Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K42a43r19e98l 39S40t88r39ž53a30n17o36v67s67k92ý 1948365745

Peníze je v dnešní době mnohem výhodnější utratit za něco, co se dá v budoucnu zase prodat. Na světě jsou mraky peněz díky tisku eur a dolarů. Ty peníze jsou u finančních skupin, které číhají, kam je investovat. Ale ono je není kam investovat. Nebo je, ale ziskovost není nijak závratná. Někdy je tam dokonce ztráta, ale menší, než inflace. A protože jim samým inflace ukusuje, nebudou si přece od lidí brát další peníze a ještě jim za to platit.

0/0
11.9.2018 9:24

R48a97d19e52k 46W78o58l59o17s16z34c24z70u95k 4299288560904

Nemyslím, že banky jsou lidumilové, ale ohledně úrokových sazeb mají rozhodující slovo národní banky a politická reprezentace. Prakticky 40 let vládnou Evropě levičáci, 20 let vedou EU ultralevicoví ideologové. Jejich představa ekonomiky je taková, že lidé musí vydělané peníze utrati, aby dělníci co nejvíce vyráběli a měli dobré platy. Tato ultralevicová politika pak vede jen k utrácení a přerozdělování místo individuálního rozvoje. V této situaci musí národní banky (jejichž vedení je politicky dosazené a řízené) tisknout další a další peníze. Pak dojde k tomu, že v řadě zemí nastaví centrální banky třeba i záporné úroky a pokuty za nadměrečnou hotovost, aby komerční banky donutili k utrácení - ano komerční banka dostává pokutu, pokud nedokáže natištěné peníze utratit. Tato bublina je mnohem horší, než známé investiční či realitní bubliny. Prostřednictvím politických rozhodnutí jsou lidé nuceni kupovat nové a nové výrobky, firmy jsou nuceny platit za nařízení a regulace - aby i lidé neschopní vytvářet reálné hodnoty měly dobře placenou práci. Vymýšlí se fiktivní problémy s ekologií a migrací, aby se mohly budovat další "investiční" formy typu "letadlo". Bez návratu k individuálnímu rozvoji, na kterém evropská civilizace vyspěla neexistuje možnost udržitelného rozvoje, alternativy jsou jen politický převrat nebo válka.

+1/0
11.9.2018 8:58

P45e87t59r 92M25a12l68ý 6839901314458

Já už jsem se zařekl, že podílové fondy od Komerční banky už nechci. Investovat neumím, tak radši nechám prachy na spořáku s nulovým úrokem. Sice mi je znehodnocuje inflace, ale už žádné další poplatky či poklesy hodnoty fondů. Jenom hlupák se spálí dvakrát o stejná kamna. A já jsem to udělal dokonce třikrát! Ale už jsem snad na dlouho vyléčený.

Pokaždé jsem na jejich „výhodné“ investici prodělal. Poprvé, když jsem se nechal uvrtat do nějakého fondu, který úžasně vydělával. Křivka šla krásně nahoru. Psal se srpen 2008. Když jsem se podíval na vývoj fondu za dva měsíce, málem jsem spadnul pod stůl, podobně jako spadla hodnota mé investice. Pak to sice šlo zase nahoru, ale rozhodně ne tak strmě jako dolů.

O nějaké dva nebo tři roky později mě přesvědčili, abych to vybral a převedl do zajištěného fondu. Prý nějaký malý vstupní poplateček a pak už se můžu těšit na pravidelné zhodnocení. Prachy uvázané ve fondu na sedm, resp. devět let. Mezitím jsem kupoval auto a bral jsem si půjčku (to znamená platit úroky), i když jinak bych na něj měl našetřeno dost. Ale peníze ležely ve fondu a mírně se zhodnocovaly. Po šesti letech mi nedávno přišel dopis, že kvůli malé výkonnosti fond ukončují a dále vklad nezhodnocují. Ano, peníze se celou dobu zhodnocovaly, ale ten „mírný“ vstupní poplatek se mi nevrátil. Mínus devět tisíc! Když jsem šel do banky požádat o výplatu (další „výhodný“ produkt jsem už odmítl a řekl, že si hodlám tentokrát udělat radost, předčasně splatím půjčku a ještě si něco koupím), paní poznamenala cosi o tom, že jsem vydělal. Chtěl jsem říct něco hodně ošklivého, ale nakonec jsem tu jedovatou slinu spolkl. Ona to přece jen nebyla, kdo mi ty fondy lehce vnutil.

Ještě mám nějaké peníze v jiném fondu, který se ale vyvíjí dost podobně. Jakmile bude splatný, prachy si nějak užiju.

A od jisté doby koukám skrz prsty na každého, kdo sedí za přepážkou a má na stole cedulku s funkcí „bankovní poradce“.

+1/0
11.9.2018 8:30

T84o92m44á39š 65D19v69o26ř47á17k 6437605413307

Zase na jejich obranu - pokud jste začal investovat měsíc před krizí, tak to byla opravdu smůla.

0/0
11.9.2018 11:23

P46e92t73r 70M57a28l60ý 6439781344398

To byla. Odborníci ale na rozdíl ode mě už mohli mít nějaké varovné zprávy. Seriózní a dobře informovaný poradce by pak nemohl klientovi, u kterého nechce ztratit důvěru, něco takového nabídnout. Nejlepší na tom je, že až po tomhle zjištění jsem si uvědomil, co jsem vlastně podepsal. Bába tam se mnou vyplňovala nějaký test, kterým si ověřovali, že chápu, do jakého jdu rizika. Když jsem ho vyplňoval, absolutně jsem byl mimo. Bába mi říkala: Tady zaškrtněte a, tady b. A já poslušně zaškrtával, jako bych snad ani neměl vlastní rozum. No, taky už jsem od té doby mnohem ostražitější. Ale stejně si nejsem jistý, že už bych nikdy nikomu takhle blbě nesednul na lep. Oni to dělají chytře.

0/0
11.9.2018 13:04
Foto

T55o29m51á28š 16V57o29d65v43á14ř46k49a 3323481607434

Karma, Tomáši

+2/0
11.9.2018 7:04

P34e21t60r 79B78u88r75i77a93n 4351336594108

Karma.

+2/0
10.9.2018 22:27

K98a91r28e72l 80Š46i58n35d47e23l77á87ř 3407892122399

Tak chtít od vkladů reálný výnos je trochu naivní. de facto to není jejich smyslem. Od toho jsou investice. Ty je ovšem třeba dobře vybrat, za mě - lepší než peníze v bance je mít akcie dané banky. Ovšem to chce zase silné nervy, protože se člověk nevyhne propadům (ani růstům) v rámci jednotek procent během jednoho dne.

Fondy jsou dobré pro pasivnější investory nebo v rámci diverzifikace. Nutné je si velmi dobře zvážit strategii + schopnosti portfolio manažerů. Věřte tomu, že ti opravdu bonitní peníze na vkladech neválí (myslím milionáře v řádech vyšších desítek milionů a více, ti nižší - válí, stejně jako retail).

PS.: Sám se sice mezi milionáře bohužel neřadím, ale pracuji v oboru.

+2/0
10.9.2018 21:53

A44r54n14o23l24d 23L93i55č84k77a 7216935394660

Rozumné.

R^

0/0
10.9.2018 22:32

A36r78n39o89l64d 19L21i26č72k47a 7606505164480

Trochu divný článek, aneb zpověď pro chudé?

----------------------------------------------------------------

Vždyť založit např. Offshore společnost s full nominee a privátní švýcarský bankovní účet s osobním bankovním poradcem zvládne dnes každý.

A banka dokonce pro neznalé cizích jazyků zajistí komunikaci po česky. A pokud klient disponuje např. jedním milionem EUR, tak osobní bankéř přijede za klientem (a rád) do Česka.

- Vždyť i v Česku už nějakou dobu operuje švýcarská finanční skupina Swiss Life, která dokáže v optimálních podmínkách zúročit během šesti měsíců v klad cca šestnácti procenty.

0/−5
10.9.2018 20:39

J78a42n 29R63á38ž 1649263474910

Jo blbců, kteří mají volný milion EURO čekajících na to, až jim Arnold Liska poradí jak mají investovat potkávám denně mnoho;-D;-D;-D.

Kdo má milion volných Euro a neví jak je efektivně investovat, je blb a zaslouží, aby o ně přišel..

+1/0
11.9.2018 23:01

T69o97m69á56š 73D67v67o32ř44á41k 6917375983757

Ty odměny na kreditkách IMHO banky nikdy nedotovaly z poplatků za transakce od obchodníků, ty jim tak akorát pokryjí jejich mašinerii (lidi, terminály). Odměny si mohly dovolit rozdávat díky lidem, co nezvládnou kreditku splatit v bezúročném období, a potom platí bance úroky přes 20 % p.a. Ten trend omezování odměn trvá už roky. Hádal bych, že vítr vane odtud:

https://www.investujeme.cz/tiskove-zpravy/obliba-kreditnich-karet-mirne-klesla-cesi-jich-loni-meli-doma-1-84-milionu/

0/0
10.9.2018 15:28

D45a59n 44R12o65z25s24í57v14a12l 3760812460274

Raději tu "punčochu" než podporovat nenažrance.

+3/0
10.9.2018 13:21
Foto

J70i87ř90í 86H93e58r75m61á10n92e72k 4336132492890

To bych neřekl. Banky jsou již od Starého Egypta a Říma užitečné instituce, jen jej člověk nesmí příliš krmit.

+3/−1
10.9.2018 14:03

V92o41k79o21u20n 84V31l45a36d26i71m55i19r 8632668909588

Vite, ze mate temer pravdu.

Mezi Schwenningen a Sankt Georgen se nachazi jedna takova stara Römer Bank. A u ni je studanka se zazracnou vodou. Mnoho turistu tam nachazi odpocinek a napaji se tou vodou. Dokonce i museum ve Villingen tam pro tu vodu jezdi a zvlhcuje ji prostory muzea.

0/0
10.9.2018 20:32

V53o19k27o41u63n 19V90l81a14d56i68m57i18r 8172488629578

Trefil jste hrebik na hlavicku. Muzete si ji pretahnout pres hlavu a jit vyloupit banku. ;-D

+1/0
10.9.2018 20:29

D21a38n 53R78o96z37s76í56v20a74l 3830722530254

A to mělo být vtipné?

+1/0
10.9.2018 22:27

Z72d76e11n77e93k 85H32o12r82n36e12r 4914521662363

:-)R^

+2/0
10.9.2018 12:54

J45a44n 66M97r49k15v58i82č19k89a 9603166135208

Banky nepotřebujou střadatele. Je natištěno moc peněz a jejich hodnota půjde dolů. Naopak potřebují někomu půjčit. Každý týden mi někdo volá:

"Dobrý den, mohla bych vám představit náš bankovní produkt?"

"Nechci půjčku."

"To není půjčka, já vám nabízím navýšit vaši finanční rezervu.":-)

+9/0
10.9.2018 12:35

P40e93t53r 37D10r58a81p33a43l 4944461833

taky jsem zkusil investovat s jedním naším bankovním domem...podílové fondy, rozložené portfolio, vyvážená strategie....za rok "profit" -10%. Tak jsme ty prachy k údivu pracovnice banky vybrali a koupili auto

+3/0
10.9.2018 12:18
Foto

J44i36ř75í 84H20e14r73m73á83n71e90k 4296852882360

Za rok jste prodělali 10%? Tak, to je síla. A když ty peníze stačily na auto, tak to asi nebylo tak málo peněz, že?

0/−1
10.9.2018 14:04

J44a78n 53P79a72v29e72l 8453512858496

Investice do akcií je dlouhodobá. Pokud Vám tohle nikdo nevysvětlil, je lepší koupit to auto

+3/0
10.9.2018 16:58

K56a95r51e89l 38N97o90v33á34k 4489246530757

ano po roce investování jsem ještě v mínusu

0/0
11.9.2018 8:28
Foto

J71i75ř44í 54H82e49r62m36á74n19e42k 4246182572570

Tak nevím, jestli nezaměňujete kreditní a debetní kartu.

+1/−4
10.9.2018 11:59
Foto

T11o91m95á40š 40F40l54a10š47k30a 5155785396921

Ne, nezaměňuji. A divil bych se, pokud vy víte jaký je mezi nimi rozdíl. Spíš mi to připadá, že zase musíte něco okamžitě napsat. NĚCO. A je jedno co. Jděte už s tím někam.

+3/−2
10.9.2018 13:45
Foto

J84i51ř15í 79H62e55r47m79á58n91e74k 4246732212500

Milý pane Flaško, když už jste toho familiernějšího Tomáše zavrhl, Vy a Vaše partička (MUDr. Vodvářka, M.Valíček, pan Jandová a zčásti i David Vlk a další) děláte jednu zásadní chybu.

Buď, naoko nebo skutečně, podceňujete ideologické soupeře a domníváte se, že tím nad nimi, jaksi, získáváte převahu. A pan doktor to ještě doplňuje rychlokvašenými diagnózami.

Takže, ten zásadní rozdíl mezi debetní a kreditní kartou je ten, že s debetní kartou zacházíte se svými vlastními penězi, tedy s tím co máte na účtě nebo jak moc můžete jít do mínusu.

Zatímco kreditní kartou platíte penězi banky. Ta Vám vlastně peníze půjčuje a Vy máte obvykle možnost ty půjčené peníze v určeném, tzv bezúročném období vrátit bez jakéhokoli postihu.

Ale, pokud nevrátíte, jsou postihy značné. Okolo 20% p.a. Mám Vám vysvětlovat, co znamená zkratka p.a. nebo to snad víte?

Já "kreditky" nemiluji, ale jednu jsem měl. Natlačil mě do ní operátor O2 a podle útraty na kartě Home Credit dával docela atraktivní slevy (až 40%) na své faktury. Pak ale někomu došlo, že to je nesmysl zrušili to.

Přeji hezký den a nepodléhejte prosím tomu sebeklamu, že jste pozřel všechnu moudrost světa.

+2/−2
10.9.2018 14:02
Foto

T68o49m75á71š 26F23l91a34š15k94a 5285695826471

Slovník "ideologický soupeř" je vlastní komunistům. Pro vás typické. A zpět k vašemu prvnímu příspěvk - psal jsem o kartě kreditní a na tom trvám. Vy máte tyto zkušenosti s kartou debetní? Pokud ano, dejte prosím odkaz. Jinak trvám na své první poznámce, že plácáte nesmysly, ale hlavně že je plácáte.

+1/−2
10.9.2018 14:07
Foto

J24i51ř18í 18H35e36r87m36á44n78e64k 4716592862260

Takže:

1. Zmátlo mě toto: "Z každé platby kreditní kartou obchodník bance odvede nějaký poplatek" protože ten poplatek platí obchodník z každé transakce, ať kreditní nebo debetní kartou. Jestli je stejný, netuším, ale asi ano.

2. Jak to myslíte, zkušenosti s debetní kartou? Platím jí prakticky každý den. A taky každou službu "ve vrátnici" platby kartou kasíruji. Samozřejmě, že raději máme platby v hotovosti. Ale na výši provize z plateb kartou se neptám, není to můj džob.

Moje banka( https://www.fio.cz/bankovni-sluzby/platebni-karty/bonusovy-program ) mi hlásí:

Bonusový program, jehož součástí jsou automaticky všichni klienti Fio banky, kteří mají platební karty MasterCard nebo Maestro

Za placení kartou u vybraných obchodníků získáváte část peněz zpět

Z každého nákupu můžete získat 1 - 15 % z objemu transakce dle pravidel obchodníka - takto můžete dostat nazpět až 2 000 Kč měsíčně

Ale popravdě řečeno, nikdy jsem si žádných připsaných peněz nevšiml, i když jejich kartou platím fest. Musím přestat být laxní a podívat se na display účtu.

P.S. Já každému říkám, že nemá cenu se nesmyslně hádat.

+1/−1
10.9.2018 14:33

J77i83ř91í 73M51ě55l55n89i15c27k51ý 1263115390182

Moc nechápu, pro popisovat zkušenosti s debetní kartou, kterou vlastní skoro každý. Zato kreditní kartu, tu už každý nevyužívá (i když mu ji banka vnutila). Samozřejmě, že má pan Hermánek pravdu. Prostě se platebním kartám říká kreditka, ale kreditky to většinou nejsou. Jsou to karty debetní.

+1/−4
10.9.2018 17:31

J45i42ř55í 55M52ě95l55n54i90c73k35ý 1263415660452

Minusovače bych odkázal, aby se laskavě seznámili s tím, jaký je rozdíl mezi debetní a kreditní kartou. Anebo mě minusují za to, že dávám za pravdu panu Hermánkovi. To pak jó!

+1/−1
10.9.2018 18:58
Foto

T88o34m65á89š 36F40l55a20š94k31a 5455665266431

Pane Mělnický - pan Hermánek napsal na začátku tohoto vlákna: "Tak nevím, jestli nezaměňujete kreditní a debetní kartu." V následující diskusi jsem mu celkem přehledně dokázal, že plácá nesmysly. To i sám přiznal - citát: Zmátlo mě ... . A vy zde napíšete že má p. Hermánek pravdu. A za to bychom vás měli plusovat? Nemyslíte si o své inteligenci až moc?

0/0
10.9.2018 19:17

J82i79ř42í 45M39ě60l22n55i57c57k17ý 1413515460282

Aha, někoho žádat, aby popsal svou zkušenost s kartou, kterou používá drtivá většina obyvatel, byl asi nějaký pokus o vtip, který jsem bohužel nepochopil. Normálního člověka by spíš napadalo, že jste v tu chvíli ani nevěděl, co je debetní karta. Ale už se tím nebudeme trápit, viďte.

0/0
10.9.2018 19:35
Foto

T98o59m98á45š 23F53l25a98š69k71a 5725555176891

Ne, opravdu se tím už netrapte. Je to na vás moc.

0/−1
10.9.2018 19:58

J64i25ř65í 98M43ě94l51n89i58c25k32ý 1613195910292

Jak rychle čtu, přehlídl jsem slovo "tyto" zkušenosti. To samozřejmě mění smysl vaší reakce. Máte pravdu. Tímto se vám a minusovačům omlouvám.

+1/0
10.9.2018 20:08
Foto

T59o75m28á10š 61F47l23a13š25k78a 5255835306421

R^ Omluva přijata. Přeji příjemný večer.

+1/0
10.9.2018 20:15

M98i25r16o95s56l86a84v 44B84u43č56e62k 6823933101114

Kdo alespoň trochu bádá - dojde ke stejnému závěru. Víra, že to někdo udělá za mne - To lépe - Neexistuje! Kdo šetří, z principu prodělává 2% inflace. Pak tedy investovat - Jistě, do čeho? Do vzdělání potomstva, do jejich bytů v OV, do vlastního zdraví, do pronájmu bytových - nebytových prostor - do diamantových prstenů dcerám k ukončeným VŠ. Být ve stálém cyklu Stavebek - Minulý týden už jsem tam jako poslední člen rodiny taky vlezl - Bude cosi pro vnoučata ... :-)

+2/0
10.9.2018 11:58
Foto

J28i11ř35í 49H54e49r20m46á25n69e15k 4496462982810

Kdybych zde napsal, o kolik stoupl na ceně byt, který jsem dceři pomohl koupit v roce 2002, byl bych kamenován. Plácnu. že stoupl o asi 250% za 15 let.

+2/0
10.9.2018 14:05

M57i38r85o43s45l17a76v 87B58u29č44e68k 6313523741614

Souhlas a o to tady jde - šetřit, nebo investovat? Není co vymýšlet, banky zde nejsou od toho, aby člověka oblažovaly. V podstatě dědci naši, na vše již přišli. Pak pojmy - movitost a nemovitost. Mj., i opět ty starožitnosti - Obrazy, já měl možnost originály Zrzavého, Hlinomaze, ale i Líra a o Gottovi nemluvě. Zase jsem neměl prachy, zateploval jsem, měnil okna . Dnes, jsou ceny opět jinde .. :-)

0/0
10.9.2018 15:12

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz