka: je to o nedoplatcích nebo o navýšení ceny? Nedoplatky mít nebudu, cenu mám o 45 tis větší.

7 0
možnosti

Ale však snad o to jde, ne? To, že se zdražil plyn a elektřina snad všichni věděli, šlo jen o to, zařídit se tak, aby Vás to nezruinovalo při vyúčtování.

9 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS