Děkujeme za pochopení.
V60o18k15o36u16n 33V10l77a12d47i86m11i72r
Jen bych jeste podotkl, ze uz treti sezonu se jezdi zavody formule E.
P61a84v32e74l 34V41é13b18r
A s kolika takovými vozy jste jel vy, když je tu řeč o (ne)možnosti masového využívání elektromobilů?
V57l37a11d15i53m13í86r 13J18a14v33o15r23a
Dopadne to tak, že lidé, kteří si elektrokáru pořídí, dostanou po déle trvajícím jekotu povolení nabíjet elektrocentrálou se spalovacím motorem, která poběží celou noc. U každého domečku. Na bytovkách budou mít možná kegenerační centrálu. Na tu se lidé složí. V létě s ní budou navíc ohřívat vodu v koupališti a v zimě rozpouštět sníh před barákem. Ostatně, migranti jsou bezpochyby zvyklí na teplejší koupání než my, když už, tak se to bude hodit. Získáme plus u našich dobroditelů.
J30a76r70a 93R27a62n23k
A jak to u Vas delaji seniori s elekrickymi skutry/ pojizdnymi zidlemi - take je musi dobijet, tady maji dobijeci mista v kazdem rekreacnim centru, kam si jezdi zaplavat nebo cvicit.
V34á28c70l38a77v 11V66a35n30ě49k
Dobrý den , hezky napsáno ---> jen veškeré dojezdy se berou v době kdy není potřeba topení a klimatizace , el auto je blbost . Dokonce ani Bursík ho nemá
L23a22d44i35s14l63a41v 24J39í73l87e80k
Na internetu jsem se dočetl následující:
Hlavním výrobcem elektromobilů je americká firma Tesla, kterou založil podnikatel Elon Musk. Loni vyrobila ve svém závodě v Kalifornii 84 tisíc vozů, většina z nich měla cenu nad 70 000 dolarů a díky tomu firma dosáhla obratu 7 miliard dolarů. Letos uvádí tato firma na trh Model 3, který by měl mít cenu 35 000 dolarů a měl by být cenově dostupný pro střední třídu. Zájem předčil očekávání, brzy firma získala objednávky na 400 tisíc vozů. Ačkoliv firma počítala s dalším rozšířením výroby, musela své záměry přehodnotit. Začátkem roku 2017 zahájila jednání o výstavbě nového závodu v Číně v oblasti Šanghaje, kde by se měly vyrábět vozy pro asijský trh. Krom toho oznámila, že připravuje výrobu dodávkového vozu a městského autobusu s elektropohonem [1]. Díky velkému zájmu o Model 3 firma oznámils, že připravuje výrobu Model Y crossover a Tesla Semi a uvažuje o výstavbě nových závodů v 10 až 20 lokalitách. Prvý obří závod se již dostavuje v Nevadě a budou se v něm vyrábět baterie pro všechna vozidla. Další tři obří závody se již také začínají stavět.
Koncem roku 2016 bylo v Německu asi 63 000 elektromobilů, rychle jich však přibývá a v r. 2025 by již měly mít 25% podíl. Jde jednak o hybridní pohony v několika variantách a jednak o čistě elektrický pohon s akumulátory. Výroby elektromobilů připravují i automobilky v dalších zemích. V Itálii se touto výrobou zabývá závod GMK Driveline v Bunecku.
Toto to povede k vyšší spotřebě elektřiny a to si vyžádá budování nových elektráren. Dojde k silnému poklesu spotřeby ropy, to ovlivní její cenu a země, které těží a vyvážejí ropu, budou mít značné problémy.
J41i58ř34í 17J47i97r84o72u43d91e82k
Ano. O tom to je. Byznys, nikoli jen ekologie. Nu, a ještě to lithium třeba i od nás
I28v67a56n 58V29e33s29e59l38ý
Mám stejný názor jako jste zde prezentoval vy, jen jsem si nedal tu práci to, alespoň tak jako vy, spočítat a napsat.
Jedna věc je, že v zájmu snižování emisí oxydu uhličitého se politickými rozhodnutími "vylilo s vaničkou i dítě". Dokonce tím došlo i k produkcí emisí látek horších (oxydy dusíku, prachové nanočástice, .. ). Přitom nikdo neřekl, že za posledních cca 50 let se populace na Zemi zhruba zdvojnásobila a každý člověk vyprodukuje denně 1kg CO2 (střízlivé číslo z těch na netu dostupných) a to neberu to, že dost z nich třeba jezdí i tím dnes zpropadeným autem. Jenže populaci nelze zregulovat tak se všichni vrhli proti autům, ale třeba produkce krmiv pro psi a kočky v USA vyprodukuje ročně stejně CO2 jako 13,6 milionu automobilů (https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/i-psi-a-kocky-zatezuji-planetu-pri-krmeni-by-se-nemelo-plytvat-36160?dop-ab-variant=&seq-no=2&source=hp).
Ano, elektromobilita má budoucnost, ale dnešní "tlak na pilu" je svým zadáváním termínů pro zákaz výroby (prodeje) spalovacích motorů opět politická snaha urychlit přirozený vývoj v tomto segmentu na jednu stranu stůj co stůj kdy se řekne pouze a), b) je tušené a o c) a dalším se ještě ani neuvažuje.
J67a56r26o43m75í62r 70H87l35u73b15e25k
Ano, kapacita zdrojů a rozvodných soustav, to jaksi současným vizionářům uniká, a to jste ještě nezapočetl ztráty. Půl miliónu elektromobilů by u nás způsobilo celostátní blackout. Je to jen odhad, asi by jich stačilo mnohem méně. Dávám karmu.
M48i36c87h62a50l 86Z94á64k20o86u79c29k60ý
Ono zase bude stačit, až se v Severním moři roztočí vrtulníky, Německá poddimenzovaná síť to jako vždy nezvládne, tedy distribuci na jih. A půjde jako vždy přes nás. Pak bude stačit nějaký výpadek (ideálně po bouřce atp) na pár hlavních vedeních (či nějaká odstávka jaderky atp) a blackout tu máme také. Elektromobily to už jen dorazí. Ale není to náhodou cíl? Svítit svíčkami, chodit pěšky? Nebo je cílem protkat celou Čr dráty VN a všude budovat soláry, uhelky? Nevím. Já to platit nechci.
J16i45r17i 82B93o15r
Dle mého názoru by bylo určité řešení ve výměnných akumulátorech.Akumulátory by musely být kompatibilní a výměna za nabité rychlá.To je ale vzhledem různým nárokům na výkon utopie.Zas by muselo být několik typů.Ten vodík vychází nejlépe.
T53o38m52á66š 84D42v89o40ř84á36k
Nesouhlasím, i když jsem také kategoricky proti politickému protlačování elektromobilů "shora", dotacím nebo naopak extrémnímu danění aut se spalovacími motory.
Jistě, masový přechod na elektromobily není možný v průběhu několika příštích let, ale co bude za 20 let, to už neví nikdo. Hlášky o tom, že masová elektromobilita je "fyzikální nesmysl" jsou mimo realitu.
Průměrné auto najede asi 15.000 km ročně, tj. asi 41 km denně. To znamená v závislosti na typu elektroauta asi 5-7.5 kWh (rozpětí VW e-up vs. Tesla model S). Při 5 milionech aut registrovaných v ČR to je nějakých 25-38 GWh denně, přičemž denní produkce Temelína je 48 GWh. Takže při současných rezervách ve výrobě elektřiny to není žádný nepřekonatelný nápor pro výrobu, a to dokonce ani při koncentrování celé spotřeby do 12 hodin "večer a v noci".
Nabíjení před panelákem - jestliže se bavíme o parkovišti pro řekněme 100 aut, tak bude denně potřeba dobít 500-750 kWh. To je asi 21-31 kWh za hodinu, tedy se bavíme o potřebě cca 30 kW přípojky. To není nic, na co by panelák se 100 domácnostmi nebyl dimenzován (bavíme se o 300 W na domácnost). Zástrček může být klidně 50 rozvedených z 10-15 drobných stojanů. Ano, tohle nebude zadarmo, ale pořád to bude levnější sranda než třeba zateplení stejně velkého paneláku.
S dobíjením na dálnicích bude větší problém, dlouhé cesty jsou zatím asi největší slabinou elektromobilů. Ale zase - ta nabíjená auta mohou parkovat blízko vedle sebe, nemusí stát každé vedle masivního stojanu se třemi typy paliv. A opravdu jsem si nevšiml, že by se zrovna u předražených dálničních pump tvořily fronty. To spíš u těch levných, mimo dálnice.
A především, pokud se chceme opravdu bavit o masovém přesunu k čistým elektromobilům, tak se bavíme o časovém rozmezí 20 - 30 let...
P95e47t68r 85M67u78n40z68a94r
Ten časový horizont 20-30 let ok, ale otázka je jestli nás do toho nebudou chtít natlačit rychleji, uvidíme.
Co se týká vašeho nabíjeni 100 aut, počítáte s 24 hodina, i když je jasné že ty auta budou část dne pryč a to v podstatě ve stejnou dobu. Ale pomiňme to.
Jde o to, že by všechny auta musely být vybaveny jednotným systémem, který by jim umožnil řídit (odložit) nabíjeni dle možností nabíjecí stanice, jinak by docházelo k jejímu přetížení. Neříkám, že to nejde, ale bude to boj.
Co se týká cenového srovnání se zateplením, zase o tolik levnější to nebude, když vidím kolik stojí uložení kabelu do země, vyřešit majetkoprávní problémy, sítě, věcná břemena apod, ono se taky nasčítá.
M78i45r34o93s27l80a75v 95M82a68c26e63k
Cestování vlakem není možné, neboť z vagónu při vyšší rychlosti unikne vzduch a cestující by se udusili, tvrdili ve své době renomovaní profesoři a dokazovali to fyzikálními poučkami.
V15o40k67o61u86n 95V69l12a30d59i55m19i38r
Bravo, tentokrat jste cely problem uplne jasne vysvetlil.
P24e48t20r 42Š91i36r15o48k86ý
Masová elektromobilita naráží na fyzikální zákony a jejich limity, Vaše argumenty v článku i v diskusi jsou správné a bohužel zůstanou nepochopeny těmi, kdo považují přírodní zákony za politikum. Systémově by mohly fungovat leda trolejové elektromobily, ale to už jsme někde jinde.
J25i68ř29í 43J35i84r18o45u17d71e67k
I tak. Jako na pouti tzv. autodrom Jinak nevím, jak dnes, ale kdys již dávno např. ,,ve Švajcu, byly trolejbusy, vybavené velkým setrvačníkem. Též šlo i o akumulaci energie
- Počet článků 1311
- Celková karma 34,25
- Průměrná čtenost 3000x