Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M

milenkamikes10

12. 5. 2009 15:35
mimochodem

tohle si muzou dovolit jen Praze,  v mensich mestech by to udelal jednou...VVV 

0 0
možnosti
DD

Damik

12. 5. 2009 16:09
Re: mimochodem

V centru Prahy se tak nějak nepočítá s tím, že tam někdo zavítá víckrát. Turisti jsou tu jen na pár dní a pokaždé zkusí jiný podnik a pražané chodí do hospod v širším centru a ne v tom turistickém. Třeba u nás ve Strašnicích nepříjemnou číšnici po naší stížnosti vyhodili, ještě se nám majitel omluvil a dostali jsme oběd zdarma.

0 0
možnosti
M

milenkamikes10

12. 5. 2009 15:31
Ja jsem "holka z vesnice"

a tak se ptám : má vůbec právo po mně chtít těch 10%? co když mu je nedám? zavolá na mě policii pro neplacení účtu nebo...........?VVV

0 0
možnosti
TF

Tomáš Flaška

12. 5. 2009 16:08
Re: Ja jsem "holka z vesnice"

No já si myslím, že je to protiprávní a proto nemohou dělat vůbec nic. Jinak by buď hned volal vedoucího, nebo dokonce policii.

0 0
možnosti
RK

ATLBOB

12. 5. 2009 15:07
Souhlasim

15 let + v tomto ksefte me naucilo,jak se chovat v restauraci, k personalu,atd. Bohuzel je zde velky problem. I kdyz mame hotelove skoly a Cisnik nebo Servirka jsou vyucenymi profesionaly!!! (neni tomu tak) tak se setkate s personalem jak vypravi pan autor nebo nektere jine pripominky o hloupych vtipech s hostem neznalost vin (at uz jde o Villu Richter ci jiny prestizni podnik). Service tady u nas proste neexistuje.Sporadicky najdete obsluhu ktera Vam vyrazi dech a zpadne Vam celist jelikoz to vubec necekate.Je to prijemne prekvapeni a potom s oblibou navstevujete tento podnik i kdyz je na druhem konci Prahy a kazdemu to musite hned rict. Jak pan Pohlreich uci nase kuchare Varit a majitele jak maji svuj podnik ridit aby neprodelavali silene penize tak bychom potrebovali nekoho kdo by se chopil toho naucit nase profesionaly pristup k hostum,at jsou Cesi nebo zbytek sveta. Tohle ale vse zpociva v managementu chceteli vedeni podniku.

0 0
možnosti
D

daman6

12. 5. 2009 13:46
Villu Richter opravdu lepe vynechat

Mám velmi podobnou zkušenost jako autor. Kromě peripetií se spropitným obsluha (restaurace, která se prezentuje s důrazem na vína) nedokázala zodpovědět otázku ohledně vhodnosti určitého vína k našemu jídlu, pak přinesli láhev a nemohli najít otvírač (což okomentovali slovy - "zatím se můžete pár minut na láhev dívat") ....

0 0
možnosti
MK

bolan

12. 5. 2009 12:43
Nemístný údiv a sláma v botách

Autor toho asi po světě moc nenajezdil. V zahraničí ( například Francie, USA) je naprsoto běžné, že se po sečtení útraty připočítává pevně stanovená percentuální částka jako spropitného. Zabraňuje se tím trapasům, kdy někdo nechává z účtu za 498,-  celé DVĚ koruny spropitné. Chápu, že pro nebožáka, který si chce sám "hodnotit" personál podle svého uvážení výše spropitného je to poněkud zdrcující, ale tenhle pocit je úplně lichý. Pokud se automaticky připočítává třeba 10% (standard, který málokdo respektuje) tak je personál samozřejmě motivován výší útraty a není odkázán na sklblictví zrovan třeba našince. Možná by na lístku mělo být napsáno, kolik procent bude na konci připočítáno. Tak,a by cena byla předem jasná. (jinak například v USA v řadě obchodů není cena uváděna ani včetně tax /DPH/ kterou vám připočítají až u pokladny - zřejmě taky ZRADA!) 

0 0
možnosti
P

pacient

12. 5. 2009 12:50
Re: Nemístný údiv a sláma v botách

jakej trapas? btw proc vubec nechavat nejakejm zlodejskem pinglum dysko? mne taky v praci nikdo neda zadny spropitny navic... a pokud nechtej delat pingly, tak at jdou delat neco jinyho, nikdo je nenuti :-© Rv

0 0
možnosti
A

anoki

12. 5. 2009 11:53
je to i v češtině

Říkají to i v čěštině!

Právě o víkendu sem byla s přítelem na výletě v Praze a tak sme si zašli na oběd pod Karlův most, počasí super obsluha už tak moc ne, tady zas byl velký problém se vůbec česky domluvit:-© ale větu, že servis není v ceně nám řekl docela důrazně, ale za to vše okolo mi to bylo jedno a dala sem mu 20Kč;-) bylo vidět, že je velmi naštvaný;-) 

Druhý den, sme si zašli na Václavák, ceny stejný, s účtenkou nám donesl i dvě becherovky jako pozornost podniku  a o tom, že by sme měli platit servis navíc se nezmiňoval ani číšník ani účtěnka  Tak sme mu pěkně zaokrouhlili dýško na 110,-Kč a byli sme všichni spokojení

0 0
možnosti
JN

palok59

12. 5. 2009 11:04
ceny

konec konců - když může být cena zájezdu bez povinných příplatků, proč by nemohlo být pivo bez obsluhy? Jen by mě zajímalo, jestli je v ceně piva alespoň to natočení - potom by se dalo pro pivo chodit k výčepu.

0 0
možnosti
BH

BoboHml

12. 5. 2009 9:43
.

R^

0 0
možnosti
ZH

Zuzana Hejná

12. 5. 2009 7:40
Já jsem z podobných praktik

znechucená v některých zemích (Turecko, Maďarsko) a vždycky si říkám, co když je to u nás taky....Asi jo...achjo...Naštěstí ne všude.

0 0
možnosti
  • Počet článků 1316
  • Celková karma 32,99
  • Průměrná čtenost 2988x
Co mě štve, o tom rád napíšu. Ale i rád něco pochválím. Mám rád hory, lyžování a horské kolo. Živím sám sebe a svou rodinu, nejsem u nikoho zaměstnán, ani nikoho nezaměstnávám. Pracuji si sám za sebe, pro sebe, své klienty a samozřejmě i státní kasu. Nebereme žádné dávky ani podpory. Nic jsem nezprivatizoval ani nezrestituoval. Pokud chcete, napište mi: tflaska@seznam.cz.