Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V90í14t 63J80ů33z37a 8392356591128

Takto u nás funguje dvojí cena bydlení ... .

0/0
14.2.2019 17:26

V34i58k29t79o25r 77N28á59r46o23ž53n40ý 3819892818

I mezi diktátory je třeba rozlišovat. Pokud to jsou levicoví populisté , je to po ekonomické stránce v háji. Nicméně diktátoři typu Franca nebo Pinocheta pro své země po ekonomické stránce udělali strašně hodně. Takové Španělsko bez Franca by bylo dnes zemí hluboko a hluboko pod námi. Stejně tak by Chile nebyla nejrozvinutější zemí v jižní Americe...

+2/−1
13.2.2019 18:07

M13a64r72t74i14n 76B39u32s20i17d79e85a 4353930

Jo, souhlasím s vámi, že jakmile stát začne "určovat ceny, tak je s trhem, dodávkami, zásobováním a životní úrovní konec."

Ale v souvislosti s titulkem vašeho příspěvku a řadě podobných případů mě napadá taková obava, aby se nám tu nevytvořil takový dobyvační model: Uvalení sankcí - hospodářské problémy - vynucené státní zásahy - diktátor - nepokoje - uznání opozičního vůdce - "pozvání" - "osvobození"..

:-/

+2/−1
12.2.2019 17:59

J46i69r12i 43T70i14c21h63y 2156969232577

Ten Turek je ale mnohem nebezpecnejsi. Sedi na hranicichc s Evropou, na kterou ma zalusk, ma nejvetsi armadu v NATO, take patou (petimilionovou) kolonu v Evrope, nejvice v Nemecku. Rekove, Bulhari a Rumuni jsou k nemu nejblize, kdysi se jim pomohlo osvobodit Rusko, na to oni nezapomneli.

+1/0
12.2.2019 16:47

J92a45n 96S95i95n19n46r74e26i37c26h 6273175670721

Jedinym lekem, bohuzel, na davovou blbost a nasledujici diktatorskou totalitu je zkusenost. Nekdy to trva 40 let, nekdy 70 ale vetsinou se lide nepouci nikdy. Lidska pamet je kratka a hloupost se siri navzdory Einsteinovym zakonum rychlosti vyssi nez svetlo.

+3/0
12.2.2019 15:14

J32i90ř10í 66Z77a89p28l45e85t23a20l 2820758872284

Kdepak, blbci nepomůže ani zkušenost. Blbec když si cákne na bílou zeď zelenou barvu a pak mu to nejde dolů, tak si z toho vezme akorát to ponaučení, že zelenou barvu na bílou zeď ne. Ale klidně to příště zkusí s barvou červenou.

Můžeme to vidět např. na řadě našich spoluobčanů, kteří si z období komunismu vzali akorát to ponaučení, že s KSČ(M) a Ruskem už nikdy, ale v podstatě totéž, akorát přicházející odjinud, jim už nevadí, ba v tom vidí zářné zítřky.

+3/−1
12.2.2019 22:12

J72o61s44e71f 80L97e92ž45á26k 9596395761536

Pane Flaško, s těmi diktátory máte naprostou pravdu. Ovšem sdělením, že byli svobodně zvoleni to nekončí. Zvolil je dav (v dobrém slova smyslu), přičemž si položme otázku: Podle čeho konkrétně si každý jednotlivec (volič) utvořil svůj názor?

Buď osobní zkušeností s tím kterým kandidátem (mizivé procento), nebo z médií.

A tam je zakopaný pes. Konstatovat, že byl někdo svobodně zvolen nevypovídá vůbec o ničem. Např. kolik asi občanů ČR ze v š e ch s voličským právem

volilo současného prezidenta? Takže podle práva to dopadlo jak to dopadlo, ovšem argumentovat s tím proti něčemu by se mělo velmi uváženě. A stojí za ním opravdu většina, ale nikoliv národa, ale jen z těch, kteří přišli volit.

+3/0
12.2.2019 14:34

S68l64a33v68o93m56í44r 22B25e90n79e14š 6662477250204

Problémem není ani tak to, že by lidé u voleb měli různá přání a volili rozdílně právě kvůli rozdílnosti těch příní, nýbrž to, že lidé mají různé představy o realizovatelnosti nebo nerealizovatelnosti těch či oněch slibů politiků.

Od samého počátku jsem byl nepřítelem projektu Evropské unie. Přitom všechno, co slibovala, by se mi moc a moc líbilo. Rovnost a vzájemná úcta národů a podobné věci. Komu by se to nelíbilo?

V referendu jsem však hlasoval "NE", protože jsem nevěřil v realizovatelnost. Lidské slabosti nelze zlikvidovat tím, že vytvoříme nějakou instituci.

+5/−1
12.2.2019 15:00
Foto

J41a83n 17H92o57r74n14í95k 6633927855897

Tak jestli vám někdo sliboval vzájemnou úctu národů, tak to jste udělal dobře, že jste mu na to neskočil. Na vzájemnou úctu musej být dva, tu vám někdo jen tak slíbit nemůže.

+4/0
12.2.2019 16:14

V44l97a69d25i84m85í32r 92M83o88r26a57v21e50c 3228640983223

"Pořád dokola. Kde se diktátoři postaví do čela ekonomiky je zle. Nám trvalo zničení hospodářství 40 let. Venezuele 20. Jak dlouho to bude trvat Turecku?"

A třeba tomu tak skutečně je. A třeba taky ne. https://www.youtube.com/watch?v=UoAHKQtooo0&t=3809s

0/−2
12.2.2019 14:24

K55a82r20e33l 92K73u45b29i12š20t89a 9292726400632

Pokud to lupne s tureckým pašou E., nebudu se zlobit.:-P

0/0
12.2.2019 14:03

S57l32a80v92o19m88í81r 60B91e26n57e94š 6892457450334

Pokud si nějaká skupina lidí dovolí protestovat proti premiérovi nebo prezidentovi, tak to nemohou mít z vlastní hlavy, ale financuje a organizuje je kdekdo.

......................

Parafráze:

Pokud si nějaká skupina lidí dovolí tvrdit, že EU dělá totálně stupidní politiku, tak to nemohou mít z vlastní hlavy, nýbrž zcela určitě jsou to rusofilové, agenti Putina a Číny.

+15/−1
12.2.2019 13:15

I91v40o 63S79c40h16l33ä73g76e50l 9480659307812

Souhlas.Akorát tam máte malou nepřesnost. Vyspělou československou ekonomiku třicátých let minulého století komunisté zničili za mnohem kratší dobu. Měnová "reforma! z padesátých let toho budiž jedním z mnoha důkazem. Že se ta dýchavičná bolševická ekonomická kobyla dožila své klinické smrti až v roce 1989 bylo způsobeno tím, že toho u nás bylo k prožrání mnohem více než v takovém Rumunsku.

+17/0
12.2.2019 13:09

M92a69r53t27i57n 92R89o82h16o12v65s11k58ý 6407755253506

Geniální, do tureckého lilku zakomponovat nenápadně Babiše a Zemana, to už musí být vážně obsese.

+11/−11
12.2.2019 12:25

J39a66n 74B66u36r42i75a82n 2273259564280

A co na tom není pravdivého? Máte pocit, že třeba Zeman o Sorosovi nemluví? Či že se Babiš nevyjadřuje tak, se na na něho pořádají štvanice?

+12/−2
12.2.2019 12:44

L42u47m42í94r 70V43i64t34h45a 2277877406122

Obsese je to nevidět a do omrzení je velebit.

+8/−1
12.2.2019 12:51

M56a57r77t73i15n 74R43o10h34o96v36s62k17ý 6357435213506

Pane Buriane, to jestli M. Zeman mluví o Györgym. Schwartzovi netuším, protože mne jeho řeči nezajímají. Pokud se pořádají štvanice na A. Babiše, tak jsem si jich nevšimnul, zřejmě nesleduji ty správné kanály. Autor blogu nicméně naznačuje, že štvanice bude pořádat diktátor na lid. Jsem tedy poněkud zmaten. Minimálně se zatím o potenciálního diktátora můžete v klidu otírat v (údajně) jeho médii, takže ta diktatura zase tak tvrdá minimálně dočasně nebude.

Pane Vitho, nejsem si vědom, že bych někoho velebil, ale M. Zemana a A. Babiše v tureckém lilku opravdu nejsem schopen vidět. Považuji se (možná mylně) za liberálního člověka. Konzervativní liberálové považují za jednu ze svých hlavních vlastností schopnost přijmout vůli většiny, i když zrovna neladí s jejich přesvědčením. Jak to mají ti, kteří se nazvali ( a ty, které se nazvaly - abych byl korektní) liberály/liberálkami levicovými samozřejmě nevím. Lilku zdar, obzvláště tomu od Velebitu.

+4/−1
12.2.2019 13:20

T74o74m73á36š 87K69u27c67h63a68ř 3417601268921

To, že v problematických obdobích, kdy stávající systém selhává, do ekonomiky začne radikálně zasahovat stát, tím si prošla za posledních 100 let prakticky každá vyspělá země, často i několikrát.

+6/0
12.2.2019 12:21

J48a85n 36B34u84r27i14a53n 2203819834410

Když stát zasahuje v oblasti, kde nefunguje tržní hospodářství, tak je to OK. Když je to ale v oblasti, kde to tržní hospodářství funguje, tak to jen a pouze pokřiví trh a následky jsou vždy negativní.

+3/0
12.2.2019 12:46

V22o45k67o18u36n 38V90l34a75d23i64m37i30r 8692178559468

Mozna je zajimavy kurs turecke liry za poslednich 5 let. Rekl bych ze potvrzuje co jsem napsal.

https://www.finanzen.net/devisen/euro-tuerkische_lira-kurs

+2/0
12.2.2019 12:15

J20a73n 67Z73í80m42a 3243305983187

Tady je alespoň vidět, koho ožebračují západní obchodní omezení a sankce. Obyčejné lidi. Turecko už se taky delší dobu nekamarádí s Kačerem Donaldem.

+2/−4
12.2.2019 12:05
Foto

J35a32n 69H30o63r53n13í37k 6153327945607

Ale není pod "západníma obchodníma omezeníma a sankcema", ne? A kdyby, fakt by na to reagovaly ceny lilku?

+8/−1
12.2.2019 12:22

J15a31n 34B67u71r72i70a95n 2643579964970

Takže Turecko je velkým vývozcem zeleniny. A USA nějak zařídily, aby si Turci na svém vlastním trhu začali zeleninu prodávat dráž?

+5/0
12.2.2019 12:48

V73o70k20o73u48n 64V35l92a16d39i81m98i52r 8522438739758

Zeleniny nevim, ale rozhodne nejvetsim vyvozcem televizoru na svete, a mozna i chladnicek.

0/0
12.2.2019 13:03

V65o79k50o24u25n 22V61l51a55d73i51m56i37r 8222708749728

Syn mel nekolik tureckych spoluzaku se kterymi se dodnes styka. Kdyz se u ne s nekterym setkam, vzdy vyzvidam. Zadny mu dnes nefandi, dokonce ho nekteri oznacuji jako jednoho z nejvetsich "pitomcu" sveta.

Ale jedno mu uprit nelze. Jako ministersky predseda zpusobi takovy maly hospodarsky zazrak v Turecku. Ovsem co se nechal zvolit prezidente a odhlasovat si mimoradne prezidntske pravomoci to opravdu s Tureckem jde od deseti k peti

+1/0
12.2.2019 11:58

J32o89s81e91f 62S65l67a69v67í98č91e52k 4683296306363

Obdivuji Vaši naivní důvěru.

+2/0
12.2.2019 11:52

E31v87a 90H26a57s58n55í97k21o95v18á 1604511586114

Karma až na ten konec, protože otázky na financování protestu není diktátorská paranoia. Někdo ho musí organizovat, někdo musí zaplatit protestní pomůcky, někdo musí zorganizovat řečníky atd. A zahraniční účast vyloučit nemůžete.

+8/−3
12.2.2019 11:27
Foto

J68a38n 77H79o21r83n93í73k 6263837555547

To asi vycházíte z našich nedávných demonstrací, že? A z těch povídaček kolem.

+1/−4
12.2.2019 11:30

E54v62a 58H13a15s32n36í11k90o81v82á 1554741406364

Spíš obecně. Tj. i protiimi demonstrace mohly mít klidně zahraniční vliv, co já vím. :-)

+2/0
12.2.2019 11:44

V93o51k68o58u18n 25V49l90a82d40i50m49i25r 8462938279108

Je to sice hodne stary kafe, ale ty demostrace ve Frankfurtu a Mutlangen byly opravdu placene a organizovane ze zahranici. Z jakehozahranici si jiste kazdy myslici clovek dovede predstavit.

0/0
12.2.2019 13:06

D72a13n 11R52o57z47s15í54v29a31l 3100772550944

O něčem podobném mluvil včera v Událostech Zaorálek, který příjemně překvapil. Bohužel opět až v době kdy není ve funkci.

+2/−1
12.2.2019 11:58

D33a46n53i67e78l 74M24a96g45n39u22s 4673295744807

Je zvláštní, že z toho chlapa padají i rozumné myšlenky, ale jakmile se ocitne ve funkci, tak začne trojčit a člověk se nestačí divit, co dokáže vymyslet.

0/0
15.2.2019 15:46

J85a84n 53Z87i65e55g11l37e34r 1511926311528

Zasloužená karma R^:-)

+4/0
12.2.2019 11:03

J62a95n 28P89a15v84e55l 8263772928366

Je hodně trapné tam zamíchat Zemana a Bureše. A to píšu jako člověk, co je bytostně nesnáší.

+11/−5
12.2.2019 10:44

L47u34m57í15r 64V23i45t78h85a 2797477456242

Je hodně trapné tvrdit to, co tvrdíte Vy, pod článkem o tom, že rétorika Zemana a Babiše a jejich nohsledů připomíná rétoriku Madura, jeho předchůdce Chavese nebo tureckého Erdogana.

+1/−4
12.2.2019 12:54

J34a66n 38P76a44v26e42l 8373802928536

Ne, rétorika Zemana a Bureše jsou úplně normální. Co jsem se díval, je to bleděmodrém to co ostatní strany (v minulosti. Poslední roky to nesleduji vůbec).

+2/0
12.2.2019 13:40

J81o42s93e76f 24N89i35k69l 7176600616273

a navíc se ještě rozkmotřili s USA, takže ti jim nic nedají, takže podle vás jsou odepsaní...

+1/0
12.2.2019 10:27
Foto

J30a52n 31H69o37r57n52í66k 6823577815757

No tak odepsali se sami, že se spolčili s Castrem...

+1/0
12.2.2019 11:56
Foto

J80a27n 26H48o42r75n93í20k 6533647605817

zde jsem myslel Venezuelu, takže asi mimo téma :-)

+1/0
12.2.2019 12:42

M79a50r11e70k 89V22a74l17i72č15e21k 2561919944710

karma

+3/0
12.2.2019 9:23

J98i33ř49í 86Ř98e84z21n11í43k 4712182313735

Kdyby se jednalo o diktátora a skutečnou diktaturu, tak by nikdy, ale opravdu nikdy nemohlo k žádnému růstu cen jakékoliv komodity dojít, ani by si nikdo nestěžoval v cizím žoldu.

0/−11
12.2.2019 8:34

J86a69n 86Š57v16a50d94l91e44n17k67a 9174229140

Mohlo. Jsou různé typy diktatur.

+2/0
12.2.2019 8:55

J91i50ř80í 31Ř20e29z25n73í82k 4942382983375

Nemohlo, podobné jevy ukazují, že žádný diktátor nemá a nemůže mít nikdy nic pod kontrolou. Hodinky, které se zpožďují, jsou porouchanými hodinkami, které jenom opice se může snažit opravit tím, že s nimi třískne o podlahu.

0/−2
12.2.2019 9:18

J27a14n 53Š43v88a46d14l78e14n34k83a 9514269980

Diktátor má hlavně pod kontrolou politický systém. Ne všichni se snaží ovládnout také ekonomiku. Nebo jste si vymyslel i vlastní definici diktátora? U komunistů ji máte velice svéráznou a podle ní se zdá, že vlastně ani zakladatelé komunistických stran nebyli komunisté...

+8/0
12.2.2019 9:20

J90i16ř49í 14Ř42e36z59n13í38k 4322132453955

Zakladatel nemůže být komunistou, snad toliko z přesvědčení, které nutně a zákonitě podléhá herezi. Je to komunista bez stranické disciplíny,

Ale pozor, dějiny EU prokazují, že politicky systém nemůže být postaven na vodě. Bez ekonomické integrace nemůže být integrace politická.

A Turecko bylo dlouhá léta horkým kandidátem na vstup do EU. A paradoxně, až demokratické volby ukázaly, jak je vlastně daleko.

No a sadím, že současné problémy s růstem cen jsou výsledkem sečtení : turecké demokracie + problém s úprchlíky + dotace z EU na ně, tedy tří jevů, které Erdogán pod kontrolou absolutně nemá.

+1/−4
12.2.2019 9:44
Foto

J57a71n 94H14o62r77n50í67k 6743407635347

Co je podle vás skutečná diktatura? To, co popisuje p. Flaška se stalo v nedávné historii x-krát.

+5/0
12.2.2019 11:30
Foto

M28a74r10i23e 45J55a46n67d12o26v82á 8751543345666

Karma, Tomáši, ale utopickým socialistům to nevysvětlíte

+17/−3
12.2.2019 7:48

J11i67ř10í 24Ř20e85z11n17í31k 4422382793885

Od kdy Platon je považován za utopckého socialistu?

+1/−3
12.2.2019 8:53

J48a57n 32Š41v19a50d18l18e84n13k25a 9864569980

Na Platóna především rádi odkazovali socialisté, když budovali své peklo na Zemi. Měli pocit, že je to s ním v souladu. Vláda filozofů, ideální polis.

+14/0
12.2.2019 8:57
Foto

M38a54r55i22e 37J17a53n83d66o16v39á 8481233415726

Tak komunisté považovali za filozofa i Marxe. Nakonec i tak se dá říkat línému lemplovi, který se nechá vyživovat kapitalistou Engelsem a dalším kapitalistou, strýcem Philipsem, zakladatelem slavné holandské firmy. I Marxova matka o svém synovi prohlásila" Místo psaní Kapitálu by měl raději nějaký vytvořit.":-)

+11/0
12.2.2019 11:34

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz