Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LV

Učitelé nemají 130 % průměrného platu, dokonce to nemají ani garantované. I vláda tvrdí, že to má být 130 % půměrné mzdy dva roky zpátky. Údajná průměrná mzda okolo 50 tisíc (opravdu, o tomto čísle se píše v médiích), je dosažitelná pouze pro nejstarší učitele s nejdelší praxí - přes 30 let (viz tabulky MŠMT). Drtivá většina učitelů má praxi menší, a tudíž na tuto částku nedosáhne. Čert ví, kdo a jak k té částce došel. Možná jsou v tom započítané ředitelské a další funkcionářské příplatky, odměny špičkovým vědeckým pracovníkům z odborných kateder VŠ, ale běžný učitel na takovou mzdu nedosáhne. To není stesk, to je uvedení obecně oblíbeného blábolu na pravou míru.

A učitelé nestávkují za to, aby i ostatní personál měl 130 %. Stávkují za to, aby vůbec nějaký ostatní personál ve školách zůstal, pane Flaško.

Chápu Vaše rozhořčení. I já jsem toho názoru, že domáhat se dnes, kdy vlády, bez ohledu na barvu, zasekávají rok co rok stamiliardové sekery do našich futer, něčeho stávkou je jen zvyšování tlaku na urychlení krachu. Ale od Vás bych tak povrchní a populistický přístup, který jste předvedl, nečekal.

21 9
možnosti
Foto

Zasloužená karma. Líbí se mi, jak.spousta rozhřčenýcb neumí matiku a nechápe, že když je něco nad průměrem, musí být stej ě pod průměrem. Tam ale nikdo nechce být.

18 1
možnosti
LU

"....že pak by stejný počet lidí měl brát kolem 70% nějakého fixního průměru. Kdo to prosím podle našeho pedagogického sboru má být?"

Žeby zamestnanci v profesiách kde postačí základné, resp. stredoškolské vzdelanie?

Asi to berú že to nie je fér, ak musia a sú povinní minimálne 5 rokov študovať, a iný za tie roky poberá plat.

3 1
možnosti
  • Počet článků 1314
  • Celková karma 33,26
  • Průměrná čtenost 2993x
Co mě štve, o tom rád napíšu. Ale i rád něco pochválím. Mám rád hory, lyžování a horské kolo. Živím sám sebe a svou rodinu, nejsem u nikoho zaměstnán, ani nikoho nezaměstnávám. Pracuji si sám za sebe, pro sebe, své klienty a samozřejmě i státní kasu. Nebereme žádné dávky ani podpory. Nic jsem nezprivatizoval ani nezrestituoval. Pokud chcete, napište mi: tflaska@seznam.cz.