VF

Sám po D1 jezdím. Mám pochopení pro řidiče kamionů, tedy pro ty slušné. Pokud se rozhodnou předjet jeden nebo dva kolegy, je to OK.

Jakmile ale narazím na takového, který se rozhodne předjíždět hned skupinu kamionů a jedu za ním čtvrt hodiny a on se nezařadí, když je dlouhá mezera, pak mám pochopení i pro tyhle policejní manévry.

Podobné je to, když ve stojící koloně kamion zastaví v předjížděcím pruhu a pak stojí, i když osobáky před ním už jsou daleko...

Magoři jsou jak mezi řidiči osobáků, tak i mezi řidiči kamionů.

A ruku na srdce, kdo z nás někdy nejel víc jak 130 km za hodinu?

RJ

No dobře, v podstatě souhlasím ale jak to vyřeší plošný zákaz?

Jakou má souvislost jak kdo jezdí rychle?

PS

P81e14t98r 60S30k57á11l40a

29. 2. 2024 14:36

Vy opravdu máte pochopení pro situace, kdy jedou za sebou dva kamiony, ten vzadu se rozhodne předjíždět rychlosti cca o 1 km/h vyšší než jede ten před ním a když po zhruba pěti minutách manévr dokončí, jedou zase za sebou jen v opačném pořadí?

JP

Pane Flaško, tentokrát s vámi hluboce nesouhlasím. Zřejmě je vám problém, o který jde, velice vzdálený.

PL

Jsme tranzitní země. Jen zlomek kamionové dopravy u nás se týká našich potřeb ("zelenina", "nábytek" jak píšete). Pravý pruh našich dálnic zcela obsadily kamiony PL, RO, BG svištící do západní Evropy s postsovětskými řidiči s jejich tradičně bezohledným stylem jízdy, jenž nám už začíná blokovat i pruh levý. Denně vidím "spravedlivé" kamioňáky z těchto zemí, jak stojí v levém pruhu i přes značku zákaz přdjíždění nad 6t, když kolem Brna či Prahy je ten pravý pruh ucpaný. Přece když nemůžeme jet my velcí, tak ať nejedou ani ti malí.

K té rychlosti předjíždění. Onehdy jsme s kolegou při cestě z Brna do Plzně počítali rychlost bezohledně se předjíždějících kamionů. Bylo to vždy o 1-2 km/h. Délka návěsové soupravy 16,5 m, přívěsové 18,75, s rezervou na zařazení tedy 30 m a při trvání tohoto manévru 30 s je to přesně 1 km/h. Většinou se předjížděli vícero minut.

Na SK zavedli zákaz předjíždění kamionů, Němci na A6 západně od Norimberka mají tento zákaz téměř stovku km nepřetržitě - a jde to!

LU

Áno na Slovensku to ide, vozidlá nad 7,5 tony majú príkaz jazdiť výlučne v pravom jazdnom pruhu, čiže zákaz predbiehania.

Na Slovensku si treba dať pozor ak chcete ísť na výjazd z diaľnice a v pravom pruhu je kolóna kamiónov.

Odporúčam dva km pred výjazdom zaradiť sa do pravého pruhu za kamióny.

Môže sa vám stať, že sa na výjazd nedostanete, kamióny majú spustený tempomat a nastavený senzor vzdialenosti, je veľmi ťažké sa dostať medzi nich, keď mnohí kamionisti v kolóne sa venujú viac mobilom ako cestnej premávke.

Foto

Pan Flaška nechápe, že povolená rychlost na dálnici je 130 km/h, ale jen pro vozidla do 3,5 tuny nebo pro autobusy. Kamiony mají povolenou rychlost jen 80 km/h.

Takže z uvedeného plyne, že kamiony by neměly předjíždět vůbec, protože při předjíždění nesmí tu osmdesátých překročit.

Dále je potřeba si pamatovat, že existuje přestupek proti plynulosti provozu, což je v podstatě jakékoli předjíždění kamionu při pomalé rychlosti.

RJ

Nejvyšší povolená ovšem neznamená přikázaná. Takže nechápu jak jste dospěl k vašemu vývodu, že by neměly předjíždět.

Ano přestupek o bezdůvodném zdržování plynulosti provozu opravdu existuje. Tak je ovšem důležité to slovo "bezdůvodné".

RJ

Tentokráte s blogem souhlas. Já sice chápu přetížení našich dálnic ale jeho řešením rozhodně není plošný zákaz, nebo policejní manévry.

  • Počet článků 1311
  • Celková karma 34,23
  • Průměrná čtenost 3000x
Co mě štve, o tom rád napíšu. Ale i rád něco pochválím. Mám rád hory, lyžování a horské kolo. Živím sám sebe a svou rodinu, nejsem u nikoho zaměstnán, ani nikoho nezaměstnávám. Pracuji si sám za sebe, pro sebe, své klienty a samozřejmě i státní kasu. Nebereme žádné dávky ani podpory. Nic jsem nezprivatizoval ani nezrestituoval. Pokud chcete, napište mi: tflaska@seznam.cz.