Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P21e34t97r 78B20ü54r76g74e11r 4587876627810

Souhlasím a dodám:

dobíjecí příkon 240 kW by znamenal v jedné fázi 1000A! Samozřejmě, bylo by z třífázové soustavy 400V, ale NĚKUDY bych ten ohromný proud do baterie auta dostat musel. Je to stejné, jako problém rychlonabíjení mobilu. Technicky lze přidat superkondenzátor a umožnit tak rychlé "nalití" potřebného náboje. Jenže přes pozlacený 0,2 mm plíšek USB konektoru těch - řekněme 50-100A proudu nedostanem. A tak - přestože by si rychlonabíjení přáli jak zákazníci , tak výrobci, a řešení je známé - stále není k dispozici.

Tím reaguji na hýkání zelených fanatiků "Ono se to vyřeší!" Ne, nevyřeší, fyzikální zákony stále platí.

Kdyby se zavedení elektromobilu povedlo, mělo by to, pravda výhody: pohonná soustava elektromobilu je velice jednoduchá (a tedy primárně spolehlivá) s "drastickým" minimem pohyblivých dílů. Je zde jen akumulátor - měnič - motor. Se současnými motory lze dosáhnout vysoké účinnosti - okolo 90%.

Desetitisíce aut připojených na nabíječkách by přispěly ke stabilizaci výroby a rozvodu elektřiny: přes HDO by bylo možno nabíjení řídit, zastavit a nebo si i energii z akumulátorů krátkodobě půjčit.

Nemluvě o zlepšení kvality ovzduší v centrech městských aglomerací

Ale to jsou všechno jen zbožná přání! Domnívám se, že rozumným a reálným řešením je hybrid.

0/0
4.9.2017 10:17

M88i41r63e43k 38M70a39t14y35á14š 3564378853803

Mýlíš se.;-)

0/0
2.9.2017 10:22

J43a88r28a 96R16a34n23k 1351476429511

Podle vcerejsich zprav ma Indie mit v roce 2030 polovinu aut uz elektrickych.

Jinak tady jezdi veskere taxiky hybridy a v kazdem parkovacim dome pribyva dobijecich mist.

Indian Government Advisor: Build Electric Cars In India Or Import ...

https://cleantechnica.com/.../indian-government-advisor-build-electric-cars-india-imp...

1 day ago - The electric vehicle revolution presents a once-in-a-century opportunity. Countries around the world import an insane amount of oil. They send ...

www.forbesindia.com › UpFront › Special

Jul 16, 2017 - Tesla has proved that all-electric cars are a reality, and the California-based company has become a force to reckon with in a short period of ...

https://www.bloomberg.com/.../india-s-2030-all-electric-car-target-seen-ambitious-by-...

May 11, 2017 - India's potential plan to sell only electric cars by the end of next decade woul

0/0
30.8.2017 1:35

J53a90r98o91m54í87r 98K79r42á56l 4680429974139

Podle ABC z roku 1960 jsem měl trávit loňskou dovolenou na Měsíci. ;-D A v té Indii si nedovedu představit, že během 13 let nejen odstraní ty výpadky (např. cca polovina Indie půl dne bez proudu), ale navíc zajistí zvýšený výkon pro nabíjení.

+1/0
30.8.2017 7:46

J35a22r89o17m76í69r 91K38r20á86l 4550149514639

Máte pravdu. Tudy cesta nevede. Ti elektronadšenci by se měli spíše zaměřit jinam. MHD, zásobování měst, pošta, atd. Tam to význam má a ty nevýhody nejsou takový problém. Autobus lze dobít na konečné a řidič odjede s jiným, pošťák může přesednout, atd.

+1/0
29.8.2017 21:26

J56a50r98a 21R89a46n71k 1461596469151

To si tady lide mysleli pred nejakymi 6 lety take a zjistili, ze se mylili.

+1/0
30.8.2017 4:27

J75a94r39o22m11í90r 25K70r93á43l 4160579774499

Kde "tady" ?

0/0
30.8.2017 7:41

B22e43d14ř53i87c12h 34D59v33o90ř56á56k 2522618416884

Samozřejmě má autor naprostou pravdu. V takové Číně mají veškeré technické předpoklady vyrábět elektroauta a také je vyrábějí. Jenže jde o malá vozítka s malou rychlostí i výkonem,kde navíc není problém nějakých časových ztrát při nabíjení.

Vodíkový pohon se již řeší pomocí nanotechnologií, kdy jde " mechanicky" oddělit z vody kyslík a vodík. Česky řečeno,čerpala by se do nádrže jen voda. Kyslík by se bral z ovzduší i z vody. Budoucnost mají pohybovadla pouze na jiných fyzikálních principech. Co to bude, zatím nevíme. Elektrická energie se musí vyrobit nějak"jinak" a nesmí být nutné velké záložní baterie. Ke gravitačnímu pohonu máme asi ještě dlouhou cestu.;-)

+1/0
29.8.2017 10:06

J61a52r11o11m74i62r 25H19o95b40l43i57k 1305417975

Velmi jednoduchý výpočet - dnes se denně u pump vytočí x set tisíc litrů benzínu/nafty. V litru benzínu/nafty je ukryta jistá využitelná energie (hrubě spalné teplo krát účinnost spalovacího motoru). Tato energie vynásobená denní výtočí dá NUTNOU energii denně pro nahrazení spalovacích motorů elektroauty. Odhaduji, že až několik desítek atomových elektráren by tuto potřebu pokrylo jen pro malinkou Českou republiku. Tak co zelení, podpoříte masový rozvoj atomové energetiky?

+1/0
29.8.2017 8:08

T72o58m97á55š 42D28v58o56ř22á54k 6517135813657

A opět - nemáte pravdu, tento výpočet byl mnohokrát proveden a výsledek je pořád stejný, a sice potřeba je ne několik desítek atomových elektráren, ale cca 1,5 násobek JE Temelín (tj. asi 3 GW). Už dnes by to šlo pokrýt z rezerv, z nichž část jde na vývoz (čímž samozřejmě netvrdím, že je rozumné využít rezervy až na dřeň).

Schválně si to spočítejte sám. Ale nezapomeňte, že spalovací motor využije z té energie v palivu max. 1/3 (při plynulé jízdě na okresce nebo dálnici), v praxi při popojíždění ve městě spíš 1/4 nebo 1/5. Elektromotor pro pohyb zužitkuje kolem 90 % a k tomu je třeba ještě přičíst energii získanou zpět rekuperací při brzdění.

0/0
29.8.2017 9:52

R57a39d82e81k 42J89a15r56o13š 4867968330176

Ovšem jaderná či tepelná elektrárna také nevyrábí energii se 100% účinností. A další ztráty vzniknou při přenosu elektřiny k dobíjecí stanici a samotné dobíjení a využití elektřiny v akumulátorech také není bezeztrátové. Takže to suma sumárum vyjde energeticky nastejno, v případě hybridních aut bude vítězit klasický benzín...

Ale máte pravdu, že energii pro kompletní elektrizaci automobilového provozu v ČR by zajistily 1,5 až 2 Temelíny.

0/0
29.8.2017 11:33

T22o54m54á14š 28D34v28o97ř57á95k 6287225393147

Tak - nic jiného jsem ani nechtěl tvrdit.

Jinak k té účinnosti - ani benzín není základní surovina, ztráty v rafineriích prý bývají cca 10 % a také je potřeba elektřina, cca 0,2 kWh/l.

A ano, máte pravdu, že když se to všechno přepočítá na CO2, tak v závislosti na energetickém mixu z toho srovnání vyjde elektromobil lépe, stejně nebo i hůře. Ale k tomu se dá zase říct, že 1. CO2 je menší problém než NOx a prachové částice a 2. je lepší když splodiny proletí soustavou filtrů a stometrovým komínem někde daleko od lidí, než aby tisíce výfuků čmoudily lidem pár metrů od nosu.

0/0
29.8.2017 12:31

J40a56r58o70m80í59r 61K66r56á61l 4240399364519

To ale platí v případě, že se auta nabíjejí v rozdílnou denní dobu. Musíte vzít v úvahu to, že se bude nabíjet hlavně v noci (i když ne rychlonabíjením). Pokud by nebylo jádro nežádoucí, pak by to šlo. Ale povolení a výstavba trvá léta. Takže skončíme opět u spalování fosilních paliv.

0/0
29.8.2017 21:19

T69o71m11á32š 34D15v14o11ř18á36k 6277845823177

Proč “hlavně v noci”? Možná někdo, kdo jezdí autem denně a přes den nikde dlouho neparkuje, ale kolik je takových řidičů?

Pokud jezdím autem alespoň ob den, tak můžu nabíjet kdykoliv. Pokud jezdím denně a parkuju někde na firemním parkovišti nebo v garáži, tak zase můžu nabíjet kdykoli (v noci doma nebo ve dne v práci). A takových vozů bude IMHO většina.

Ano, ten odběr určitě nebude dokonale rovnoměrně rozložen do 24 hodin, ale nebude to ani nic ve stylu “9 z 10 českých řidičů nabíjí auto v noci”, k tomu fakt není důvod (kromě ZATÍM levnějšího nočního proudu).

0/0
29.8.2017 22:13
Foto

J60i20ř69í 51H37e59r57m96á41n15e46k 4716502652920

A ještě jedna historka ze života. Mám relativně silné auto, 4,5 litru, 210kW, automatika. A často si na křižovatkách dělám dětinskou a současně už i stařeckou radost tím, že vystřelím nejrychleji.

A někdy před dvěma týdny jsem jel Modřanskou a asi dvě auta přede mnou jela TESLA. A to, co na světlech předvedla, bylo k neuvěření. ani jsem se nepokusil jí konkurovat.

Nejrychlejší TESLA má lepší zrychlení než Porsche, Bugatti nebo Ferrari (nejrychlejší modely).

https://www.zive.cz/bleskovky/podivejte-se-jak-dokaze-elektromobil-tesla-model-sdiky-okamzitemu-zrychleni-ujet-pred-narazem-zezadu/sc-4-a-184988/default.aspx

+1/0
29.8.2017 6:39

T39o73m90á82š 58D35v55o73ř92á17k 6357135313297

Jj, Tesla Insane Mode ;-)

https://youtu.be/LpaLgF1uLB8

0/0
29.8.2017 9:54

J41o85s96e51f 10Š55o85l19t86e79s 8774538370653

Ludicrous. Ne Insane.

0/0
6.9.2017 12:09

M64i60c83h49a20l 71T44r44i43s35k56a 2610867262627

V ulici mame aktivni soudruzku, ktera zasadne jezdi elektromobilem. Vycita mi, ze znecistuji ovzdusi protoze jezdim vozem z r. 1966. Mohl bych s ni dlouze diskutovat o tem, z ceho se vyrabi elektricka energie, jak nakladna je vyroba baterii, jak dobyvani surovin nutnych k vyrobe baterii plundruje Afriku, ze muj stary kram jezdi spolehlive 50 let a dalsich 50 klidne muze, jeji elektricky kram vydrzi mozna desetinu. Usmeji se mavnu rukou a myslim si sve. S komunisty se take nebavim.

+2/0
29.8.2017 3:33

J26o34s37e38f 65Š55o18l93t70e93s 8784828510933

Až na to, že vy smrdíte lidem přímo do nosu a ona ne.

0/0
6.9.2017 12:10

J23i38ř30í 69Z90á22ř19e67c24k40ý 5864838964595

Zapomněl jste na 2 věci :

1. účinnost nabíjení akumulátoru určitě není 100%

2. koeficient současnosti při nabíjení je určitě nižší než 1

A poznámka :

- už dlouho existují ventily a regulační prvky na vodík, jenomže jsou citelně dražší než ty běžné, např. na kyslík

- kromě vodíku je třaskavý i kyslík - celkově si myslím, že je to poměrně rizikový pohon z hlediska bezpečnosti

+1/0
29.8.2017 1:46

J49a89n 23H38r32u92š62k51a 9494877817570

a s čím ten kyslík třaská prosimvás???8-o8-o8-o

0/0
29.8.2017 7:18

J69a89r88o69s37l29a50v 31A14n14d86r70ý73s17e94k 6115924509539

Dobrý den pane Flaško, vašim výpočtům se nedá nic vytknout. Ale myslím, že malinko zanedbáváte ten faktor pokroku. Shodou okolností jsem dnes měl možnost se svézt po D1 s elektromobilem Tesla. Ona rychlonabíječka, která nabije za 10 minut vůz na cca 100km je v provozu v Humpolci, je jich tam celkově asi deset. Nabíjení nebude ten hlavní problém, než si dáte kafe máte nabito. Zajistit dostatek energie je pravda horší oříšek, ale i to pokrok ve výrobě a akumulaci energie jistě vyřeší. Neviděl bych v elektromobilech slepou uličku, spíš se podělí s nějakým dalším alternativním pohonem o místo na trhu, ale určitě nezajde na úbytě.To je můj názor (a zážitkem z jízdy v takovém voze, což bylo jak sci-fi, je ovlivněn pouze nepatrně :-)). Přeji hezký večer.

+1/0
28.8.2017 22:49

P67a94v67e13l 56V64é56b89r 5879512722501

Ale jo, když tu máme elektromobil s čerstvě nabitými baterkami, tak je to doopravdy fajn (snad jenom kdyby ta baterie nebyla tak hmotná). Ona ta elektřina se nejlíp reguluje a vůbec, když už tu je, tak je to ta nejlepší forma energie, kterou můžete nejsnadněji přeměnit na jinou formu energie.

Problém je ale v získávání té el. energie, v zajištění v dostatečném množství, v pokrytí výkyvů v odběru a v uskladnění. Proti tomu jsou všechny ty námitky, protože za současného stavu vědy a techniky to prostě při masovém nasazení nelze zajistit. Kdyby existoval dostupný lehký a dostatečně výkonný zdroj el, energie (např. u autorů scifi oblíbený fůzní mikroreaktor), tak budu první stát ve frontě na elektromobily (tedy, o potřebných penězích raději neuvažuji). Ale takhle: Elektromobil masově - raději ne.

0/0
29.8.2017 6:55

V48o21k30o32u29n 97V86l21a46d62i92m55i61r 8292498319378

Jen bych jeste podotkl, ze uz treti sezonu se jezdi zavody formule E.

0/0
28.8.2017 18:12

P90a69v11e94l 29V86é89b65r 5429332222461

A s kolika takovými vozy jste jel vy, když je tu řeč o (ne)možnosti masového využívání elektromobilů?

0/0
28.8.2017 20:53

V40l97a57d63i65m75í50r 50J86a96v24o80r14a 4900742486158

Dopadne to tak, že lidé, kteří si elektrokáru pořídí, dostanou po déle trvajícím jekotu povolení nabíjet elektrocentrálou se spalovacím motorem, která poběží celou noc. U každého domečku. Na bytovkách budou mít možná kegenerační centrálu. Na tu se lidé složí. V létě s ní budou navíc ohřívat vodu v koupališti a v zimě rozpouštět sníh před barákem. Ostatně, migranti jsou bezpochyby zvyklí na teplejší koupání než my, když už, tak se to bude hodit. Získáme plus u našich dobroditelů.

+1/−1
28.8.2017 17:20

J83a17r43a 28R98a28n50k 1771306609301

A jak to u Vas delaji seniori s elekrickymi skutry/ pojizdnymi zidlemi - take je musi dobijet, tady maji dobijeci mista v kazdem rekreacnim centru, kam si jezdi zaplavat nebo cvicit.

0/0
30.8.2017 1:39

V63á89c94l84a49v 80V47a14n39ě89k 3842785972437

Dobrý den , hezky napsáno ---> jen veškeré dojezdy se berou v době kdy není potřeba topení a klimatizace , el auto je blbost . Dokonce ani Bursík ho nemá

+4/0
28.8.2017 16:10

V40l75a88d96i14m54í47r 83J81a34v89o93r47a 4220572796428

Není blbey. I když...

+1/0
28.8.2017 17:21
Foto

J14i55ř86í 60H90e21r74m10á65n85e44k 4586292152190

Bursík měl už kdysi hybrida. Má na něj.

0/0
29.8.2017 6:32

L98a87d32i39s52l72a74v 22J45í80l65e15k 9892129682881

Na internetu jsem se dočetl následující:

Hlavním výrobcem elektromobilů je americká firma Tesla, kterou založil podnikatel Elon Musk. Loni vyrobila ve svém závodě v Kalifornii 84 tisíc vozů, většina z nich měla cenu nad 70 000 dolarů a díky tomu firma dosáhla obratu 7 miliard dolarů. Letos uvádí tato firma na trh Model 3, který by měl mít cenu 35 000 dolarů a měl by být cenově dostupný pro střední třídu. Zájem předčil očekávání, brzy firma získala objednávky na 400 tisíc vozů. Ačkoliv firma počítala s dalším rozšířením výroby, musela své záměry přehodnotit. Začátkem roku 2017 zahájila jednání o výstavbě nového závodu v Číně v oblasti Šanghaje, kde by se měly vyrábět vozy pro asijský trh. Krom toho oznámila, že připravuje výrobu dodávkového vozu a městského autobusu s elektropohonem [1]. Díky velkému zájmu o Model 3 firma oznámils, že připravuje výrobu Model Y crossover a Tesla Semi a uvažuje o výstavbě nových závodů v 10 až 20 lokalitách. Prvý obří závod se již dostavuje v Nevadě a budou se v něm vyrábět baterie pro všechna vozidla. Další tři obří závody se již také začínají stavět.

Koncem roku 2016 bylo v Německu asi 63 000 elektromobilů, rychle jich však přibývá a v r. 2025 by již měly mít 25% podíl. Jde jednak o hybridní pohony v několika variantách a jednak o čistě elektrický pohon s akumulátory. Výroby elektromobilů připravují i automobilky v dalších zemích. V Itálii se touto výrobou zabývá závod GMK Driveline v Bunecku.

Toto to povede k vyšší spotřebě elektřiny a to si vyžádá budování nových elektráren. Dojde k silnému poklesu spotřeby ropy, to ovlivní její cenu a země, které těží a vyvážejí ropu, budou mít značné problémy.

+1/0
28.8.2017 16:09

J33i95ř85í 39J91i47r52o28u11d87e40k 8276199884644

Ano. O tom to je. Byznys, nikoli jen ekologie. Nu, a ještě to lithium třeba i od nás;-)

0/0
28.8.2017 16:12

V75o24k90o15u24n 82V14l16a67d90i19m15i93r 8852308719418

To je dobre, Putinovi nezbyde na tisk materialu pro referenda o pristoupeni dalsich statu k rusku.

+2/−1
28.8.2017 16:18

J76a62r48a 71R88a23n71k 1561686319501

Nissan a Renault prechazi do Ciny na vyrobu electrickych aut, vcerejsi zpravy:

https://www.reuters.com/article/us-renault-nissan-dongfeng

0/0
30.8.2017 1:43
Foto

I22v55a64n 33V80e14s50e23l84ý 4876858834267

Mám stejný názor jako jste zde prezentoval vy, jen jsem si nedal tu práci to, alespoň tak jako vy, spočítat a napsat.

Jedna věc je, že v zájmu snižování emisí oxydu uhličitého se politickými rozhodnutími "vylilo s vaničkou i dítě". Dokonce tím došlo i k produkcí emisí látek horších (oxydy dusíku, prachové nanočástice, .. ). Přitom nikdo neřekl, že za posledních cca 50 let se populace na Zemi zhruba zdvojnásobila a každý člověk vyprodukuje denně 1kg CO2 (střízlivé číslo z těch na netu dostupných) a to neberu to, že dost z nich třeba jezdí i tím dnes zpropadeným autem. Jenže populaci nelze zregulovat tak se všichni vrhli proti autům, ale třeba produkce krmiv pro psi a kočky v USA vyprodukuje ročně stejně CO2 jako 13,6 milionu automobilů (https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/i-psi-a-kocky-zatezuji-planetu-pri-krmeni-by-se-nemelo-plytvat-36160?dop-ab-variant=&seq-no=2&source=hp).

Ano, elektromobilita má budoucnost, ale dnešní "tlak na pilu" je svým zadáváním termínů pro zákaz výroby (prodeje) spalovacích motorů opět politická snaha urychlit přirozený vývoj v tomto segmentu na jednu stranu stůj co stůj kdy se řekne pouze a), b) je tušené a o c) a dalším se ještě ani neuvažuje.

+1/0
28.8.2017 16:01
Foto

J38a94r30o85m52í65r 96H38l56u63b64e70k 2276740624521

Ano, kapacita zdrojů a rozvodných soustav, to jaksi současným vizionářům uniká, a to jste ještě nezapočetl ztráty. Půl miliónu elektromobilů by u nás způsobilo celostátní blackout. Je to jen odhad, asi by jich stačilo mnohem méně. Dávám karmu.

+11/−1
28.8.2017 15:32

M43i46c92h41a91l 60Z12á67k37o10u53c71k45ý 2834554911451

Ono zase bude stačit, až se v Severním moři roztočí vrtulníky, Německá poddimenzovaná síť to jako vždy nezvládne, tedy distribuci na jih. A půjde jako vždy přes nás. Pak bude stačit nějaký výpadek (ideálně po bouřce atp) na pár hlavních vedeních (či nějaká odstávka jaderky atp) a blackout tu máme také. Elektromobily to už jen dorazí. Ale není to náhodou cíl? Svítit svíčkami, chodit pěšky? Nebo je cílem protkat celou Čr dráty VN a všude budovat soláry, uhelky? Nevím. Já to platit nechci.

+3/0
28.8.2017 15:42

V20o76k68o36u29n 89V71l91a93d58i89m93i15r 8162508969788

O Gleichstromtrasse Nord-Süd se k vam take jeste nic nedoneslo? Ty forfniky v Severnim mori se toci uz dobre 30 let a ta nemecka poddimenzovana sit nevypadava jako ta naddimenzovana v Cechach. Za vic nez 40 let jsem v Nemecku jeste nezazil vypadek proudu.

+1/−1
28.8.2017 16:12

J47i93ř53í 91J65i35r37o91u85d97e92k 8606549114704

Jasně, že ne. Naše sítˇ to vč jádra u nás jistila, když nefoukalo v ,,němcích". A když foukalo, zas byl problém u nás, když to němcům přetejkalo. Tak honem spešl trafa, atd.:-P

+1/0
28.8.2017 16:16

V29o60k49o16u36n 33V53l74a10d47i42m69i18r 8612318589568

Ve vasem veku uz byste mohl vedet, co je to vypinac a ze je o mnoho levnejsi nez to vase spešl trafo.

+1/−4
28.8.2017 16:20

M91i97c88h11a98l 78Z83á49k75o49u30c96k20ý 2474924861701

Vypínač?:-D Jen dále prosím.

+2/0
28.8.2017 16:38

J43i64ř98í 24U73r35b72a93n 4164586943278

A ve Vašem věku byste měl vědět, že se máte vyjadřovat jen k tomu, o čem víte aspoň to minimum.

0/0
28.8.2017 16:44

V75o69k36o51u10n 62V64l98a71d49i76m10i39r 8852128559638

Doporucuji pane Urbane se toho drzet.

+1/0
28.8.2017 16:47

P62a54v55e97l 73V95é31b44r 5819662342941

Napřed byste si to měl natrénovat na sobě a teprve až zjistíte, o co jde, to případně doporučujte i jiným. Ani náznakem netušíte nic o problémech dálkového přenosu energie, ale chytrej - chytrej jste jak radio.

+2/0
28.8.2017 18:15

M94i50c83h65a73l 15Z23á78k95o56u81c92k25ý 2314664641691

http://www.securitymagazin.cz/technologie/blizi-se-blackout-stredni-evropy-nemecke-vetrne-elektrarny-zpusobuji-pretizeni-site-1404045840.html

http://www.euro.cz/byznys/nemecky-proud-pomohl-zazehnat-blackout-ve-francii-1326248

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/1107202-blackout-se-nekona-potrebuje-cesko-transformatory-za-miliardy

0/0
28.8.2017 16:40

V37o70k79o18u40n 60V12l96a52d78i48m91i68r 8432388699138

Ano, hezky vam to predzvejkali, zkuste spis original.

https://www.welt.de/politik/deutschland/article124593298/Die-zehn-wichtigsten-Antworten-zur-Stromtrasse.html

+1/0
28.8.2017 16:52

M64i20c36h33a72l 33Z59á17k79o60u40c75k17ý 2414614161211

Warum das Original? Ich glaube, dass Tschechische Zeitungen sehr gut sind und sie nur die Wahrheit schreiben. Oder nicht bitte?

Oder du willst nur interessant sein? Ich habe kein problem mit dem Deutsche sprache, aber Die Welt zeitung sind wie tschechische Blesk, ich glaube.

0/0
28.8.2017 16:58

V25o63k44o47u86n 22V93l66a31d19i61m28i22r 8892938669558

Google Translator macht Fortschritt. Trotzdem nur Aureichend.

0/0
28.8.2017 18:07

M37i45c64h46a29l 11Z60á10k71o30u44c47k85ý 2844574561221

ich brauche nicht google translator herr Vokoun, ich habe viele jahre deutsh gelernt.

0/0
28.8.2017 18:30

J15a68r82a 77R97a42n65k 1511236969871

Kdyz uz Michale, tak gelehrt:-)

0/0
30.8.2017 2:00



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.