Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

malá upřesnění:

1. vámi zmiňovaná havárie soupravy Tatra R1 se udála v lednu 1972, kdežto rozhodnutí o vozech z SSSR padlo v březnu 1971. Zkušební provoz R1 tehdy už souvisel s jiným projektem, než s pražským metrem.

2. Příčinami částečně skutečně politického, ale z 95% technicky podloženého rozhodnutí byla v roce 1971 závažná technická a výrobní nepřipravenost celého projektu R1. Ten pro dotažení potřeboval ještě několik let.

3. Ano, sovětské soupravy SČ byly technicky tragicky zastaralé, ale důkladně ověřené provozem. Což je pro bezpečný provoz metra životně důležitá otázka.

4. Je pravda, že po roce 1974 "Češi vyvíjet, vyrábět a dodávat (metro) nesměli". Nešlo o rozhodnutí ze sovětské, ale z domácí strany, přesnějí řečeno šlo o nezájem Tatry Smíchov, vyplývající také ze zkušeností s projektem R1 (viz bod 2).

5. Škoda dodává širokou škálu trakčního elektrického vybavení do kolejových vozidel v Rusku již asi čtvrt století. O šedesáti letech dobrého jména v bývalých zemích SSSR nemluvě.

9 0
možnosti
AL

Děkuji za upřesnění článku.

Tak se autor opět "spletl", nic se neděje.

:-)

2 0
možnosti
Foto

Za velkého vůdce všeho lidu světa, báťušky Stalina platilo to rčení naopak: Kdo se směje nejlépe, ten se směje naposledy.

1 0
možnosti
AL

Tomáš Flaška v diskuzi níže: Co to zase blábolíte? Sankce jsou na konkrétní ruské osoby a firmy. Většinou jde o osoby zodpovědné za anexi Krymu a o firmy z oblasti vojenského průmyslu.

Miliony kusů pastiček na myši, vyráběných v KOVO DRUŽSTVU Olomouc, byly zařazeny do seznamu zakázaného dovozu do Ruska. Sankce i na pastičky na myši. Jistě je všichni známe, ani po letech se nezměnily. Tedy několik cm plochého dřívka nebo i plíšku, pérko ...

------

Nějak se nám do toho občan Flaška zamotal. Ale jinak potěšitelná zpráva, i ti skalní kremlobijci se začínají škrabat za uchem .... :) Tvrdím to pořád, ono se to časem poddá.

:-)

3 4
možnosti
LF

L13u38k69a34s 25F59i73k57r

29. 1. 2019 20:32

A ten vyvoz zakazalo EU, nebo jde o bojkot ze strany Ruska?

5 0
možnosti
Foto

To mě připomíná ruské elektrické obloukové pece v tehdy nové elektroocelárně Poldi na Dříni.Do 3let zbyl z ruských pecí pouze plášť, jinak prakticky vše jiné české,francouzské a pod.

2 0
možnosti
DR

Tahle zpráva spíše svědčí o tom že ruská strana má více rozumu než všichni ti komedianti s těmi svými sankcemi.

5 4
možnosti
MS

Tato zpráva svědčí spíše o tom, že ruská strana investuje pouze do zbrojení, takže v jiných oblastech ji nezbývá nic jiného, než nakupovat nové technologie jinde. Ještě, že mají ten zemní plyn a ropu a mají to tak čím zaplatit.:-):-)

15 1
možnosti
MB

Pro zajímavost - Škoda Transportation je součástí skupiny PPF. Mezi výrobky patří i ty soupravy metra. Díky vysokým investicím do výzkumu - (poslední 3 roky přes 3 miliardy korun)! Výhody = Podstatně nižší hmotnost oproti vozům ruské koncepce + malá hlučnost. Rekuperace energie při brzdění = ušetří až 25% elektrické energie. To je odvěký problém ruské výroby - Masivní, obrovské, těžké, nákladné ... :-)

10 0
možnosti
LH

A nerozbitne :-)))

2 0
možnosti
Foto

Pane Flaško,

pro Vás je potěšitelná zpráva, že česká firma uzavřela obchod s Ruskem, na které jsou uvalené sankce?

Proč nepodporujete protiruské sankce?

Až se Petříček vrátí z Ukrajiny, ten Vám dá, co proto!

5 7
možnosti
Foto

Co to zase blábolíte? Sankce jsou na konkrétní ruské osoby a firmy. Většinou jde o osoby zodpovědné za anexi Krymu a o firmy z oblasti vojenského průmyslu.

11 1
možnosti
KT

Zemanův sponzor Kellner může slavit

3 0
možnosti
Foto

Bodejtˇ že jo. Ví kam a kdy investovat. Však onu firmu koupil za babku poté, co jí vytuneloval subjekt se sídlem kdesi na Kypru;-)

2 0
možnosti
VV

Tady vas pane Flasko musim poopravit. Nebyla to Skodovka, ale Vagonka Tatra Smichov ktera mela na svedomi tu mechanickou cast a elektrovyzbroj dodala CKD Praha.

Tusim ze uz to nebyl CKD Stalingrad, ale jen CKD.

2 0
možnosti
Foto

Ano. Elektro dodávala ČKD Trakce. A depo Kačerov mělo počátky v r. 1974;-)

1 0
možnosti
Foto

Pamatuji prototyp ,,podpovrchovky".Byl vystaven na Smíchově. Jinak centrál. plánování RVHP dokázalo skutečné ,,divy";-D Zda by tehdy naše škodovka, či tatrovka-ČKD ,,stíhali", to nevím. Byly zahlceny výrobou tramvají a lokomotiv, vše pak ,,hrnuté" hlavně do soujuzu, a ve velkém v sériích, které asi neměly obdoby.

P.S.: Nejde dnes ,,tak trochu" o ,,obejití" sankcí vůči Rusku?;-) I když, on byznys a kapitál. toky jsou jako voda. Protečou všude;-)

1 0
možnosti
Foto

P.P.S.: Miochodem-Vámi uváděnou firmu vlastní PPF;-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 1312
  • Celková karma 33,80
  • Průměrná čtenost 2997x
Co mě štve, o tom rád napíšu. Ale i rád něco pochválím. Mám rád hory, lyžování a horské kolo. Živím sám sebe a svou rodinu, nejsem u nikoho zaměstnán, ani nikoho nezaměstnávám. Pracuji si sám za sebe, pro sebe, své klienty a samozřejmě i státní kasu. Nebereme žádné dávky ani podpory. Nic jsem nezprivatizoval ani nezrestituoval. Pokud chcete, napište mi: tflaska@seznam.cz.