Harlem, Queens a to mezi

18. 05. 2018 15:07:08
Ráno prší. I tak vyrážíme do Central parku. Déšť se naštěstí změnil v pár kapek, tak to jde. V plánu je Harlem, Central park, Roosvelt Island, Queens a dál uvidíme.

Harlem je na sever od Central parku. Je to sídlo bohatých afroameričanů. Najdete zde především typické domky z 19. století se schůdky na ulici. Ale najdete zde i hodně chudých lidí. Co tu především najdete je neuvěřitelné množství kostelů a modliteben.

Central park se rozkládá v úctyhodné délce 51 bloků a zabírá 8% celého Manhattanu. Při pohledu na některé skalní útvary a vyvýšeniny vám připadá nemožné že skoro vše je tu vytvořeno lidskou rukou. Práce byly zahájeny v roce 1858 a trvaly více než dvacet let.

Odskočíme si k Flatiron Building. Mrakodrap byl postaven roku 1902 a stojí na uzounkém pozemku. Má 22 pater a výšku 87 metrů. Svého času byl kvůli svému tvaru přirovnáván k megaparníku. A pár měsíců mu dokonce vydržel primát nejvyšší budovy světa.

Na východní straně Manhattanu je lanovka na ostrov Roosvelt Island. Zajímavé je, že ji zde nazývají Tramway. Lanovka vede podél mostu, což brání výhledu na Manhattan. Dle mě to má ale něco do sebe.

Sedáme do metra a jedeme do Queensu. Nazdařbůh. Prostě si řekneme že ujedeme pár stanic, vystoupíme, rozhlídneme se a uvidíme. A jsem nadšen! Nefalšovaný New York jak ho znám z filmů svého mládí. Takhle jsem si to představoval.

Tady dáme zase večeři. A proti Manhattanu je cena poloviční a porce dvojnásobná. Sice se pivo podává pouze z lahve (a bez skleničky), ale to je přesně ono, tak si Ameriku představuji.

Po večeři si uděláme ještě kontrast. A tak před odjezdem domů si dáme ještě procházku po osvětleném Times square.

Autor: Tomáš Flaška | pátek 18.5.2018 15:07 | karma článku: 25.50 | přečteno: 515x

Dnes je NATO stejná verbež jako SSSR v roce 1968

To se dnes rojí v internetovém světě stále častěji. Dokážu si představit odkud vítr vane. Tak pár vzkazů těm šiřitelům těchto jistě "geniálních" teorií.

15.8.2018 v 11:20 | Karma článku: 38.89 | Přečteno: 3565 | Diskuse

Gruzie 2008 a ČSSR 1968

Podoba je jasná. Vtrhnutí cizí mocnosti. V případě Gruzie odtržení části území, v našem případě potvrzení si nadvlády nad námi na další desetiletí.

9.8.2018 v 11:19 | Karma článku: 31.89 | Přečteno: 990 | Diskuse

Najdete nějaké rozdíly?

Vyjádření nejvyšších představitelů KSČM a SPD po tragické smrti našich tří vojáků jsou si ve svém významu podobná jako vejce vejci. Po "povinném" vyjádření soustrasti pozůstalým to přijde.

6.8.2018 v 11:20 | Karma článku: 40.95 | Přečteno: 5947 | Diskuse

Tomáš Flaška

Tohle mi s těmi dálnicemi tedy vysvětlete

Známe u nás problémy s úředníky a aktivisty. Ale jak jednou přijede bagr, tak je už v podstatě vymalováno.

3.8.2018 v 7:31 | Karma článku: 30.38 | Přečteno: 1179 | Diskuse

Klára Kutačová

Aviou Amerikou 2017 - Fiesta a horníci

Úžasný barevný karneval v bolivijských ulicích, oslavy Matky Země, hornický bar a hornické trhy a nakonec i vytoužená návštěva dolu, kde se od středověku příliš nezměnilo...

15.8.2018 v 21:23 | Karma článku: 6.62 | Přečteno: 107 | Diskuse

Michaela Štěchová

Krávy, mrtví, čaj... Pár tváří třeštivého Váranasí

Váranasí. Nejposvátnější indické město, ve kterém se scházejí poutníci, učenci a mrtví. Duchovní a kulturní centrum Indie. Jedno z nejstarších trvale osídlených míst na světě. ... Láska na první pohled však rozhodně ne.

15.8.2018 v 18:01 | Karma článku: 6.86 | Přečteno: 127 |

Lukáš Otys

Nesnesitelná lehkost cestování v milované i nenáviděné EU

Letos se mi poštěstilo, že jsem mohl cestovat více, než je pro mě obvyklé a navštívil tak Anglii, Španělsko a mou oblíbenou Itálii.

15.8.2018 v 14:22 | Karma článku: 11.56 | Přečteno: 438 | Diskuse

Eva Hauserová

Na skok v Dublinu

Protože evropské setkání přívrženců permakultury se letos v létě konalo v Irsku, jako obvykle jsem k tomu přidala dva dny turistiky – a počátkem srpna jsem vyrazila do Dublinu.

15.8.2018 v 9:04 | Karma článku: 6.45 | Přečteno: 235 | Diskuse

Mirek Matyáš

NORSKÁ ODYSSEA prolog

Malý seriál o tom, jak jsem jel do Norska vyzkoušet si tu elektromobilitu, podívat se na festival a tak.

15.8.2018 v 1:01 | Karma článku: 9.78 | Přečteno: 357 | Diskuse

Co mě štve, o tom rád napíšu. Ale i rád něco pochválím. Mám rád hory, lyžování a horské kolo. Živím sám sebe a svou rodinu, nejsem u nikoho zaměstnán, ani nikoho nezaměstnávám. Pracuji si sám za sebe, pro sebe, své klienty a samozřejmě i státní kasu. Nebereme žádné dávky ani podpory. Nic jsem nezprivatizoval ani nezrestituoval. Pokud chcete, napište mi: tflaska@seznam.cz.