Děkujeme za pochopení.
D69a79v77i69d 87W98o90l51f
Přátelé.
EU si dala předsevzetí, že do roku 2050 nezemře při dopravní nehodě žádný člověk. A k tomuto cíli směřuje několika směry.
a) zvyšováním bezpečnosti, různé asistenty ve vozidlech na vše. Snižování rychlostí. Nová čidla a senzory, kdy po požití nenastartujete. V budoucnu na Vás vozidlo nahlásí, že jste překročili rychlost a další. Samozřejmě autonomie řízení s minimálním zásahem člověka.
b) zdražováním automobilů, omezování výrobců. Bezemisní provoz. Daně na automobilky při neplnění emisních závazků, což se promítne do finální ceny vozidel. Zdražení individuální dopravy. Což v důsledku povede k tomu, že jako za socialismu, bude automobil luxusní zboží, tedy pouze pro vyvolené. Na silnicích ubyde provoz. A tudíž se zvýší i bezpečnost.
Nu uvidíme.
G36e98o27r30g28e 51H46o45l78y
J46a67n 38A55n40d92r92l70e
kdepak, na dlažbu používanou na cestách do pekla, žádný mramor nemá
Vám
J35a44n 25K50a88d72e22ř85á58b31e18k
Británie je kolébkou zajímavých nápadů. Byl to praporkový zákon pro motoristy stejně jako daň z oken. Když si lidé v Británii zazdívali okna nebylo to proto, že milují tmu.
D67u89š22a60n 55R60a35j33n84i65n41e79c
Ako bude klesať spotreba nafty a benzínu bude sa spotrebná daň za energie presúvať do predaja elektriny !
Kúpiť si eko-auto nie je charita ! Štát si musí prísť na svoje ! Z čoho by rozhadzoval na svoje "projekty" ?
J63o90z85e28f 55K74o39s86t83e98l61a63n75s11k46ý
Autor patrí k tým "expertom" na elektroautá, ktorí budú do roztrhania tela kritizovať akékoľvek opatrenia v súvislosti s nimi. Ak by sa takéto poplatky neplatili, tak by kritizoval, že daň platia len motoristi jazdiaci na benzín a naftu. Keď sa plánujú opatrenia, ako majú túto disproporciu aspoň čiastočne riešiť, tak zase kritizuje tie.
Autor objavil Ameriku. Je logické, že NIEKTORÉ štáty, ktoré majú vysoké príjmy zo spotrebnej dane z fosilných palív, pôjdu touto cestou. Ale to neznamená, že všetky. V USA je aj teraz benzín v porovnaní s Európou veľmi lacný, miestna kultúra je založená na mobilite, a tak takéto riešenie asi ťažko očakávať. Podobne aj v Rusku je bezín v porovnaní s nami lacný.
Mimochodom aj v našich končinách sa tiež plánuje zavedenie spoplatnenia diaľnic nie paušálnou sumou, ale podľa prejazdených kilometrov. Na tomto princípe je založené diaľničné mýto vyberané napr. v Chorvátsku alebo Taliansku. A tam to začali používať dávno pred érou elektromobilov.
A nakoniec 2 podstatné veci. 1. Ak niečo zavedie nejaký štát, tak to ešte neznamená, že sa musíme opičiť po ňom. 2. Ak si Briti zavedú takýto mýtny systém, tak stále budú na tom lepšie tí, ktorí si budú svoje autá nabíjať napr. pomocou solárnej energie. Tí budú platiť len za používanie ciest. Všetci ostatní si k tomu budú musieť ešte pripočítať náklady na palivo. resp. elektrinu.
J35a14n 44K69a30d38e95ř20á55b55e76k
Autor pouze poukazuje na jistou licoměrnost, když politici EÚ (včetně Británie jako člena) veřejně vyhlašovali úlevy pro elektromobily. Neuplynula dlouhá doba a sliby jsou opět chyby. Ve věci opičení mohu jen říct, že srovnávat jablka s hruškami je dost běžné. Třeba srovnávání nesrovnatelného u vývoje coronaviru v jednotlivých zemích a snaha roubovat opatření tam, kde se kvůli diametrálně odlišným podmínkám nemohou dobře uplatnit.
J10i78ř66í 69B85a69s13l44e85r
Ještě bude dlouho trvat než se vybuduje infrastruktura obdobná ropovodům a rafineriím. Nabíjecí stanice potřebují hodně proudu, někde jsem četl, že celkově až 2,5 krát více než el. soustava snese. Pak taky nějaká skupina lidí žačne konečně nahlas mluvit, o čem ty drahé a dotované elauta jsou a když ji dost lidí podpoří, má šanci to zastavit. Včetně EU. Volby jsou každou chvíli. Jedny otestují a druhé vyhrají - viz. Babiško
Sám tedy sázím do budoucna na vodík a jaderné štěpení/fúzi. Někde musí vzniknout silné zdroje el. elektřiny, bez nich to nikdy nepůjde. Svět musí mít základní výroby
J97o86z93e39f 83K90o30s64t68e37l57a84n54s24k10ý
Viete, papier znesie všetko, aj tie kecy o tom že skolabuje energetická sústava. Skutočnosť je však taká, že sa nebude jednať o násobky, ale len o jednotky, max. desiatky percent nárastu. Lenže ani to nemusí byť naozaj realitou, pretože veľa ľudí si bude auta nabíjať sami napr. pomocou solárnych článkov. A títo nebudú zaťažovať energetickú sieť.
Čo sa týka toho, že budúcnosť je vo vodíku, tak to je nezmysel šírený ropnými spoločnosťami, aby si zachovali aspoň aký-taký podiel na trhu. Celková efektivita vodíkového pohonu (výroba, distribúca, spotreba v aute) je násobne menšia ako pohon samotnou elektrinou. Vodík je vlastne takým zbytočným medzičlánkom. Na výrobu vodíka potrebujete elektrinu. Lenže potom ten vodík musí stlačiť pod obrovským tlakom, a len jeho samotné natlakovanie spotrebuje viac elektriny ako minie elektromobil na vzdialenosť, na ktorú vodíkovému autu stačí natlakovaný vodík. Vodík je najľahší prvok sa najmenšími atómami, takže je veľmi nákladné, až nemožné vytvoriť materiál, ktorými by síce pomaly, ale predsa len neunikal. A ten únik je väčší ako je úbytok elektriny v batériách pri nepoužívaní elektroauta.
Vodík sa bude používať v špecifických podmienkach. Na pohon lietajúcich strojov, ako náhrada dieslových lokomotív, na pohon lodí a možno aj v medzinárodnej kamiónovej doprave.
Mimochodom odpor voči elektromobilom je tiež podporovaný spoločnosťami, ktoré ťažia, spracúvajú a predávajú ropu a ropné produkty. Pretože v súčasnosti majú prakticky monopol na dodávky energie do áut. Ročne sa v tomto biznise točí viac ako 3 000 000 000 000 USD (3 tisíc miliárd dolárov), takže len naivka by si myslel, že sa tohto biznisu len tak firmy vzdajú... Ono to zase nie je ani ťažké, a ani nákladné. Stačí občas zafinancovať nejakú štúdiu, ktorá "dokáže", že elektromobil je nezmysel. Alebo napr. podporovať novinárov, ktorí budú šíriť o elektroautách negatívne veci. Nezaujatý človek si musel všimnúť, že keď zhorí alebo má nehodu elektromobil, tak sú toho plné noviny.
J28a49n 94V20a51š67á79t39k72o
Pokud stát vyjde o výnosy z jedné daně, musí zavést jinou. Je to logické. Pokud si chceme i nadále užívat historicky bezprecedentního sociálního a zdravotního komfortu. A o ten nechce nikdo přijít. Takže, nakonec všichni ty daně zaplatíme.
K77a74r59e30l 24S22t91r60ž41a24n47o48v20s14k84ý
Tak soubor daní se mění už od dob, kdy lidi daně vynalezli. Třeba z takové daně z komínů by si dneska stát mnoho nepořídil.
D17u40š51a28n 97R91a54j64n65i50n45e73c
A nie je dnes tá "daň z komínu" vo vašej faktúrre za elektrinu a plyn ? V ktorej je cena energie asi 50 % a zbytok sú rôzne "percentíčka" za distirbúciu , uskladňovanie , ošetrovanie a dokonca aj na dotácie štátu stratovým baniam ....
T91o91m28á28š 56H31r60u19b41ý
To se skutečně dalo čekat a rovněž se dá čekat, že jednou skončí parkovací výhody v centrech měst.
J50a55n 45V96a52š40á75t60k18o
Rozhodně ano. Ale tipuji, že třeba časem spalovákům zpoplatněj vjezd do měst, aby tam nevypouštěli ty emise. Elektromobil ve městě ještě nějakou dobu bude ve výhodě.
R20a81d43e37k 37K21o73h84u29t
Celekm nedávno jsem četl, že automobilky chystají nebo některé již montují do aut nabíjecí elektroniku, která "pozná" zdaněnou elektřinu (elektřinu zatíženou spotřební daní). To pozná je v uvozovkách - bude se moci nabíjet pouze z nabíječek, které počítají elektřinu jako nabíjecí, pošlou o tom elektronice v autě nějakou informaci. Ale nyní to nemohu najít, tak možná si to špatně pamatuji...
- Počet článků 1310
- Celková karma 33,68
- Průměrná čtenost 3002x