Děkujeme za pochopení.
M41i16r19o73s35l81a23v 90K26u80p85č65á31k
Kolega má nové hybridní BMW a spotřebu má mnohem větší než silnější čistě benzínový motor. Polovina nabíječek nefunguje, druhá je obsazená, není kde nabíjet. Bohužel cena elektřiny letí tak strmě vzhůru, že tohle pocítí všechny firmy i domácnosti. Vše se zdraží od výroby po bydlení. Ale oni na východě to za nás rádi vyrobí..
J76a85n 78H66a72r24v65a11n
Horší by bylo, kdyby měl plně elektrické auto
L38u74m16í76r 42V58i74t54h13a
Četl jsem včera o mobilních dobíjecích stanicích na bázi vodíkových článků. Psalo se tam o generátorech poháněných vodíkovými články (nejsem v tomto směru odborník, netuším, proč je výhodnější pohánět elektřinou generátor elektřiny, ale svůj důvod to patrně má, nedokážu posoudit). Prostě budou brázdit ulice i silnice a dobíjet baterky těm, kteří to budou potřebovat.
Což mi přijde zajímavé hlavně z hlediska těch palivových článků. Pokud to tak skutečně bude (myslím, že se tam psalo o Švýcarsku, a že ten projekt už funguje), bude to znamenat zásadní posun ve vývoji palivových článků a jejich posun směrem k silniční dopravě.
Čím dál víc jsem toho názoru, že pokud elektromobil, tak poháněný palivovými články.
S53t20a93n47i57s67l81a68v 62J70e83l55e77n
Palivové články spolu s výrobou vodíku elektrolýzou mají dohromady ztráty kolem 50% ukládané energie.
P56a18v39e77l 43D67v57o48ř64á26k
Máre pravdu. Přijít s nějakou novinkou mezi domorodce z doby kamenné nemůže dobře dopadnout.
V hektické době budování socialismu nikdo nepočítal s tím, že by každá rodina mohla jednou mít svůj auťák, ne-li dva. Při tehdejších platech to bylo nemožné.
A tak se "budovala" skvělá sídliště, kde už tehdy nebylo moc místa na případné zaparkování, a dnes? A to byste chtěl, aby komanč postavil podzemní parkoviště nebo parkovací domy? To jsme mohli mít dávno postavené, jenže ono se s tím nepočítalo a ono se nepředpokládalo a ono se netušilo...
A tak jsme vstoupili do 3. tisíciletí s infrastrukturou let padesátých minulého století.
Náhoda přeje jen duchům připraveným, jak pravil význačný badatel (Pasteur, tuším).
No a my jsme připraveni nebyli, a tak dopadneme jako onen skautík v Čochtanovi: "Na opasku měl napsáno Buď připraven - a tak jsem ho za něj chytil a šup - a on připravenej nebyl." (Vypráví Jan Werich)
Z71b76y42š54e37k 35H29l27i96n96k19a
A to jste zapomněl na to, že ne všude je rozvodná soustava připravená na velký odběr. Takže když si někde vzpomene víc lidí, že budou nabíjet najednou, vypadne proud.
P52a81v54e59l 97D53v92o61ř16á70k
Nedivte se, když ta rozvodná soustava ještě leckde pamatuje Franze Josefa!
J32i25ř25í 63K84u17č79e33r23a
Jak vyřešit dramatické dopravní zácpy, to je o co běží. Znechutit průjezd městem četnými uzavírkami, má jen krátkodobý efekt. Zdražení aut na cenu elektromobilu, vyřadí z dopravy ty chudší, cena elektřiny už zasáhne střední třídu. Koupíte si ojetý elektromobil? Ne vy ho si ho převezmete a ještě peníze dostanete, likvidace nebezpečného odpadu není levná už dnes a k té se smluvně při převzetí starého elektromobilu zavážete. K autu s téměř zničenou baterkou dostanete slušný obnos a spekulanti, kteří se neštítí černých skládek mají žně. Tenhle problém už tu byl, jen ty pneumatiky se dalo zapálit, s baterkama to asi bude horší. Ale výsledek se dostaví, silnice se budou ze třech pruhů snižovat na dva, někde i na jeden pruh, naši stavitelé D1 jsou proto vizionáři. Na centrální evidenci všech vozidel bude stačit jedna paní s malou kanceláří, prostě úspory na všech stranách.
J21i24ř16í 66K83i10n43d17l
V současné době se autobaterie v elektroautech se nedají recyklovat. Vše musí probíhat za přísných bezpečnostních podmínek. U nás se nakládají do kovových sudů a odváží se do Belgie a Francie a jak jsem četl i Německo snad zavedlo linku na jejich likvidaci, ale je to drahé a ekonomicky nevýhodné.
J55i55ř33í 85J34i89r28o13u35d84e27k
Nejni v tom světlým zejtřku, či pozejtřku troško moc temna, Kuzmo Kuzmiči? Ale klídek, pár blackoutů to vyřeší, a začne se zase jezdit dvojkou, teda po svejch
P46a46v16e81l 83V97é34b96r
No, pokud ta elektřina pro to nabití vzniká v zásuvce (a nikde jinde), tak to rychlonabíjení není problém. Pokud se ale musí vyrobit někde jinde a k té zásuvce přivést...
- Počet článků 1312
- Celková karma 33,79
- Průměrná čtenost 2997x