Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Souhlasím, jel jsem s ním letos koncem března - Paris (z Gare de Montparnasse do Bayonne), maximální rychlost jsem zaznamenal 309 km/hod, ale je fakt, že jsem si četl a vyšší mi mohla uniknout. Seděl jsem v horní části a oči při pohledu ven trochu bolely, pokud byl vlak blízko náspu.

Jen byl trochu problém s nákupem jízdenky, server SNCF byl tehdy trochu toporný.

2 0
možnosti
RJ

R^ Nejsem "vláčkař" ale TGV je pro mne jako pro technika fascinující. Osobně s ním mám zážitek jen pasivní. Jel jsem po dálnici kdesi, už si nepamatuji kde svých standardních 170 a v zrcátku jsem viděl světla. Rychle se přibližující. A poté mně míjející rozdílem několika tříd. Teprve takhle člověk pochopí tu rychlost. Nebo ve Verneau, kde jsem často nocoval kousek od trati, souprava se mihne za pár desítek sekund po dráze kterou je vidět, dva, možná tři kilometry.

2 0
možnosti
BG

Nepochybuju o tom, že pro Vás jako vláčkaře to zážitek byl, "pane kolego". :-) I my jsme se letos vydali ochutnat vyšší rychlosti, když jsme 12 dní cestovali po západní Evropě. Vyzkoušeli jsme TGV, Thalys a také ICE. Taky jsme vláčkaři, takže ničím jiným jsme se ani nepřepravovali. Za těch 12 dní jsme najezdili téměř 4500 km. Akorát program jsme měli trochu volnější a tvořili jsme jej prakticky za běhu. Tomu taky odpovídaly ceny místenek, které jsme kupovali téměř na poslední chvíli.

Je s podivem, že ještě v dnešní době se najdou tací, kteří zpochybňují přínos vysokorychlostních vlaků pro naši zemi. Myslí si, že jsme ostrovem na širém moři. Jenže už nedokážou pochopit, že vysokorychlostní železnice je v našem případě záležitost celého kontinentu, kdy budeme spojeni s okolními státy stejně jako mezinárodní dálniční síť.

Faktem je, že se o VRT mluví čím dál více a častěji, ale to je pořád málo.

6 0
možnosti

Je potřeba ekonomický rozbor. Jinak se pohybujeme v dojmech

Je možné, že by stačilo pořádné spojení normálními vlaky, které by jezdily, já nevím, 160 km/h? Ona ta ekonomika provozu může být někde jinde.

1 0
možnosti
Foto

Tak tohle ti jako vysloužilej nadrazak závidím ale jen dočasně pač se na to chystám příští rok :-(

3 0
možnosti
Foto

Užij si to a dej sem pak fotoblog!

1 0
možnosti
Foto

J43o28s55e44f 65B40á93r96t79a

26. 11. 2022 10:36

Projel jsem se v TGV hned po sametu, směr Paříž La Rochelle s přestupem. Byl to zážitek. Vagon jsem nemusel hledat, na nástupišti byl čtverec s číslem, na který jsem se postavil a když vlak zastavil, k nástupu do vagonu stačil jeden krok.

3 0
možnosti
Foto

Ty čtverce tam jsou do dnes.

3 0
možnosti

Velice dobře jste to napsal a tudíž se to neméně dobře čte. Gratuluji!

10 0
možnosti
Foto

J72a33n 56H16o71r18n58í84k

26. 11. 2022 10:31

Zajímavé čtení, díky R^

5 0
možnosti
OF

Moc pěknéR^

Když se chce, tak to jde. Napsat pěkný článek. Blahopřeji.:-P

2 0
možnosti
JZ

J37a69n 19Z52i44e98g49l94e78r

26. 11. 2022 10:18

Perfektní. Zasloužená karma :-)R^ Jízda TGV je jeden z mých snů a doufám, že si ho příští rok splním. :-)

2 0
možnosti
  • Počet článků 1313
  • Celková karma 33,77
  • Průměrná čtenost 2995x
Co mě štve, o tom rád napíšu. Ale i rád něco pochválím. Mám rád hory, lyžování a horské kolo. Živím sám sebe a svou rodinu, nejsem u nikoho zaměstnán, ani nikoho nezaměstnávám. Pracuji si sám za sebe, pro sebe, své klienty a samozřejmě i státní kasu. Nebereme žádné dávky ani podpory. Nic jsem nezprivatizoval ani nezrestituoval. Pokud chcete, napište mi: tflaska@seznam.cz.