Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T83o37m18a48s 95T57r84o17j40a31n 6828492185866

Když někdo smontuje hrušky s jabkma, vyleze z toho pak takovejhle hybrid. Co má co společného nesmyslné odvolávání prezidenta s nesmyslností přímé demokracie? Zbla nic! Demokracie je od toho, aby se hlasovalo i o nesmyslech. Co je pro někoho nepodstatné, je pro druhého důležité. A aby to bylo možné nějak rozseknout, máme tu od toho demokracii. A ať se to někomu líbí nebo ne, přímá demokracie posiluje a dává politikům silnější mandát.

0/0
16.2.2018 7:55

J78a57n 31Z83i57e40g61l65e53r 1701916761468

Zasloužená karma. :-)R^

0/0
15.2.2018 9:24

J52i83ř19í 74Č90u14m59p62e79l25í19k 5966106122311

Tak zkuste získat alespoň 100 000 podpisů, aby referendum bylo vyhlášeno - humoristo!

Po vyhlášení se snažte přesvědčit, alespoň 2 800 000 voličů, aby byli pro odvolání presidenta, když druhá strana bude přesvědčovat voliče, aby presidenta neodvolávali - humoristo!

Pak snad přijdete na to, že je vaše snaha o odvolání presidenta byla zcela zbytečná a budete mít po legraci

Možná už pochopíte, že kladení vysokých překážek referendu, může referendum zcela znemožnit.!!

Pokud bude přímo zvolen starosta, tak si ze zvolených zastupitelů vybere radu, která mu bude pomáhat při rozhodování. Ostatní zastupitelé budou předkládat návrhy a kontrolovat plnění, pokud budou návrhy přijaty k řešení.

Pokud budou zastupitelé nespokojeni se starostou, budou mít právo vyhlásit referendum o jeho odvolání.

Pokud neuspějí, nekončí starosta, ale zastupitelé a starosta vyhlásí nové volby zastupitelů.

Nic složitého - zcela jednoduché, pochopitelné a proveditelné!!!

+1/−1
15.2.2018 0:27

M89i98l15a37n 32S95t25e13h55l47í44k 7160529393651

Jste úžasně vnímavý k recesi a ironii. ;-D

0/0
15.2.2018 9:26

A25l70e58x 15G10r96e64g39o77r 9884552162629

No ,na Slovensku je přímá volba starostů a kupodivu obce fungují. Oni občané totiž nejsou zase takové ovce, jak si asi myslíte.

Referendum je silným prvkem demokracie a je třeba jej prostě zavést a používat. Lze diskutovat ó parametrech ale principielně je to správný nástroj.

A odvolatelnost politika je opravdu absurdní návrh. Co ale je potřeba je to, zavést vázaný mandát na stranu a nebo nechat každého politika kandidovat jen sama za sebe. Přeběhlíci v parlamentu opravdu nemají co dělat.

+2/−1
14.2.2018 20:47

V48o34k82o54u19n 71V66l48a43d69i80m31i48r 8372718399848

Nejen na Slovensku. To bude asi jen Ceska specialita, ze v usteckem kraji vyhraje volby za CSSD nekdo, a ta strana si tam pak dosadi nekoho jineho.

+1/0
14.2.2018 21:33

J61a29r95a 63R54a59n90k 1101156659591

Referendum je vynikajici vec, pokud mate vychovu, moralku a nepotrebujete se obohacovat "kdo neokrada stat, okrada rodinu" -s tim by asi vetsina Svycaru i sve referendum odbourali.

0/0
14.2.2018 23:37
Foto

Š30t25ě81p26á42n 76B77i71c92e35r43a 6849902328556

sám bych doporučoval referendum o setrvání Pirátů ve sněmovně. Jsem si na 100% jistý, že by vypadli.

+1/−2
14.2.2018 17:23

M88i36l65a72n 35S34t54e26h69l58í52k 7170879433821

To tedy ani náhodou. :-)

0/−1
14.2.2018 19:00

V49o52k21o46u32n 60V53l47a54d70i65m78i14r 8502758379738

Ona by se dalo uvazovat i o jinych referendech. A z tech byste jiste pane Bicero radost nemel.

+1/0
14.2.2018 19:21

V17i64l33é34m 36B78a40r14á13k 4546327729346

I když Zemana považuji za škůdce, určitě by neměl být odvoláván v referendu. Opravdu si pirátci zahrávají s něčím, co moc nechápou.

Referendum je vláda davu a jestli si někdo myslí, že je stejně chytrý jako poslanci, tak ano. Fór je ale v to, že v parlamentu v pár lidech jde racionálně projednávat to, co na ulici nebo na internetu projednat nejde. Pokud tomu nevěříte, jděte do kotle na Spartu a diskutujte o Baníku nebo Slavii.

Když odvolat tak za velezradu. Stejně jej povolá zubatá.

+2/0
14.2.2018 16:08

J87i44ř87í 52S81v31i47t68á70k 6126503807947

Flaško , Flaško vidím neznalost naší Ústavy a jen pro info - president je neodvolatelný žádným referendem pouze pro vlastizradu a ta jak vidno se neudála takže plkat je zbytečné.

+3/−2
14.2.2018 15:20

R16o56s29t13i50s41l84a44v 52C64a18h55a 6693217177431

Svitaku, Vy asi nedokazete pochopit, ze Pirati mluvili o planech, nikoliv o soucasne situaci. Kdyby mluvili o soucasne situaci, tak mlci, protoze dnes obecne referendum nejde.

+2/−2
14.2.2018 15:22

J76a37r79a 23R65a35n76k 1351326289371

Ani za vlastizradu?

0/0
14.2.2018 23:39
Foto

J68i12ř15í 23K51r39á30k32o21r11a 9619233

Referendum o věci, která se rozhoduje v pravidelných volbách, nemá samozřejmě smysl. Referendum o věci, která se rozhodla jednou a podle některých by tak měla být navěky, smysl samozřejmě dává.

Chápu, je to moc složité, ale to je prostě princip demokracie. V absolutně přímé demokracii by volba jakýchkoliv zastupitelů neměla smysl vůbec. K čemu volit zastupitele, když si o věci mohou lidé rozhodnout přímou volbou. Proto tu máme zastupitelskou demokracii. Nicméně jsme přímou volbou volili o vstupu do EU. Tedy by bylo logické přímou volbou volit o výstupu nebo setrvání. Anebo prostě uspořádejme pravidelné volby, zda chceme v EU setrvat.

Ale nemůžete čekat, že necháte lidi rozhodnout o členství v nějaké organizaci a pak jim ukážete dlouhý nos, když chtějí za patnáct let revizi toho rozhodnutí. To je nelogické.

+3/0
14.2.2018 14:53

T47o38m81á33š 36H41r82u69b24ý 6142905435327

Souhlasím s Vámi, pane Flaško. Ten návrh jen ukazuje, jak nesmyslná by byla přímá volba, protože by referendum ihned po volbách do čehokoli, v podstatě popřelo jejich platnost. Jakkoli se mi nelíbí, že je na Hradě Zeman, tak to musím respektovat.

Obecné referendum být nikdy nesmí. Neinformovaný a nezodpovědný lid nemůže do rukou dostat takovou moc. Příkladem budiž brexit. A nakonec i Adolf Hitler byl zvolen demokraticky, protože prostému lidu nabízel jednoduchá a rázná řešení, což je naprosto srovnatelné s dneškem. Mějme na paměti obranu demokracie, od které je k totalitě jen krůček.

+1/0
14.2.2018 14:15

V37o25k68o39u30n 96V83l22a72d82i38m38i22r 8782358479108

Souhlasim s vami. Ale neni treba predhazovat porad jen toho Hitlera, i komunisti se v Ceskoslovensku v roce 1946 dostali demokraticky k moci.

Ovsem kdyz se v roce 1968 pokouseli se o tu moc podelit i s jinymi stranamy, tak to podrzeni u moci zu vubec demokraticke nebylo.

+1/0
14.2.2018 14:54
Foto

J15i80ř63í 89K50r40á42k98o44r52a 9619143

Obranu demokracie, v níž byl zvolen Adolf Hitler?

0/0
14.2.2018 14:54

J33a77r67a 81R85a36n69k 1901116239261

Predevsim nejsme Svycari, vim o cem pisi, dospivala a pracovala jsem tam.

0/−1
14.2.2018 23:42

D49a49v64i98d 53V20l56k 6166445698187

Souhlas a karmaR^

+2/−1
14.2.2018 14:08

M32i36c53h80a95l 82K68o93n77o44p79a 8883945240553

Upřímně pochybuju, že kdyby prezidentské volby vyhrál pan Drahoš, tak by nějaký návrh na referendum o odvolání prezidenta od Pirátů vůbec vzešel.;-D

+3/−2
14.2.2018 13:58

R51o85s18t44i45s85l88a41v 23C34a50h86a 6313517387171

znate jejich navrh? Asi ne, jinak byste tohle nenapsal.

Cituji:

„Chceme přímou odvolatelnost přímo volených politiků. Mělo by se to týkat senátorů a starostů, pokud by byli přímo voleni, což v tuto chvíli nejsou. A analogicky i prezidenta,“ řekl Právu poslanec Mikuláš Ferjenčík, který za Piráty jednání o zákonu o obecném referendu s dalšími stranami vede.

Muj komentar - ano, neni uplne logicke to, ze kdyz je prezident volen primo, k jeho odvolani dava podnet Parlament a jde to pres US.

0/−1
14.2.2018 14:07

J91a94r10a 50R24a11n88k 1521106959331

Asi skutecne ne, pan Drahos neni vulgarni a nelze, aspon umyslne:-(

0/−1
14.2.2018 23:44

J78a46n 59R54i49c52h11t33e48r 5702972823295

Český právní systém institut odvolání prezidenta z funkce zná, jakýkoli další je zbytečný.

A co se týče možnosti odvolávání politiků, je to stejný nesmysl - pak by totiž stát vedla banda populistů, která by leda tak rozdávala koblihy. A až by to skončilo státním bankrotem, najednou by se všichni hrozně divili.

+1/−1
14.2.2018 11:19

V90o23k28o40u19n 60V26l64a69d51i84m88i54r 8982548629438

Prosim ktery Český právní systém mate na mysli? V ustave je o tom jen radecka, ktera neco takoveho v praxi vylucuje.

0/0
14.2.2018 12:04

R17o47s22t17i52s81l67a83v 96C85a96h13a 6673187197741

Co a jak vylucuje? IMHO nepisete pravdu.

0/−1
14.2.2018 13:35

V19o36k94o69u79n 91V83l41a63d37i61m70i10r 8502968479898

Doporucuji vam si tu ustavu precist. Pisi pravdu a je to tam.

0/0
14.2.2018 13:42

R41o32s85t75i76s18l54a43v 42C33a62h23a 6963607417191

1) je tam radecku vice

2) proc to v praxi vylucuje?

citace:

(2) Senát může se souhlasem Poslanecké sněmovny podat ústavní žalobu proti prezidentu republiky k Ústavnímu soudu, a to pro velezradu nebo pro hrubé porušení Ústavy nebo jiné součásti ústavního pořádku; velezradou se rozumí jednání prezidenta republiky směřující proti svrchovanosti a celistvosti republiky, jakož i proti jejímu demokratickému řádu. Ústavní soud může na základě ústavní žaloby Senátu rozhodnout o tom, že prezident republiky ztrácí prezidentský úřad a způsobilost jej znovu nabýt.

(3) K přijetí návrhu ústavní žaloby Senátem je třeba souhlasu třípětinové většiny přítomných senátorů. K přijetí souhlasu Poslanecké sněmovny s podáním ústavní žaloby je třeba souhlasu třípětinové většiny všech poslanců; nevysloví-li Poslanecká sněmovna souhlas do tří měsíců ode dne, kdy o něj Senát požádal, platí, že souhlas nebyl dán.

0/−1
14.2.2018 13:59

V78o27k13o84u82n 50V33l16a57d78i90m21i67r 8432988479178

No vida. Tak si to parkrat prectete a snad pochopite, co jsem mel na mysli.

0/0
14.2.2018 14:55

R71o44s32t43i97s10l81a61v 36C55a38h69a 6443137947511

nepochopim

napiste mi to polopaticky

0/−1
14.2.2018 14:56

P90a82v46e22l 64K49o17v26á38ř 2954843961859

Je vidět, že "pražská kavárna & comp". se v zoufalé nenávisti z výsledku volby pana Zemana prezidentem, svíjí a kroutí, plive kolem sebe zbytky jedu, jako zmije vhozená bezcitnými trampy do horkého popela po táborovém ohni.

+6/−5
14.2.2018 11:01

J10i42n85d55ř51i61c38h 97N20o78v44ý 3515574362215

Pochybuji, že by některý tramp hodil živou zmiji do horkého popela.

+5/0
14.2.2018 11:11

P62a71v54e82l 48K29o84v96á86ř 2814673631289

Jó, žádný příměr nebývá "akurátní a pasentní". Takže trampy beru zpět. A co takhle místo nich, vyměnit za zlovolného dědka, bývalého člena lidových milic? Pasuje lépe, že ano. Omlouvám se všem kolegům trampům.

0/−2
14.2.2018 11:25

J93a46n 23R13i94c60h93t69e82r 5282812733965

Proč ne? Když bude bezcitný...;-)

0/0
14.2.2018 12:02

P41a22v47e93l 64K38o37v53á54ř 2824223461769

Proto jsem tak uvedl.

0/0
14.2.2018 12:08

M11i12l55a13n 87S86t42e44h61l96í74k 7480899633661

Jestli se tady někdo svíjí a plive kolem sebe zbytky jedu, tak jste to vy. ;-D

+6/0
14.2.2018 11:12

L38a44d88i79s85l16a17v 46T12r31i53s39k19a 4735207330

Pokud považujete návrh, který poukazuje na s prominutím hloupost jiného návrhu, za plivání jedu, pak Vás nechápu, protože když zvolený prezident Zeman svými bonmoty často dělá to samé, tak mu nejspíš tleskáte.

Chtělo by to trochu nadhledu.

+4/−1
14.2.2018 12:03

V75i35l92é57m 47B65a93r40á49k 4396457449466

No spíš jenom vy používáte slovník Rudého práva.

+2/0
14.2.2018 16:11

J98a13r10a 70R97a19n64k 1121356399691

Ale ne, snad take obcas ctete neco z ciziny a urcite vite, ze se nejake kymaceni podel zdi u klenotu a zneucteni Hovoru z Lan, letajici vejce a podobne - ze se o tom venku pise i o tom, ze se vi, ze "great leader" neni zdravy.

0/0
14.2.2018 23:48
Foto

R64a10d33k59a 57K76i68e33l37b30e49r54g41e25r10o43v13á 6493507500704

.. Tomáši... i Tomáši V:)) možná jsou neuspořádaní... možná hloupost, ale není to krásně zdravé, když mladí kluci jako rebelové ukazují na možnosti, problematiku a blbosti, které žijeme? Mácha kdysi otravoval, rebelové zdvihali - a zaplaťbůh zdvihají lidi ze židlí ... to není fakt na Vás, ale tohle je přece strašněstaršně důležité...umět provětrat maloměšťácké zatuchlo a zdvihnout vlnu polemik o problému... Mám radost, že se dostali do politiky,i když je to mnohdy hurá názor a třeba mu ještě dozrát... A mezi námi - zahraju si na nekompromisního Brouka - víte co záslužného udělali? Nekorektně: ten kdo tady kupříkladu nemá co moc jiného nabídnout než pěnu u úst ohledně politiky a všeho...bohužel nic moc víc v přesahu své osobnosti.... dál nekomentuju - božínku - to je nám ale z nebe do klína krásná zásoba námětů pro nové články;-D!

+1/−6
14.2.2018 10:27

M70i47l97a31n 81S40t10e18h18l96í45k 7650389573231

Souhlas, ale nevím, jestli jste ten článek dočetla až do úplného konce. :-)

+2/0
14.2.2018 10:33
Foto

R16a46d63k79a 16K17i24e95l53b71e84r70g64e16r25o61v84á 6673977270114

dočetla... kombinace reakcí na pana Vodvářku i to, že to TFpodporuji... chápu, že zamotáno:))) z mojí strany...:-/;-D

+2/−1
14.2.2018 10:37
Foto

R12a76d26k76a 59K24i39e83l83b26e83r12g92e96r49o68v43á 6423567730924

zapomněla jsem ... karma a ano, houšť:)):-)

+1/−2
14.2.2018 10:34

V36i45l20é75m 92B91a56r22á76k 4666207559206

Když budete něco psát, rozepište a potom to trojnásobně zkraťte. Možná ani potom se nepodaří vydestilovat myšlenku.

+1/0
14.2.2018 16:14
Foto

R38a29d85k30a 90K77i39e22l37b86e81r77g66e66r56o28v51á 6213337340744

napadá mě relativně krátká myšlenka... Barák je..... trojnásobně hádejte:-) vidíte, že mi to jde:))

+1/0
14.2.2018 16:29

J65o65s50e82f 66L67e26i17n26e15r 8377909637772

O referendu jako takovém a možnosti odvolání politiků, se pregnantně vyjádřil ústavní

právník pan Kysela. Každopádně stojí za zhlédnutí.R^

https://video.aktualne.cz/dvtv/referendum-muze-rozbit-ustavni-system-neumoznuje-kompromis-j/r~444c47da0db511e894960cc47ab5f122/?redirected=1518533999

+4/0
14.2.2018 9:39

L62u47m51í64r 27V61i65t48h63a 2427187366452

Já když si čtu komentáře Pirátů k jejich návrhu, stále více z toho mám dojem, že oni ani tak neusilují o referendum o odvolání prezidenta, ale že spíš ukazují absurditu jakési "referendální demokracie".

+4/−2
14.2.2018 9:21

J38a70r65a 42R85a80n54k 1721786129621

Ona ta "referendalni demokracie" existuje, ale trvalo to Svycarum urcite take nejake dekady, nez se dopracovali tam, kde jsou. Odmitl byste dobrovolne vice dovolene? Pokousel byste se ucit cinske demokracii podle Vaseho pana presidenta, jen ze jsem ho nevolila, tak neni muj. Svycari si brani svuj trh!

0/0
14.2.2018 23:54

P33e61t32r 95K31o59r90e23c88k13y 2183757853921

Přímou demokracii chápu v tom smyslu, že občané mají právo na referendum na důležité otázky, které mělo být už dávno zakotveno v ústavě. Myslím, že referendum je příkladem rozhodování s plnou odpovědností, občané musí nést následky svých rozhodnutí, čímž se posiluje jejich zodpovědnost a mimo jiné občané jsou na rozdíl od zastupitelů neuplatitelní a nepodléhají nátlakům lobbistických skupin. Referendum je tak skutečným obrazem veřejného mínění, občané se vyjadřují ke konkrétní věci oproti volbám, kdy volí jim nejbližší stranu, i když to má tato na daný problém rozdílný názor.

Dokonce i Václav Havel v novoročním projevu tuším,že to bylo 1. ledna 1990 mimo jiné prohlásil, nejsme proti referendu jako takovému, naopak ho poprvé v dějinách tohoto státu navrhujeme jako ústavní institut. Prohlásil rovněž, že občanská kultura je dnes tak velká, že se není čeho bát. Jiinak referendum o odvolání prezidenta bych nechal bez komentáře a hlavně na autorovi,ten je na aktuálně zvoleného prez. školený odborník;-D;-D;-D;-D

+8/0
14.2.2018 8:35

R71u67d35a 12S33l41a56v31í39k 5543508826281

A kdo rozhodne, co jsou "důležité otázky"?

+3/0
14.2.2018 11:02







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz