Neděle 29. ledna 2023, svátek má Zdislava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 29. ledna 2023 Zdislava

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Š31á48r92k37a 54M30e92d17k40o81v75á 7734145126690

R^

Také si na něj brousím zuby.

Ale ještě více na švýcarskou železnici.

0/0
27.11.2022 15:41
Foto

S86t55a13n65i76s51l49a55v 29R78á33d14l 7766887878716

Nejsem žádný velký fanda železnic, ale shodou okolností se mi poštěstilo jet jak Shinkanzenem, tak Maglevem a čínským rychlovlakem z Shanghaje (TGV zatím ne). Musím ale říci, že nejkomfortnější rychlé cestování bylo tím čínským rychlovlakem. Maglev byl příliš krátký a je to spíše pouťová atrakce, Shinkanzen je už vybavením poněkud zastaralý.

+1/0
27.11.2022 8:18
Foto

M95i54l90a46n 61Č62i74e84r30n10y 6797222436595

Začíná se blýskat na lepší časy, že se na blogu idnes ,sice zatím jako šafránu objevují i jiné témata, než.......? Jsem také fanda železnice, ale TGV jsem potkával je ve Frankfurtu nad Mohanem. Jednou se mnou málem odjel, když jsem si tam procházel jeho vozovou jednotku. Jezdí jich několik typů podle roku výroby, podobně je to i u německých ICE, kterých hodně využívám na svých cestách. Ovšem na zářezu mi TGV, Shinkansen a Shanghai Maglev zatím chybí. Tento příspěvek beru coby hodně inspirativní a nutí mne si na jař eudělat také radost. Prozatím budu rád za to, aby se člověk pendolinem dostal bez většího zpoždění na místo určení v ČR.

0/0
27.11.2022 7:30
Foto

B25r27o51n20i79s29l22a64v 18G33a80b27r45y76š 2712379211

To je těžké, když autoři nenajdou jiná témata a píšou pořád o tom samém.

0/0
27.11.2022 14:33
Foto

P90e53t11r 86L77o64r68e89n26c 1637142837613

Díky za poutavou reportáž.R^

Taky je to můj sen, projet se takovou ležatou raketou...

Já jsem tyhle vlaky zatím potkal jen zvenčí, např. jako řidič osobáku na dálnici Bologna - Milano, kde jsem na bezradarovém úseku svištěl nějakých těch tolerovaných 150 km/h když tu se cosi mihlo vzadu z boku v zrcátku, pak zprava vžum vžum vžum vžum - a daleko vepředu se vzdaloval vlak.

Nabyl jsem tím pocit, že bych mohl při té mé "rychlosti" za jízdy trhat kopretiny...;-)

+3/0
26.11.2022 21:20
Foto

R70o33m79a38n 21P54o19t80o26c98z58n89ý 5500535802145

Krásné čtení. S TGV mám několik zkušeností. Jel jsem i s TGV Eurostar mezi Paříží a Londýnem a zpět. To je ještě o fous zajímavější zkušenost, odbavení a bezpečnost na úrovní letů letadlem. Jasná R^

+4/0
26.11.2022 20:18
Foto

A38n32t32o66n43í60n 65M77a42h44o98v48s43k63ý 5636401917195

R^:-)

Sláva konečně něco jiného než Ukrajina-Putin-Orbán..

+1/0
26.11.2022 19:29
Foto

V87l87a89d86i47m48í11r 73H54a52v96r36á21n86e85k 7866406810277

Výborný blog! Překvapila mě cena a zážitek to musí být úžasný...k 60. jsem měl na výběr Ledovcový expres, či Provence na kole. Vybral jsem si kolo, bylo to super,ale TGV je velké lákadlo...karma!

+4/0
26.11.2022 17:39
Foto

M27a19r66e12k 95V75a55l70i47č61e45k 2271969414860

Splnenej sen... to znám. Krásný to je!

+3/0
26.11.2022 17:29
Foto

M92i25c47h44a83l 27P41t85á21č35e44k 5186879609575

Skvělý článek, cestu TGV Vám asi závidím.

+4/0
26.11.2022 16:16
Foto

L32u58b74o91m56í30r 85S93t21e91j77s63k21a19l 1346104948342

R^ co dodat.

+3/0
26.11.2022 13:52
Foto

S22t67a31n48i39s71l38a53v 33T91o48s77t73e11n 8105442220625

R^

+1/0
26.11.2022 13:49
Foto

T65o86m37á37š 61V75o16d33v74á19ř42k52a 3343681727364

Souhlasím, jel jsem s ním letos koncem března - Paris (z Gare de Montparnasse do Bayonne), maximální rychlost jsem zaznamenal 309 km/hod, ale je fakt, že jsem si četl a vyšší mi mohla uniknout. Seděl jsem v horní části a oči při pohledu ven trochu bolely, pokud byl vlak blízko náspu.

Jen byl trochu problém s nákupem jízdenky, server SNCF byl tehdy trochu toporný.

+2/0
26.11.2022 13:05
Foto

R96o65s77t55i93s32l41a94v 70J15e59z16e58k 4539750252544

R^ Nejsem "vláčkař" ale TGV je pro mne jako pro technika fascinující. Osobně s ním mám zážitek jen pasivní. Jel jsem po dálnici kdesi, už si nepamatuji kde svých standardních 170 a v zrcátku jsem viděl světla. Rychle se přibližující. A poté mně míjející rozdílem několika tříd. Teprve takhle člověk pochopí tu rychlost. Nebo ve Verneau, kde jsem často nocoval kousek od trati, souprava se mihne za pár desítek sekund po dráze kterou je vidět, dva, možná tři kilometry.

+2/0
26.11.2022 12:05
Foto

B13r52o13n57i84s16l55a42v 16G96a28b20r80y66š 2792159471

Nepochybuju o tom, že pro Vás jako vláčkaře to zážitek byl, "pane kolego". :-) I my jsme se letos vydali ochutnat vyšší rychlosti, když jsme 12 dní cestovali po západní Evropě. Vyzkoušeli jsme TGV, Thalys a také ICE. Taky jsme vláčkaři, takže ničím jiným jsme se ani nepřepravovali. Za těch 12 dní jsme najezdili téměř 4500 km. Akorát program jsme měli trochu volnější a tvořili jsme jej prakticky za běhu. Tomu taky odpovídaly ceny místenek, které jsme kupovali téměř na poslední chvíli.

Je s podivem, že ještě v dnešní době se najdou tací, kteří zpochybňují přínos vysokorychlostních vlaků pro naši zemi. Myslí si, že jsme ostrovem na širém moři. Jenže už nedokážou pochopit, že vysokorychlostní železnice je v našem případě záležitost celého kontinentu, kdy budeme spojeni s okolními státy stejně jako mezinárodní dálniční síť.

Faktem je, že se o VRT mluví čím dál více a častěji, ale to je pořád málo.

+6/0
26.11.2022 11:35
Foto

J14a43n 66P65a68v43e55l 8413652568256

Je potřeba ekonomický rozbor. Jinak se pohybujeme v dojmech

Je možné, že by stačilo pořádné spojení normálními vlaky, které by jezdily, já nevím, 160 km/h? Ona ta ekonomika provozu může být někde jinde.

+1/0
26.11.2022 16:16
Foto

B98r73o30n43i26s97l31a25v 69G78a22b59r31y23š 2872359221

Ekonomický rozbor už určitě někdo dělal.

Rychlostí 160 km/h už u nás jezdit lze, ale na velmi málo úsecích. I kdyby všechny čtyři NTŽK byly stavěny na tuto rychlost, pak je to málo a vlak bude nekonkurenceschopný. Cestovní rychlost musí být daleko vyšší.

Opravdu nejde o to, jak velká naše země je. Když se podíváte na mapu vysokorychlostních tratí, tak zjistíte, že síť VRT ve velkých zemích je propojena s těmi menšími zeměmi. Belgie je rozlohou od nás poloviční a je propojena s Francií a Německem. A trať vede až do Amsterdamu. Takže proč by Polsko, které teď VRT buduje, nemohlo být skrze nás propojeno s Rakouskem? A my ze západu s Německem?

+3/0
26.11.2022 23:04
Foto

J84a89r48o78m11í20r 48Š41i58š87a 3440193571257

Tak tohle ti jako vysloužilej nadrazak závidím ale jen dočasně pač se na to chystám příští rok :-(

+3/0
26.11.2022 11:05
Foto

T28o58m40á42š 41F75l84a92š82k44a 5645445686911

Užij si to a dej sem pak fotoblog!

+1/0
26.11.2022 11:17
Foto

J82o44s52e80f 17B42á56r74t18a 7450972638816

Projel jsem se v TGV hned po sametu, směr Paříž La Rochelle s přestupem. Byl to zážitek. Vagon jsem nemusel hledat, na nástupišti byl čtverec s číslem, na který jsem se postavil a když vlak zastavil, k nástupu do vagonu stačil jeden krok.

+3/0
26.11.2022 10:36
Foto

T11o67m19á86š 16F22l62a92š11k90a 5795555596371

Ty čtverce tam jsou do dnes.

+3/0
26.11.2022 11:17
Foto

Z90d17e13n24ě65k 51Š55i57n23d45l62a11u24e67r 5527506945442

Velice dobře jste to napsal a tudíž se to neméně dobře čte. Gratuluji!

+10/0
26.11.2022 10:36
Foto

J77a93n 82H35o72r57n58í32k 6153987815537

Zajímavé čtení, díky R^

+5/0
26.11.2022 10:31
Foto

O72n34d57ř15e64j 66F15i30l41i22p35c52z53y73k 8334143968931

Moc pěknéR^

Když se chce, tak to jde. Napsat pěkný článek. Blahopřeji.:-P

+2/0
26.11.2022 10:20
Foto

J49a59n 95Z44i77e64g54l65e43r 1541656421458

Perfektní. Zasloužená karma :-)R^ Jízda TGV je jeden z mých snů a doufám, že si ho příští rok splním. :-)

+2/0
26.11.2022 10:18
Foto

J56a75n 69H71a37r53v19a13n 3847458735136

R^ Díky, s chutí jsem si početl.

+3/0
26.11.2022 10:12

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS