Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Spirála úpadku? To je poněkud komické a hodně přehnané. Malý rozsah dálnic k otevření není dán nedostatkem peněz, nýbrž komplikovanými právními předpisy, které znemožňují rychlý průběh stavebního řízení. Rozsah slev by se mohl omezit z 75% třeba na 50%, ale rušit je úplně by byla chyba. Přepravci jsou určitě spokojení, že mají plno i v 1. třídách a je dobře, že důchodci více žijí a nesedí jen doma. Dělat z toho zásadní problém je nesmysl....

1 1
možnosti
FF

Jenže ten váš "nezásádní" problém stojí ročně 5 - 6 miliard Kč. To je při průměrné ceně dálnic v česku cca 35 km nové dálnice ročně, nebo za 8 - 10 let cena železničního tunelu Praha - Beroun. Vzhledem k rozdělení trhu se jedná o způsob jak nelít další miliardy Kč do Českých drah, protože ty obsluhují nějakých 97 - 98 % dotčených relací a shrábnou tedy i stejný díl peněz vyhozených na tento nesmysl. Počet cestujících na železnici již několik let nepřetržitě stoupal, a to i bez této státní pobídky. Existovaly slevy jak pro žáky a studenty, tak pro seniory, a pokud někdo i přesto měl problém se zajištěním nezbytné dopravy, existuje sociální dávka příspěvek na dopravu. Současný systém rozhazuje peníze všem bez ohledu na jejich sociální situaci. Proč?

0 0
možnosti
JS

Sleva na jízdné není zrovna šťastné řešení, myslím si, že má smysl u studentů, to ano, ale u seniorů by se to mělo řešit tak, aby měli takové důchody, aby si mohli v případě potřeby to jízdné koupit a ne jen jízdné.

2 2
možnosti

S postřehem autora příspěvku se dá souhlasit. Ač důchodce, který ještě nedosáhl na slevu od státu jsem automaticky tímto přišel o výhodné zakoupení karty IN 50 (550 Kč dnes 2900Kč na rok)pro důchodce u ČD. Velmi často pendluji směrem Ostrava-Praha a pokud si měsíc dopředu nezajistím místenku jsem nucen použít 1.třídu, jestli i tam už budou vyprodaná místa, tak to mě po..r (sorry).;-(

0 2
možnosti
PK

Přiznávám se, že jsem zvědavý na ten křik, až - nedej Bože - dojde k nějaké krizi a v rámci úspor budou muset být tyto slevy zrušeny... Pro ty, kteří nyní tleskají tomuto rozhazování, bude ministr, který tohoto zrušení dosáhne horší než pan Kalousek.

Navíc pan Babiš tvrdil, že chce stát vést jako firmu... Pokud by byl toho schopen, tak by peníze investoval např. do mimoúrovňových křížení železnice a silnic. Zvýšila by se bezpečnost v dopravě a navíc by se část investic vrátila ve formě daní a to jak z příjmu (zaměstnanci pracující na těchto nadjezdech či podjezdech by odváděli daně z příjmu), tak DPH z veškerého materiálu použitému na tyto stavby. Jenže jak vidno, pan Babiš nejspíš dovede vést jen firmu pobírající dotace.

6 2
možnosti
PK

Maně jsem si vzpomněl, že pan Babiš v roce, kdy byly slevy na dopravu zavedeny tvrdil, že je vše hrazeno z úspor ministerstva dopravy... Dnes už to raději netvrdí...

1 0
možnosti
JB

J16o18s53e94f 10B66a80r77t68h

29. 11. 2019 20:40

ANO bude líp.Slevy v 1.třídě to už je fakt moc.No šéf CD je konik z Babisovy stáje

1 0
možnosti
JZ

J94a41n 38Z90i80e41g83l16e93r

29. 11. 2019 17:48

Považuji také za velkou chybu umožnit slevy v I. třídě. tam býval vždy klid, teď už nebude ani tam. :-(

6 0
možnosti
Foto

I46v87a53n 89M33a34r71e76k

29. 11. 2019 17:37

Tak tedy nevím, jak je to u Vás v Praze a okolí? Předesílám, že ač jsem si u dráhy odkroutil pár desítek let, nebyl jsem jako penzista obdařen režijními výhodami, vlastně jsem o ně ani nestál.(pozn. a to jsem jako penzista měl nárok na 1.vozovou třídu).

S tou přeplněností vlaků. V okolí svého bydliště používám nejraději kvůli pohodlnosti svůj automobil české značky.

Pokud cestují 2-3 krát v roce ke své rodině za Prahu, v tom případě opět z pohodlnosti (ale hlavně kvůli rychlosti přesunu) použiji vlak jezdící na tzv."komerční riziko".

Velmi těžko bych totiž dokázal překonat vzdálenost z východní Moravy autem za čtyři hodiny, tak jak to dokáže expres jezdící mezi těmito destinacemi dvakrát denně. Jízdenku si objednám týden předem. Ač jsem od doby zavedení slev pro studenty a seniory 65+ využil tyto vlaky mnohokrát, nikdy se nestalo, že by byly přeplněné, ba ani na 100% obsazené. Zřejmě se jedná i o pružnost dopravce, který dokáže odhadnout, o jakem počtu vagonů soupravu přistavit, případně o kolik vozů ji ten který den posílit.

Pro zajímavost uvádím, že na Slovensku tato sleva pro důchodce platí v den jejich odchodu do důchodu, stejně tak pro studenty a činí plných 100%!

Navíc tam tato 100% sleva platí pro všechny občany EU, pokud jsou v některé této kategorii.. . . . . . Tak to by u nás ti , kteří mají starost o státní rozpočet zřejmě těžko rozdýchávali. ;-(

1 0
možnosti
MH

No ak jste hodný, že evidentně jako důchodce jezdíte mimo nejvýtíženější dny, tedy pátek a neděli. To jsou vlaky obsazené týdny do předu.

0 0
možnosti
JF

J87i63ř44í 58F93o58g56e74l

29. 11. 2019 16:42

Nevím, jízdenky kupuji jen na netu.

Ale nejsou jízdenku do 1. třídy pouze s místenkami?

1 0
možnosti
VH

České dráhy jsou akciovou společností. Chovají se tedy jako akciová společnost.

Mimochodem: ty přeplněné vlaky: Vy máte jiné informace, než dopravci? Ti svorně uvádějí, že počet přepravovaných osob vzrostl o 2,5 až 3,0 %.

5 1
možnosti
Foto

Karma, volby se blíží, bude se rozhazovat ze státního čím dál víc. Příští rok ČD zavede třeba i slevy na lehátkové a lůžkové vozy, kdo ví? Přitom je zajímavé, že nedávno se řešilo, že někteří dopravci účelově navýšili jízdné a Babiš se Schillerovou se rozčilovali, že tomu udělají přítrž. Ale ta první třída je vlastně také navýšení jízdného.:-)

2 5
možnosti
VH

Ale to není ze státního. To je jen snaha ČD vyplnit poloprázdé vagony 1. třídy. Jestli šťastně, nevím.

Řešil se vlastně fake. Jednalo se o jediného dopravce, který setrval u své dlouhodobé praxe: plovoucích cen dle obsazenosti (když se v předprodeji prodávalo více, ceny stoupaly a naopak). Vyřešilo se snadno: maximální výší doplatku na slevy.

K poslední větě: a/ Vyšší cena ve vyšší třídě je samozřejmost, nikoliv navýšení jízdného. b/ Státní dotace na studentskou a seniorskou slevu se výslovně nevztahuje na jízdné první třídy.

5 0
možnosti
  • Počet článků 1313
  • Celková karma 33,77
  • Průměrná čtenost 2995x
Co mě štve, o tom rád napíšu. Ale i rád něco pochválím. Mám rád hory, lyžování a horské kolo. Živím sám sebe a svou rodinu, nejsem u nikoho zaměstnán, ani nikoho nezaměstnávám. Pracuji si sám za sebe, pro sebe, své klienty a samozřejmě i státní kasu. Nebereme žádné dávky ani podpory. Nic jsem nezprivatizoval ani nezrestituoval. Pokud chcete, napište mi: tflaska@seznam.cz.