Pátek 6. prosince 2019, svátek má Mikuláš
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 6. prosince 2019 Mikuláš

Dělá si z nás ministr dopravy legraci už zcela veřejně?

12. 11. 2019 4:32:56
Zíral jsem s otevřenými ústy na podpis nové dohody mezi ministry dopravy Česka a Slovenska o stavbě nové vysokorychlostní trati mezi Prahou a Bratislavou a spadla mi čelist úžasem.

Ona nová trať má být postavena za deset let, tedy v roce 2030. Poté, co nám pan ministr směle sdělil, že trať do Drážďan bude v provozu již v roce 2050, tak se jistě jedná o významný pokrok. Vězte, pouhých 11 let! A teď přijde to nejlepší - současná doba cestování mezi oběma metropolemi se zkrátí o celou půlhodinu a bude trvat pouhé tři a půl hodiny! To je teda fakt bomba.

Podíváte-li se na mapu, zjistíte, že po dálnici je to asi 320 km. Řekněme že železnice bude mít nějakou okliku, ale i když připustím 350 km tak mi to vychází na průměrných 100 km/hod. I kdyby vlak cestou řekněme 3x zastavil, po každé na 3 minuty, tak si připočtěme 10 minut. Pak nějaký rozjezd a brzda, ale i tak je to jen pár minut navíc. Málem úžasem padám ze židle. A v té dohodě se opravdu mluví o vysokorychlostní trati.

K celému projektu se vyjádřil i slovenský ministr dopravy Érsek: „Slovensko si uvědomuje vysokou přidanou hodnotu tohoto projektu do budoucnosti. Posílíme tím konkurenceschopnost středoevropského regionu a poskytneme lidem možnost cestovat pohodlně, rychle a ekologicky“. Oni to snad myslí vážně. Vždyť autem to bude i při rozkopané D1 rychlejší.

Asi je zbytečné tady jmenovat parametry tratí v Japonsku, Číně, nebo dokonce i v Rusku, kde se mezi Petrohradem a Moskvou jezdí rychlostí 250 km/hod. V Evropě je rychlost 200 km/hod záležitostí spíše lokálních tratí (pamatuji si na výlet z Madridu do Toleda). Naše tratě již mají takovou pověst, ale hlavně takové parametry, že vlaky z Berlína do Vídně to radši neberou po staré trase přes nás, jako legendární Vindobona, ale je pro ně rychlejší nás obloukem objet přes Bavorsko.

Tak touto novou tratí, kterou budeme stavět 11 let, jistě všechny na rychlosti doženeme. Spíše by bylo zajímavé si počkat jaký pojem vymyslí čeština pro tratě s rychlostmi nad 100 km/hod, když tomuto velkolepému projektu se vzneseně říká vysokorychlostní trať. Já tomu osobně říkám výsměch za peníze daňových poplatníků.

Autor: Tomáš Flaška | úterý 12.11.2019 4:32 | karma článku: 47.26 | přečteno: 15503x

Další články blogera

Tomáš Flaška

To je zase otázek kolem premiéra

Šalamounsky rozhodl zase nejvyšší státní zástupce. Je to takové chození kolem horké kaše. Ale vlastně se neděje vůbec nic. To vidí všichni, ale skoro všichni tvrdí opak.

4.12.2019 v 16:30 | Karma článku: 30.27 | Přečteno: 893 | Diskuse

Tomáš Flaška

Bravo pane premiére!

Není ale potřeba se stydět. Nebraňte se zveřejnění auditu. Jenom tak lze přeci ukázat, jak jednáte správně a že tomu dotačnímu zlu zamezíte. Dotace přeci nekřiví jen podnikatelské prostředí, ale prý i charakter.

3.12.2019 v 4:30 | Karma článku: 34.20 | Přečteno: 1199 | Diskuse

Tomáš Flaška

Východní despocie zase ukazují co jsou zač

Ale ono ani tak nejde o Rusko a Čínu, jako spíše o mnohé naše ústavní činitele a jejich obdivovatele. Kdy už tito lidé pochopí, že pro ty dva státy jsme jen hmyz, který má poslouchat a držet ústa a krok?

1.12.2019 v 15:00 | Karma článku: 43.75 | Přečteno: 4932 | Diskuse

Tomáš Flaška

Já jsem Klaus, kde je Okamura?

Pan Václav Klaus mladší se nám dnes zase vybarvil. Sněmovna se po mnoha letech začala zabývat tím, že by průvodcovské služby měli provozovat jenom licencovaní, odborní, školení a skutečně schopní průvodci.

29.11.2019 v 15:39 | Karma článku: 32.31 | Přečteno: 1212 | Diskuse

Další články z rubriky Cestování

Marcel Burkert

Od „povojnových" Atén cez jej najkrajšiu štvrť až po výhľady z Lykavittosu (300 m.n.m.)

Dnešné Atény sú hustou betónovou džungľou s niekoľkými oázami zelene. Na rozlohe o veľkosti Bratislavy, ktorá má pol milióna, tu žijú 3 milióny ľudí.

6.12.2019 v 23:36 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 2 | Diskuse

Jaroslav Holý

Jak se nebát zpoždění letadla - část druhá

Druhá část článku o tom, jak se nebát zpoždění letadla vás zavede na letiště v Buenos Aires a Chicagu.

6.12.2019 v 21:14 | Karma článku: 8.01 | Přečteno: 109 | Diskuse

Aleš Gill

Evo je lid! Evo je budoucnost! Bolívie řekla: Ne

Pokud jste za posledních pár měsíců alespoň několikrát viděli zprávy nebo četli noviny, asi jste zaznamenali, že se v Bolívii něco děje. Byli jsme, alespoň na krátkou chvilku, u toho.

5.12.2019 v 8:02 | Karma článku: 13.46 | Přečteno: 353 | Diskuse

Alena Damijo

Jak chutná velšská čokoláda?

Sociální média se chovají jako Velký bratr, tudíž si s vlezlostí sobě vlastní všimla, že čas od času vyhledám nějaký vlakový spoj, a začala mi proto nabízet reklamy na železniční destinace. Nerada přiznávám, že se v tomto případě

3.12.2019 v 10:45 | Karma článku: 13.69 | Přečteno: 336 | Diskuse

Jaroslav Holý

Jak se nebát zpoždění letadla - část první

Článek se snaží odlehčenou formou popsat některé situace, které se vám mohou přihodit při přestupu z jednoho letadla na druhé. Není určen pro dobrodruhy, ale pro ty, kterým jakákoli komplikace při přestupu působí těžké trauma.

2.12.2019 v 22:32 | Karma článku: 15.07 | Přečteno: 275 | Diskuse
Počet článků 856 Celková karma 35.71 Průměrná čtenost 3144

Co mě štve, o tom rád napíšu. Ale i rád něco pochválím. Mám rád hory, lyžování a horské kolo. Živím sám sebe a svou rodinu, nejsem u nikoho zaměstnán, ani nikoho nezaměstnávám. Pracuji si sám za sebe, pro sebe, své klienty a samozřejmě i státní kasu. Nebereme žádné dávky ani podpory. Nic jsem nezprivatizoval ani nezrestituoval. Pokud chcete, napište mi: tflaska@seznam.cz. 

Najdete na iDNES.cz