Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

České dráhy - nekonečný zmar

24. 06. 2017 11:38:18
Párkrát se svezete a obdivujete komfort. Průvodčí se velice vylepšili. Ochota, úsměvy. Ale pak zase jednou narazíte a zjistíte, že se toho zase až tak moc nezměnilo.

Večer kolem 22. hodiny se člověk většinou už těší do postele. Obzvláště po náročném dnu stráveném ve městě v teplotách kolem 35°. A ještě s vidinou asi tři čtvrtě hodiny cesty domů.

Tak nastoupíte do vlaku na Masarykově nádraží, uvelebíte se a s vědomím, že za 10 minut odjíždíte, se do něčeho začtete. Jenže za deset minut neodjedete. Na odjezdové tabuli přitom stále visí čas odjezdu bez zpoždění. Kontrolujete internet - zpoždění se nepředpokládá. Jenže se jim asi zastavil čas. Je už deset minut po.

A vlak stojí a stojí. Po patnácti minutách se na nádraží i na tabuli objeví aktuální zpoždění 10 minut. Je vidět že České dráhy jsou zpožděny nejen morálně ale i časově. Bez jediného slova vysvětlení se prostě pořád jen čeká. Nikoho nezajímá až tak moc důvod zpoždění, ale kdyby bylo aspoň světlo na konci tunelu v podobě oznámení, že se odjezd odkládá pravděpodobně na ... . Člověk by pak třeba mohl zvážit jinou přepravu.

Ne tak u Českých drah. A tak sedíte a čekáte. A netušíte na co a jak dlouho.

Po dvaceti minutách se údaje na nádraží i na internetu změní na 20 minut zpoždění. Vy ale stále netušíte, jestli se to bude dále protahovat, nebo ne. Nikdo nic neohlásí. Přeci ten platící plebs za to nestojí.

Když se po 22 minutách dá vlak do pohybu, ozve se spontánní potlesk, jako v letadle při přistání. To o atmosféře vypovídá dost.

Ale to nikdo netuší, že hned v Libni se bude zase stát 10 minut. Opět bez vysvětlení.

Přichází průvodčí. Hlasitě se všem omlouvá za zpoždění, důvod prý nezná. Dobu jeho trvání také ne. On je totiž jediný, kdo přichází s cestujícími do styku a tak má příslušné školení. Nikdo si na něm žáhu nechladí, jak to dříve dělali jednodušší jedinci. Ale naši situaci to neřeší.

Ti bafuňáři nahoře námi cestujícími přímo pohrdají. To je takový problém informovat strojvedoucího o faktickém stavu a vyhlídkách, který to může říci palubním rozhlasem všem? Jak je vidět, je to problém.

Milé České dráhy ono nestačí mít jenom asertivní průvodčí, protože ti jediní přichází do styku s cestujícími. Ono to chce také brát cestující jako platící klienty a nikoliv jako obtížný hmyz podle hesla: Plať, seď, čekej a drž hubu.

Tak se sice cestování vlakem poslední léta hodně zlepšilo, ale i nadále zůstává loterií. Nevíte kdy vyrazíte, kdy dorazíte a netušíte co vás čeká.

Ukazuje to ale jeden fakt. Když sedíte v autě a něco se stane na dálnici, tak většinou máte alternativu v podobě objížďky. Můžete i odhadnout zdržení a podle toho telefonicky zařídit vše potřebné. Sedě ve stojícím vlaku, třeba i uprostřed polí, a nevěda nic, nemůžete dělat také nic. Tohle železnice proti silnici děsně prohrává. Nejsem ekologický nadšenec, abych tohle byl ochoten skousnout. Mě zajímá čas a finance. Pak i případně pohoda. Ani v jednom železnice nevede.

Ale spolehlivost je ten rozhodující faktor. A tímto postojem k cestujícím to České dráhy rozhodně nezlepší.

Autor: Tomáš Flaška | sobota 24.6.2017 11:38 | karma článku: 37.49 | přečteno: 1708x

Další články blogera

Tomáš Flaška

Smlouva Andreje Babiše s občany České republiky

Přistála nám ve schránce. Číst jsem to nechtěl. Toto obvykle dáváme do sběru a od některých stran dokonce urychleně, tentokrát to dopadlo jinak.

19.10.2017 v 10:21 | Karma článku: 38.39 | Přečteno: 2510 | Diskuse

Tomáš Flaška

U nás se rozkrade 100 miliard ročně

Toto uvedl v rámci předvolební kampaně v roce 2013 pozdější ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš. Toto jeho vyjádření kopíruji hned do úvodu blogu, pro případ, že by třeba chtělo zmizet.

17.10.2017 v 11:13 | Karma článku: 36.69 | Přečteno: 1555 | Diskuse

Tomáš Flaška

Jak náš chytrý pan prezident na lep sedl

Bylo to popsáno už mnohokrát. Vyjádřením o tom, že Rusko by Ukrajině mělo za zabrání Krymu zaplatit nějakou kompenzaci, pobouřil kdekoho. Ale pointa pokračování je dokonalá.

12.10.2017 v 5:53 | Karma článku: 36.33 | Přečteno: 1459 | Diskuse

Tomáš Flaška

Manipulace průzkumů veřejného mínění

Není to tak okaté, jak by si někdo představoval, ale je to snazší, než byste si mysleli. Jenom to něco stojí.

10.10.2017 v 11:37 | Karma článku: 41.57 | Přečteno: 5103 | Diskuse

Další články z rubriky Cestování

Michal Dokoupil

Jak v Kambodži utéct z civilizace

Pod jménem Kambodža si každý vybaví dvě věci, Angkor Wat a Rudé Khméry. Já ale při svých návštěvách postupně prozkoumávám i další části a zajímavosti této divoké země. Tentokrát jsme zamířili na pobřeží.

19.10.2017 v 14:30 | Karma článku: 7.07 | Přečteno: 171 | Diskuse

Jana Schlitzová

Zřícenina Lopata

Zřícenina Lopata, název trochu zvláštní, ale rozhodnutí udělat si tady procházku, byl báječný. Vystupujeme na skalní plošinu, kde se hrad nacházel. Ohýnek a voňavé buřtíky umocňují romantiku na Lopatě.

19.10.2017 v 11:46 | Karma článku: 11.21 | Přečteno: 291 | Diskuse

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 46

Po filozoficko-ekologickém zamyšlení se přesunuji k méně vznešenému tématu - jídlu. Jídlo bylo pro nás v Africe neustále problém. A ani zde tomu nebylo jinak...

19.10.2017 v 10:42 | Karma článku: 9.74 | Přečteno: 249 | Diskuse

Lubomír Stejskal

Blýskání na lepší časy?

Vypadá to tak. Egyptská turistika zaznamenává boom. Nedosahuje ani zdaleka hodnot z doby před revolučním únorem 2011, ale přece jenom. Posuďte sami.

19.10.2017 v 9:15 | Karma článku: 5.73 | Přečteno: 129 | Diskuse

Ervín Dostálek

Opravdu severská romance 9: Potvrdí někdo údajně omlazující účinky vodopádu Tvindefossen?

Ostružiník moruška bohatý na vitamin C roste jen na severu - našli jsme jej a také další vodopády a hlavně klid a pohodu severské přírody. Škoda, že mi v oblasti Tyssedalen "odešla" moje patnácti léty půlkou Evropy prověřená obuv.

19.10.2017 v 8:16 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 56 | Diskuse
Počet článků 570 Celková karma 40.61 Průměrná čtenost 3349

Co mě štve, o tom rád napíšu. Ale i rád něco pochválím. Mám rád hory, lyžování a horské kolo. Živím sám sebe a svou rodinu, nikde nepracuji, ani nikoho nezaměstnávám. Nebereme žádné dávky ani podpory. Nic jsem nezprivatizoval ani nezrestituoval. Pokud chcete, napište mi: tflaska@seznam.cz. 



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.