Tomáš Flaška

Malá taškařice za 5 melounů

9. 01. 2018 11:13:46
Co to je proti 50 melounům za Čapí hnízdo? Pro hnutí ANO drobné. Zájmy republiky jsou přednější. I to už zaznělo v jedné diskusi pod blogy. Doplňkové senátní volby na Trutnovsku jsou krásnou sondou do mysli voliče ANO.

Ta taškařice za 5 milionů se jmenuje předčasné senátní volby na Trutnovsku. Tolik totiž budou stát. Začalo to tím že senátor Hlavatý se rozhodl podpořit své milované ANO a nechal se zapsat na kandidátku do Poslanecké sněmovny. A co se nestalo? Voliči ho vykroužkovali z 18. místa nahoru a on se tak stal poslancem. Automaticky tím přišel o senátorský post. A pak už ta legrace nabrala rychlý spád.

"Nepovažuji to za demokratické a vracíme se zpátky do totality. Měl bych si svobodně zvolit, jestli budu v Poslanecké sněmovně, nebo zůstanu senátorem. Ti, kdo byli zvoleni, by měli mít možnost si vybrat. Nikoliv, aby jim zákon nařizoval, že zvolením jim mandát automaticky končí. Takhle jsem se stal obětí. Nikdo mě na to ani neupozornil. Pokud bych se rozhodl nebýt poslancem, tak dnes končím v politice. Kvůli ztrátě senátorského mandátu, který zanikl mým zvolením, se cítím podveden." Byla jeho bezprostřední reakce na zvolení do Poslanecké sněmovny.

Ale postu senátora se vzdát nechtěl, ať to stojí, co to stojí. O pár dnů později: "Tím, jak jsem byl zvolen poslancem a vykroužkován, tak jsem okamžitě ztratil mandát senátora. Volby (opětovné doplňovací do Senátu - pozn. autora) se konají ne proto, že Hlavatý znova kandiduje a chce obhájit post, ale volby se konají proto, že 4850 voličů Hlavatého vykroužkovalo....To byli oni, kdo způsobil to, že teď budou doplňovací volby. Jinak si to nedovedu vysvětlit." A pozor! Pokračování: "Vy to rozporujete a jdete proti 4850 voličům, kteří mě vykroužkovali. Proti nim jdete. Jich se zeptejte, proč mě vykroužkovali. A jich se zeptejte na to, jestli zaplatí náklady na dodatečné volby. Ale ne mě. Rozumíte mi.“

Moc půvabné jsou reakce voličů, kteří ho právě vykroužkovali a dali mu tak důvěru jak je sdělil sám pan bývalý senátor: "Zkušenosti, které mám s lidmi u nás ve Dvoře Králové, jsou takové, že lidé jsou v šoku. Na vrátnici se mi omlouvali, že mě kroužkovali. Chápání lidí je jiné." Tak tohle tu tedy opravdu ještě nebylo aby se nějací voliči omlouvali svému zastupiteli, že ho zvolili. Tohle už snad ani nejde komentovat.

Takže nové senátní volby se konají a státní kasa to zaplatí. A pan Hlavatý postoupil do druhého kola. Není snad lepšího argumentu proti přímé demokracii než případ voličů pana Hlavatého.

Autor: Tomáš Flaška | karma: 34.02 | přečteno: 1319 ×
Poslední články autora