Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Kolega má nové hybridní BMW a spotřebu má mnohem větší než silnější čistě benzínový motor. Polovina nabíječek nefunguje, druhá je obsazená, není kde nabíjet. Bohužel cena elektřiny letí tak strmě vzhůru, že tohle pocítí všechny firmy i domácnosti. Vše se zdraží od výroby po bydlení. Ale oni na východě to za nás rádi vyrobí..

7 2
možnosti
JH

J76a85n 78H66a72r24v65a11n

20. 9. 2021 13:00

Horší by bylo, kdyby měl plně elektrické auto :-/

0 1
možnosti
LV

Četl jsem včera o mobilních dobíjecích stanicích na bázi vodíkových článků. Psalo se tam o generátorech poháněných vodíkovými články (nejsem v tomto směru odborník, netuším, proč je výhodnější pohánět elektřinou generátor elektřiny, ale svůj důvod to patrně má, nedokážu posoudit). Prostě budou brázdit ulice i silnice a dobíjet baterky těm, kteří to budou potřebovat.

Což mi přijde zajímavé hlavně z hlediska těch palivových článků. Pokud to tak skutečně bude (myslím, že se tam psalo o Švýcarsku, a že ten projekt už funguje), bude to znamenat zásadní posun ve vývoji palivových článků a jejich posun směrem k silniční dopravě.

Čím dál víc jsem toho názoru, že pokud elektromobil, tak poháněný palivovými články.

3 0
možnosti
Foto

Palivové články spolu s výrobou vodíku elektrolýzou mají dohromady ztráty kolem 50% ukládané energie.

1 0
možnosti
JZ

Zasloužená karma R^:-)

2 0
možnosti
Foto

Máre pravdu. Přijít s nějakou novinkou mezi domorodce z doby kamenné nemůže dobře dopadnout.

V hektické době budování socialismu nikdo nepočítal s tím, že by každá rodina mohla jednou mít svůj auťák, ne-li dva. Při tehdejších platech to bylo nemožné.

A tak se "budovala" skvělá sídliště, kde už tehdy nebylo moc místa na případné zaparkování, a dnes? A to byste chtěl, aby komanč postavil podzemní parkoviště nebo parkovací domy? To jsme mohli mít dávno postavené, jenže ono se s tím nepočítalo a ono se nepředpokládalo a ono se netušilo...

A tak jsme vstoupili do 3. tisíciletí s infrastrukturou let padesátých minulého století.

Náhoda přeje jen duchům připraveným, jak pravil význačný badatel (Pasteur, tuším).

No a my jsme připraveni nebyli, a tak dopadneme jako onen skautík v Čochtanovi: "Na opasku měl napsáno Buď připraven - a tak jsem ho za něj chytil a šup - a on připravenej nebyl." (Vypráví Jan Werich)

:-)

5 0
možnosti
ZH

A to jste zapomněl na to, že ne všude je rozvodná soustava připravená na velký odběr. Takže když si někde vzpomene víc lidí, že budou nabíjet najednou, vypadne proud. :-)

7 1
možnosti
Foto

Nedivte se, když ta rozvodná soustava ještě leckde pamatuje Franze Josefa! ;-D

3 5
možnosti
JK

Jak vyřešit dramatické dopravní zácpy, to je o co běží. Znechutit průjezd městem četnými uzavírkami, má jen krátkodobý efekt. Zdražení aut na cenu elektromobilu, vyřadí z dopravy ty chudší, cena elektřiny už zasáhne střední třídu. Koupíte si ojetý elektromobil? Ne vy ho si ho převezmete a ještě peníze dostanete, likvidace nebezpečného odpadu není levná už dnes a k té se smluvně při převzetí starého elektromobilu zavážete. K autu s téměř zničenou baterkou dostanete slušný obnos a spekulanti, kteří se neštítí černých skládek mají žně. Tenhle problém už tu byl, jen ty pneumatiky se dalo zapálit, s baterkama to asi bude horší. Ale výsledek se dostaví, silnice se budou ze třech pruhů snižovat na dva, někde i na jeden pruh, naši stavitelé D1 jsou proto vizionáři. Na centrální evidenci všech vozidel bude stačit jedna paní s malou kanceláří, prostě úspory na všech stranách.

6 0
možnosti
Foto

V současné době se autobaterie v elektroautech se nedají recyklovat. Vše musí probíhat za přísných bezpečnostních podmínek. U nás se nakládají do kovových sudů a odváží se do Belgie a Francie a jak jsem četl i Německo snad zavedlo linku na jejich likvidaci, ale je to drahé a ekonomicky nevýhodné.

3 2
možnosti
Foto

Nejni v tom světlým zejtřku, či pozejtřku troško moc temna, Kuzmo Kuzmiči? Ale klídek, pár blackoutů to vyřeší, a začne se zase jezdit dvojkou, teda po svejch;-)

7 1
možnosti
PV

P46a46v16e81l 83V97é34b96r

20. 9. 2021 9:17

No, pokud ta elektřina pro to nabití vzniká v zásuvce (a nikde jinde), tak to rychlonabíjení není problém. Pokud se ale musí vyrobit někde jinde a k té zásuvce přivést...

8 0
možnosti
  • Počet článků 1312
  • Celková karma 33,79
  • Průměrná čtenost 2997x
Co mě štve, o tom rád napíšu. Ale i rád něco pochválím. Mám rád hory, lyžování a horské kolo. Živím sám sebe a svou rodinu, nejsem u nikoho zaměstnán, ani nikoho nezaměstnávám. Pracuji si sám za sebe, pro sebe, své klienty a samozřejmě i státní kasu. Nebereme žádné dávky ani podpory. Nic jsem nezprivatizoval ani nezrestituoval. Pokud chcete, napište mi: tflaska@seznam.cz.