Diskuse
Taxikáři jsou pro mě úplné dno
Děkujeme za pochopení.
J66o10s33e65f 83L47e96i36n11e88r
Jsou povolání, kde reálný socialismus pořád přežívá.
V58l63a46d29i26m17í88r 67H30a72v58r73á82n78e83k
Jj, je zajímavé, že ani slovo o svých parťácích kteří turisty holí jako ovce na Novém Zélandu...
T72o44m37á79š 42V39o72d69v41á85ř93k41a
Ono by stačilo, abychom přistupovali k naší taxislužbě jako v New Yorku. Tam vás nikdo neokrade, povolání se dědí a provinilec si DOŽIVOTNĚ v taxi neškrtne.
U nás se to "řeší" mnoho let a nejspíše bude.
P90a33v49e45l 78D33v72o51ř69á28k
Po roce 1990 se taxikářem mohl stát kdokoliv, zejména různí příslušnicí SNB, kteří náhle přišli o zaměstnání. Není divu, že své "profesní" zvyky přenesli i do této branže. I před tím taxikařili různí "spolupracovníci" StB, jejichž úkolem bylo vozit zahraniční návštěvníky, opatřovat jim dámskou společnost (také spolupracující) a náležitě informovat, kdo kudy odkud, kam a proč. Ovšem, to byla nóbl sorta.
A povolání se u nás také dědí - otec prevít taxikář, syn darebák taxikář.
H30a88n46a 43V68l95k59o27v81á
Jezdím se "svou" taxikářkou - spolužačkou ze ZŠ. Pokud zrovna nejezdí, vždycky mne za odpovídající cenu odveze někdo z jejich dispečinku.
V poslední době si udělala řidičák na tramvaj a jejím snem je stát se řidičkou Seniorbusu - takové taxi s velkým kufrem na invalidní vozík co provozuje DPmB za přispění města - senioři a lidé s postižením mají nárok na 4 jízdy měsíčně za 50,- Kč kamkoliv.
Píšu to proto, že jako taxikářka jezdila (a pořád ještě jezdí) do noci a nikdo nikdy neví kdy ji někdo klepne po hlavě, i když ona jezdila spíše pro stálé klienty....
V Brně je Uber a podobné služby zakázán, v Praze protěžován...Nechápu proč stát nesjednotí podmínky (taxikářské zkoušky, které zvládne cvičený šimpanz a měl by je rozhodně zvládnout majitel ŘP) a nevezme tím taxikářům vítr z plachet.
V Brně bych to ještě pochopila - taxikáři mají svoji lobby a zákaz Uberu jim vyhovuje...Ale v Praze kde jezdí?
Š33t86ě28p65á61n 51B23i63c84e93r15a
Zlodějští taxikáři, ale i číšníci jsou ukázkou, jak to končí, když se socialismem přeruší kontinuita vývoje. Kdysi se tyto profese chlubily noblesou a profesionalitou. Jenomže pak nastoupili komunisté, ty schopné zlikvidovali a na jejich místa nastoupili lidé bez úcty ke svému povolání i bez sebeúcty. Jedinci, kteří tuhle profesi dělali a bez ohledu na změnu společenského řádu pořád dělají s jediným zájmem, zákazníka co nejvíc oškubat.
Z42o31r75a 96Š43u79l36c78o49v20á
Vynikáte nenávistnou rétorikou zejm. vůči číšníkům, hospodským - to si celkem pamatuji z doby, kdy se zavádělo EET. Tak tedy prosím Vás - mohl byste nám blíže popsat, jak Vás v době EET může číšník okrást?
P36e23t54r 79K16o90r95e95c13k72y
Taky je považuji za spodinu společnosti, tedy alespoň v Čechách.
J67i22ř17í 13H14e82r83m37á19n18e65k
Pouze někteří. Ti, co jezdí pro dispečinky jsou velmi slušní.
Z75o22r31a 97Š22u48l98c87o68v80á
Mně se podnikání UBER nelíbí a nikdy je jízdou nepodpořím. Vůči taxikářům je to nefér. Je to stejné jako v každé jiné branži, proč jeden musí splňovat hafo státem daných podmínek a jiný ne? Úplně stejné jako by si někdo před restaurací, která musí splňovat daná hygienická nařízení, HCCP, mraky všeho, postavil stolek s vařičem někdo, kdo nemusí vůbec nic. A tam vařil za poloviční cenu. A tak v každé jiné branži.
Čímž neříkám, že se mi líbí, že si taxikáři berou Pražany za rukojmí.
M77a71r96i73e 73J85a54n59d27o67v80á
Přesně tak, taxikáři mají s Uberem pravdu. Ale mají také smůlu, že jsou, svojí vinou, tak profláklí.
J30i34ř73í 19H68e92r39m96á51n51e39k
Chápu, že se to panu Flaškovi nebude líbit, ale zde musím skoro 100% souhlasit.
Nicméně musím dodat i to, co on nenapsal. A sice, taxislužba je zde v Praze organizována "zbytkově socialisticky", tedy nijak.
Protože jedinou metodou, jak do klasické taxislužby zavést pořádek, je OMEZENÝ POČET LICENCÍ.
Ne pro řidiče. Pro KAŽDÝ VŮZ taxislužby. Taková placka na voze, která říká: Tento vůz provozuje taxislužbu v souladu s předpisy a hlavně si tu "placku" KOUPIL.
Před 30 lety jsem se u takové firmy učil na taxikáře a kdyby nepřišla ta slavná "plyšáda", jezdil bych pak několik let v Západním Berlíně jako jeden ze 4 řidičů určených na jeden z černých Mercedesů tú firmy (měla jich 4 a všechny 4 se točily 23 hodin denně. Ve zbylé hodině se auto čistilo).
Na toto jsme se ještě nezmohli a patrně ani nezmůžeme a Bůh ví, jak to v tom Západním Berlíně po sloučení s Východním dopadlo.
- Počet článků 1312
- Celková karma 33,95
- Průměrná čtenost 2997x